پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱

یکی از علمای شیعه بحرین بازداشت شد

يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 268663
یکی از اعضای هیأت مرکزی شورای اسلامی علمای شیعه بحرین که در تجمع مسالمت آمیز روز گذشته در منامه شرکت کرده بود از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
به گزارش جهان به نقل از رسا، نیروهای امنیتی و مزدوران آل خلیفه روز گذشته یکی از علمای شیعه بحرین را به شیوه‎ای بسیار زننده بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

حجت الاسلام شیخ فاضل الزاکی، عضو هیأت مرکزی و رییس کمیسیون شرعی شورای اسلامی علمای بحرین که در تجمع گسترده روز گذشته انقلابیان در منامه صورت گرفت با یورش نظامیان و مزدوران نظام مواجه شد.

نظامیان و مزدوران آل خلیفه این عالم شیعی را مورد ضرب و شتم قرار داده و پس از زدن دستبند به دستهایش به مکان نامعلومی منتقل کردند.

جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با صدور پیامی این اقدام نظامیان آل خلیفه را به شدت محکوم کرد و افزود: بازداشت، زدن دستبند و برخورد زننده و دور از اخلاق نظامیان با شیخ الزاکی نشان دهنده دشمنی دولت با علما و اندیشمندان است.

این جمعیت بر لزوم آزادی حجت الاسلام الزاکی و ده‎ها انقلابی که در تجمع روز گذشته شهر منامه پایتخت بحرین دستگیر شدند، تاکید کرد و اظهار داشت: نیروهای آل خلیفه ده‎ها تن از شهروندانی که قصد حضور در تجمع مسالمت آمیز در منامه را داشتند، بازداشت کردند. این بازداشت‎ها به صورت غیرقانونی و مغایر ساده‎ترین معیار حقوق بشر صورت گرفت.

بزرگ‎ترین حزب معارض رژیم آل خلیفه ادامه داد: قشرهای مختلف ملت از نوجوان تا پیر به دلیل مشارکت در این تجمع مسالمت آمیز با سرکوب مواجه و بازداشت شدند تا مصادره آزادی بیان بار دیگر در این کشور نمایش داده شود. ادامه بازداشت این افراد، مخالفت با حقوق انسان و تجاوز آشکار به قانون و معاهده‎های بین المللی به شمار می آید.

الوفاق تاکید کرد: بازداشت، ضرب و شتم، افزایش ایست‎های بازرسی و گسترش ناامنی و تروریسم در قلب پایتخت نشان دهنده حقانیت مردم در قیام و تاکید بر تحقق دموکراسی است.

گفتنی است تجمع مسالمت آمیز روز گذشته انقلابیون بحرینی که به فراخوان جمعیت‎های معارض در منامه برگزار شد با یورش نظامیان آل خلیفه و ضرب و شتم معترضان به خشونت کشیده شد.

بیش از 45 انقلابی شرکت کننده در این تظاهرات از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه بازداشت شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *