جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

ترکیه دستور دستگیری ۱۷۶ نظامی را صادر کرد

سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 693538
دفتر دادستانی کل ترکیه امروز (سه شنبه) اعلام کرد، آنکارا دستور داده تا ۱۷۶ تن از اعضای در حال خدمت ارتش این کشور به ظن ارتباط با شبکه گولن بازداشت شوند.
ترکیه دستور دستگیری ۱۷۶ نظامی را صادر کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، در بیانیه این دفتر همچنین آمده است، در میان این افراد یک سرهنگ، دو سرهنگ دوم، پنج سرگرد، کاپیتان و ۱۰۰ ستوان دیده می‌شوند که دستور دستگیری آنها صادر شده است.

این افراد به ارتباط با شبکه فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه که در کودتای نافرجام ۲۰۱۵ علیه آنکارا دست داشت، متهم هستند.

در سه سال سرکوب از زمان کودتای مذکور، بیش از ۷۷ هزار تن مرتبط با این کودتا به زندان افتاده و حدود ۱۵۰ هزار تن از کارمندان دولتی، پرسنل نظامی و سایرین از مشاغل خود برکنار یا تعلیق شده‌اند.

متحدان غربی و گروه‌های حقوق بشری ترکیه این سرکوب گسترده را مورد انتقاد شدید قرار داده و می‌گویند، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه از این کودتا به عنوان بهانه‌ای برای سرکوب مخالفانش استفاده کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *