سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

بازداشت 200بحرینی به اتهام تشکیل حزب‌الله بحرین

سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 642542
​دادستانی بحرین امروز حدود دویست نفر را به اتهام تأسیس «گروهی تروریستی» که آن را «حزب الله بحرین» نامیده، برای محاکمه به دادگاه ارجاع داد.
بازداشت 200بحرینی به اتهام تشکیل حزب‌الله بحرین
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «احمد الحمادی» دادستان بحرین امروز سه‌شنبه گفت که دادستانی جرایم تروریستی تحقیقات مربوط به تأسیس یک «گروه تروریستی» موسوم به «حزب‌الله بحرین» را تکمیل کرده و ۱۶۹ نفر را در رابطه با این پرونده به دادگاه ارجاع داد که ۱۱۱ نفر از آنها در بازداشت هستند.

الحمادی افزود که تأسیس این «گروه تروریستی» و عضویت در آن، دست داشتن در انفجار و قتل، دریافت آموزش‌های مربوط به استفاده از اسلحه و مواد منفجره، استفاده از مواد محترقه و حمل بدون مجوز سلاح گرم، حمایت مالی از یک گروه تروریستی، مخفی کردن سلاح، مهمات و مواد منفجره و وارد آوردن خسارت به اموال دولت، اتهاماتی است که به متهمان این پرونده وارد شده است.

طبق گزارش خبرگزاری بحرین (بنا)، الحمادی همچنین گفت که این افراد روز ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) محاکمه خواهند شد.

دادستان بحرین بار دیگر اتهامات علیه ایران را تکرار کرده و مدعی شد که گروه مذکور با دستور مسئولان ایران و سپاه جهت اجرای طرح‌های تروریستی در بحرین تشکیل شده است.

بحرین به تبعیت از عربستان سعودی، حزب‌الله لبنان را گروهی تروریستی اعلام کرده است.

دولت بحرین از سال ۲۰۱۱ به دنبال آغاز انقلاب مردمی این کشور، سرکوب معارضان را تشدید کرده و به بهانه‌های مختلف از جمله اقدام علیه دولت و تشکیل گروه‌های تروریستی، آنها را محاکمه و زندانی می‌کند و شماری از این معارضان را سلب تابعیت کرده است.

 «میشل باشلت» که به تازگی به عنوان کمیسر شورای حقوق بشر سازمان ملل و جانشین «زید بن رعد الحسین» تعیین شده است، از وضعیت حقوق بشر بحرین انتقاد کرد و گفت: «آنگونه که به دفتر ما ابلاغ شده موارد زیادی از لغو تابعیت در بحرین وجود دارد.»

وی بازنگری در قوانین مربوط به لغو تابعیت در بحرین و همسویی آن با تعهدات این کشور به موجب قانون بین‌المللی را مورد تأکید قرار داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *