جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۵۷

تحلیل شریعتمداری از تغییرات اخیر در دولت/ گذری بر آرای آقای جتجالی/ انتقاد از احمدی‌نژاد

... ولي هرگز نمي بارد !
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب: 258156
در آخرين ساعات روز شنبه- 11/9/91- آقاي رئيس جمهور با صدور چند حكم جداگانه، اسفنديار رحيم مشايي را به رياست دبيرخانه جنبش عدم تعهد، سيدحسن موسوي را به رياست دفتر رئيس جمهور و محمد شريف ملك زاده را به رياست سازمان ميراث فرهنگي منصوب كرد و همزمان با اين تغييرات، دكتر تقي پور وزير ارتباطات و فن آوري را عزل و سرپرستي اين وزارتخانه را با حفظ سمت به مهندس نيكزاد، وزير دو وزارتخانه ادغام شده راه و شهرسازي واگذار كرد.
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:  خبر اين اقدام پرشتاب آقاي احمدي نژاد بلافاصله پس از اعلام در صدر اخبار رسانه هاي داخلي و برخي از رسانه هاي فارسي زبان خارجي جاي گرفت و با تحليل ها و تفسيرهاي متفاوتي روبرو شد... و در اين باره گفتني هايي هست؛

1- اگرچه رئيس جمهور محترم در متن احكام ياد شده- مخصوصا حكم انتصاب آقاي مشايي- اصرار دارند اين تغيير و تحولات را برخاسته از دلايل حساب شده اي معرفي كنند كه با نگاه ايشان به منافع اسلامي و ملي صورت پذيرفته است ولي با عرض پوزش بايد گفت برخلاف تصور ايشان در تغيير و تحولات مورد اشاره نه فقط كمترين نشانه اي از توجه به منافع اسلامي و ملي ديده نمي شود بلكه شواهد و قرائن فراواني حكايت از آن دارند كه آقاي احمدي نژاد بار ديگر و براي چندمين بار در دوره دوم رياست جمهوري خويش پاي در چنبره فريب حلقه انحرافي پيرامون خود نهاده اند و بي آن كه متوجه باشند دست به اقدامي زده اند كه نمي تواند غير از تنش آفريني در شرايط حساس كنوني، نتيجه ديگري داشته باشد.

اين اقدام هرچند كه خوشبختانه با بي اعتنايي و كم محلي نيروهاي اصيل و انقلابي روبرو شد ولي متاسفانه سوژه اي به دست بدخواهان مي دهد تا هوشمندي و مردم دوستي و خدمات فراوان رياست محترم جمهوري طي ساليان متمادي را زير سؤال ببرند. يعني دقيقا همان نقطه مشتركي كه در پيوند نانوشته اما غيرقابل انكار حلقه انحرافي و عوامل فتنه 88 دنبال مي شود. ولي چرا...؟!

2- بايد از جناب رئيس جمهور و يا مشاوران ايشان پرسيد براساس كدام توجيه و يا دليل منطقي، تغيير و تحولات اخير را بر ده ها اولويت اصلي و حياتي كشور كه مبارزه با گراني و برنامه ريزي براي مقابله با تحريم ها، از جمله آنهاست، ترجيح داده اند؟!

متاسفانه مدتي است كه آقاي احمدي نژاد نيز در پاسخ به اين پرسش كه چرا دولت براي مقابله با مشكلات و دغدغه هاي معيشتي مردم دست به اقدام چشمگيري نمي زند؟ همان پاسخ رئيس دولت مدعي اصلاحات را ارائه مي كند كه «مي خواستيم ولي نگذاشتند»! و باز هم، مانند آقاي خاتمي توضيح نمي دهند «قرار بود چه كاري انجام بدهيد كه نگذاشتند؟ و چه كساني مانع از انجام آن شدند»؟! گفتني است برخي از مدعيان اصلاحات- همان وطن فروشان فتنه 88- به اصولگرايان خرده مي گيرند چرا ابتدا از دولت احمدي نژاد حمايت جانانه كرديد ولي امروزه به آن انتقاد مي كنيد؟ و از اين رهگذر ادعا مي كنند حق با آنها بوده است كه از ابتدا با دولت نهم و دهم مخالفت كرده اند! و حال آن كه دولت هاي نهم و دهم منشأ خدمات فراوان و گاه بي نظيري بوده اند و انتقاد نيروهاي دلسوز و اصولگرا دقيقا به آن بخش از مواضع و عملكرد دولت كنوني است كه در آن به روش مدعيان اصلاحات روي آورده است.

يعني آنچه منفور ملت است و اين نفرت را طي چند سال اخير در انتخابات متعدد نشان داده اند، راه و روش مدعيان اصلاحات است و چنانچه اين راه و روش در مواردي- هرچند اندك- از سوي دولت كنوني دنبال شود نيز با اعتراض و مخالفت همان مردم روبرو خواهد شد، كه شده است. انتظار آن است كه آقاي احمدي نژاد به اين نكته بديهي توجه كنند و مانند دولت اصلاحات، پرداختن به دغدغه هاي اصلي مردم و نيازهاي حياتي كشور را كه وظيفه دولت است بر مسائل حاشيه اي و كم اهميت ترجيح ندهند.

3- رئيس جمهور محترم در حكم انتصاب آقاي مشايي خطاب به ايشان آورده است؛

«اينجانب جنابعالي را انساني موحد، مؤمن، پاك، صبور و داراي قلب و انديشه اي زلال، عاشق و دلبسته به ارزش هاي الهي و آحاد مردم جهان و عميقا عارف و متعهد به آرمان مهدوي، حاكميت جهاني توحيد، عدالت، عشق و آزادي و مديريت مشترك ملت ها و فردي شايسته، مدير، مدبر و امين و از جهات گوناگون توانمند مي شناسم و آشنايي و همكاري با شما را براي خود هديه اي الهي و افتخاري بزرگ مي شمارم.»

در توصيف فوق دقت كنيد؛ گويي آقاي احمدي نژاد در گزاره ياد شده - نستجيربالله- مشخصات يكي از اولياء بزرگ الهي را بيان كرده اند! كه «آشنايي و همراهي با حضرتش را هديه اي الهي و افتخاري بزرگ»! تلقي مي كنند!...
سخن اگرچه درباره آقاي مشايي نيست چرا كه پيش از اين كيهان به نمونه هاي مستندي از مواضع و عملكرد ايشان پرداخته است.

ولي از آنجا كه جناب رئيس جمهور در حلقه اين جريان انحرافي محاصره شده است - يا به اين محاصره تن داده است- و جناب مشايي را در جايگاه اولياء الهي! معرفي كرده است بايد گفت، اين «ولي خدا»! كسي است كه؛ اساسا دوران «اسلامگرايي» را تمام شده مي داند و با صراحت مي گويد «...من اينجا عرض مي كنم كه دوران اسلامگرايي به پايان رسيده است، معنايش اين نيست كه اسلامگرايي وجود ندارد يا رو به نضج نيست، نه؛ اسلام هست، اما دوره اش به پايان رسيده است اكنون دوره اسب سواري تمام شده، اما اسب هست.

سوارش هم هست» دقت كنيد، به صراحت از پايان عمر اسلام در جهان سخن مي گويد! كه ان شاءالله متوجه نبوده و از روي بي دقتي باشد. ايشان سپس با كمال جسارت، اسلام را به «اسب» و مسلمانان را به اسب سواران تشبيه مي كند! يعني اگر هنوز اسلامي هست و مسلماناني هستند، مانند وجود اسب و اسب سواران است كه هستند ولي دوران آنها تمام شده است! ايشان در ادامه همين سخنراني كه فيلم آن موجود است، پا را فراتر گذاشته و حقانيت اسلام را نيز- ظاهرا بي آن كه بداند- زير سؤال برده و مي گويد «روند تحولات اين نيست كه بشريت مسلمان بشود تا به حقانيت برسد. بشر سرعتش بالا رفته و فهمش نيز به حقايقي مي رسد- دقت كنيد!- كه ديگر لازم نيست آن را از پوسته اسلام طي كند»! و در ادامه نتيجه مي گيرد؛ «يعني (بشر) دارد به يك عصاره اصلي مي رسد و در آن عصاره اصلي- كه به قول ايشان هرچه هست، اسلام نيست- يك فهم بزرگ قرار دارد». اين بخش از اظهارات وي برگرفته اي- احتمالا ناخواسته- از آموزه هاي فراماسونري است.

بعد از آن كه ريچارد رورتي، نظريه پرداز برجسته CIA در مصاحبه با روزنامه ايتاليايي كوريره دلاسرا- 3 تيرماه 86/24 ژوئن 2007- تصريح و توصيه مي كند كه «ملي گرايي تنها پادزهر اسلامگرايي در ايران است»! همين «عارف متعهد»!- به قول آقاي احمدي نژاد- در دومين همايش ايرانيان خارج از كشور، «مكتب ايران» را به جاي «مكتب اسلام» توصيه مي كند و همزمان با دعوت از «ريچارد فراي» جاسوس برجسته CIA كه اسناد آن نيز از سوي منابع آمريكايي منتشر شده است، براي شركت در همايش دعوت مي كند و كليد يك بناي تاريخي در اصفهان و كرانه زاينده رود را به وي هديه مي كند. اين آقاي ريچارد فراي، نويسنده كتاب معروف «عصر زرين فرهنگ ايران» است كه در آن براي اولين بار در تاريخ چند دهه اخير بر ضرورت جايگزيني «مكتب ايراني» به جاي «مكتب اسلام» تاكيد مي ورزد.

همين جناب مشايي علاقه مند به ايران رد پاي شناخته شده اي در حيف و ميل بيت المال و حمايت از كلان مفسدان اقتصادي دارد كه در اين مختصر فقط اشاره مي كنيم ايشان در حالي كه كشور به اشتغال آفريني نياز مبرم داشت، در ارديبهشت 87 با شركت اسپانيايي «گينجر و بونو» براي ساخت 1000 دستگاه سرويس بهداشتي بين راهي، وارد مذاكره مي شود و يا در كيش، بيت المال بي زبان را در اختيار برخي از ايرانيان مقيم خارج كشور نظير يحيي فيوضي و دخترش پانته آ مي گذارد. همين يحيي فيوضي بعد از افشاگري كيهان درباره آن قرارداد غيرقانوني و پس از اين كه آقايان از ايشان با عنوان يك ايراني متعهد ياد كرده بودند، طي مصاحبه اي در آمريكا گفت، وطن من آمريكاست. نه ايران! و ماجراهاي ديگري نظير بانك گردشگري و... فعلا بماند!

اكنون تصور بفرمائيد كه جناب مشايي قرار است در جايگاه رياست دبيرخانه جنبش عدم تعهد چگونه دستور مندرج در حكم آقاي احمدي نژاد مبني بر «تبيين انديشه توحيد و عدالت براي جهانيان»! را اجرا و عملياتي كند؟!

4- همين جا، از برادر گرامي، جناب آقاي مهندس علي نيكزاد، وزير محترم وزارت راه و شهرسازي كه اخيراً با عزل آقاي دكتر تقي پور از وزارت ارتباطات، سرپرستي اين وزارتخانه هم با حفظ سمت به ايشان واگذار شده است بايد پرسيد؛ آيا حضرتعالي كه وزير دو وزارتخانه ادغام شده راه و مسكن هستيد، توان و ظرفيت لازم براي تصدي وزارت ارتباطات و فن آوري را نيز داريد؟! اگر پاسخ منفي است- كه به يقين منفي است- چرا مسئوليت جديد را پذيرفته ايد؟ و آيا نتيجه اين پذيرش، بر زمين ماندن كار مردم و ايجاد اختلال در امور هر دو- بخوانيد هر سه- وزارتخانه نيست؟ اگر هست - كه هست- چرا پذيرفته ايد؟!

5- و بالاخره سخني دوستانه و برادرانه با رئيس جمهور محترم در ميان است و آن، اين كه، حضرتعالي، حضور حلقه انحرافي با توجه به هويت شناخته شده آن را چگونه در كنار خويش پذيرفته ايد؟! اين حلقه بارها نشان داده است كه نه فقط ارادتي به شما ندارد بلكه با روابط نانوشته، اما غيرقابل انكار خود با جريان فتنه، در پي تحميل پروژه هاي شكست خورده مدعيان اصلاحات به حضرتعالي است؛ پروژه هايي كه عقبه نظري و عملياتي بيروني دارد.

جناب احمدي نژاد! اقداماتي نظير عزل و نصب هاي اخير به يقين راه به جايي نمي برد، چرا كه مردم بسيار هوشيارتر و بصير تر از آنند كه حلقه انحرافي تصور مي كند. اين گونه اقدامات به جايگاه مردمي حضرتعالي آسيب مي رساند- كه رسانده است- و فقط فضا را به سود دشمنان اسلام و ايران و شما و مردم تيره نشان مي دهد بي آن كه بدخواهان بتوانند از اين فضاي كاذب بهره اي ببرند. اين ابرهاي تيره توان باريدن ندارند و به قول شاعر «فضا را تيره مي دارد، ولي هرگز نمي بارد»!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
نمی دونم چرا می خوایم بیخودی آقای احمدی نژاد رو تطهیر کنیم . حلقه انحرافی وجود نداره, مشایی هم کاره ای نیست , آقای احمدی نژاد هم اینقدر ساده نیست که در دام بیفته یا گول بخوره , این اقدامات و تغییر منش ایشون هم کاملا با برنامه ریزی قبلی بوده .
الحق که آقای شریعتمداری جزو سرمایه های این نظام و فرد بصیری هستند
سلام
می دونم این چیزی رو که می خوام بنویسم شاید در ظاهر ارتباطی به موضوع متن نداشته باشد اما چندان بی ارتباط هم نیست اگر براتون امکان داره این نظر رو بگذارید تا به واسطه اون نظر دیگر دوستان رو هم جویا بشیم...
سریال راستش را بگو همه دیده ایم و یا کمی دنبال کرده ایم در این سریال که در آن کمترین بهره ای از تجربیات دینی گرفته شده است عده ای از جوانان با جمع شدن دور یکدیگر می خواهند جامعه را به سوی سعادت ببرند انتخاب مترو به عنوان فضای فیلمبرداری و قطار نیز بی شباهت از برداشت های آقای مشایی که آقای شریعتمداری در این مصاحبه آورده اند نیست.
دقت کنید به این بخش از سخنان مشایی:مي گويد «روند تحولات اين نيست كه بشريت مسلمان بشود تا به حقانيت برسد. بشر سرعتش بالا رفته و فهمش نيز به حقايقي مي رسد- دقت كنيد!- كه ديگر لازم نيست آن را از پوسته اسلام طي كند»! و در ادامه نتيجه مي گيرد؛ «يعني (بشر) دارد به يك عصاره اصلي مي رسد و در آن عصاره اصلي- كه به قول ايشان هرچه هست، اسلام نيست- يك فهم بزرگ قرار دارد».
باور بفرمایید این تحلیل از فیلم به جاست که قطار را نماد سرعت فرض کنیم و انسان هایی که می خواهند در لوای تنها اخلاقیات به مدینه فاضله دست یابند نتیجه این می شود که تو می توانی با اخلاق باشی ولی بدون دین.
به دیالوگ های رییس دقت کنید. ایشان در یک سریال 25 قسمتی حیثیت وزارت اطلاعات را زیر سوال بردند و آخر هم گفتند که ما اشتباه کردیم... کسانی مانند مولایی هستند، بدون آنکه سرویس های اطلاعاتی دخلی در عقاید و نظریات آن ها داشته باشند. آیا وزارت اطلاعات ما واقعا اینگونه برخورد می کند؟ هرکسی را مورد تفتیش عقاید قرار می دهد.
کارگردان سریال با تیزهوشی خاصی و در قسمت های پایانی با بهره گیری از چند آیه قرآنی توسل به شهید چمران سعی در دینی جلوه دادن این سریال داشت. اما این محیط مترو و آدم های آن همان تحلیل آقای مشایی است که دوران اسب و اسب سواری تمام شده و انسان با سرعت به سوی حقایق پیش می رود. ...
با سلام از برادر نکته سنج و ارجمند جناب آثای شریعتمداری ، واقعاً فرمایش شما صحیح و درست است ، چرا که آخر قحط الرجال در ایران است که یک نفر بخواهد سه وزارت خانه را بچرخاند 0 چرا این آخر خدمتی ایشان اینطوری عمل می کند و اکثر استاندارها و فرماندارها را عوض می کند 0 که یک نقطه تاریکی در اذهان بعضی سود جویان بوجود آید 0 تشکر
حسین آقا الان دست تسلیم را یک کم بالا ببر کم کم مجبور به بالا آوردن کامل دستهات در مقابل رئیس جمهور عزیز می شوی
درود بر احمدي نژاد دلاور ، بسيار انتخاب ها و انتصاب هاي هوشمندانه اي بود ، جناب شريعتمداري بعضي موقع ها هم بد نيست ادم قبول كنه و اعتراف كنه كه از يه حركتي خوشش اومده ، حتما نبايد به زور انتقاد كرد
United States
جناب آقای شریعتمداری!
اولا: مشایی و امثال او بزرگ نشدند جز با بادهایی که توسط شما و افرادی نظیر شما در غبغب او وارد کردید! و الا هیچ کس مشایی و امثال او را نمی شناخت و به آنها اهمیت نمی داد.
ثانیا: افتادن رئیس جمهور در دام حلقه انحرافی (به قول شما) نتیجه دخالت های بیش از حد و بعضا بی مورد امثال شما در کارهای رئیس جمهور بوده و هست. اینکه رئیس جمهور چه کسی را عزل یا نصب می کند، به کجا می خواهد برود یا نرود، چه حرفی را بزند یا نزند و... شما فکر می کنید عقل کلید و دیگران چیزی نمی فهمند! و این توهینی آشکار به مردمی است که به شخصی اعتماد کرده و به او رای داده و زمام امور کشور را به دستش سپرده اند. احمدی نژاد هر چه باشد، خودرای تر از هاشمی نیست. مگر دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی را فراموش کرده ایم که ... فقط حرف حرف خودش بود؟!
در آخر اینکه همانگونه که اذعان دارید مردم ایران خیلی باهوش تر و فهمیده تر از آنچه فکر می کنید هستند و لذا نیازی به قیم و تئوریسین ندارند. چرا که همین مردم در دوره های مختلف پس از انقلاب با حضور آگاهانه و با هوشیاری به موقع خود، با توکل بر خدا و ذوات مقدس چهارده معصوم (علیهم السلام) خطرات زیادی را از سر گذرانده اند و ان شاءالله در آینده نیز چنین خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بنده با احترام به شخص برادر عزیز شریعتمداری ،باید عرض کنم که این مطالب شما بیش از اندازه بدبینانه است .
چرا که موضع گیری شمادر مقابل همه تغییرات در دولت یا مجلس یا قوه قضائیه ، تبدیل به یک عادت شده و مردم منتظرند بدون اینکه نوشته های شما را بخوانند ، حدس بزنند که جناب شما مخالفید .
در ولایت مداری شما هیچ شکی نیست . ولی فکر نمی کنید این روال هم ممکن است مردم را به همه عملکرد دولت مردان مشکوک نماید و مردمرا مایوس کند از نظام ؟
آیا فکر نمی کنید این یعنی همان هدفی باشد که دشمن به دنبال آن است ؟
به نظر شما هیچ کار مثبتی وجود ندارد ؟
در وضعیت کنونی بهتر نیست تنش در افکار مردم را با طرح چنین عقایدی ، کم کنیم ؟
اصلا کدام مسوول مملکتی است که در سطوح بالا از این کارها که برشمریدن ، انجام نمی دهد ؟
اصلا مگر نمی شود به هر گروه غیر رسمی در سازمانها و نهادها ،یک اسم مثل همان هایی که شما عنوان میکنید ، اختصاص نداد ؟
در هر تشکیلات چنین گروههای غیر رسمی هستند . حالا میشود اسم یکی رو هم گذاشت انحرافی .
Norway
بخدا همه را خسته کرده اند. مردم امدند به این اقا رای دادند- که من نه به اصلاح طلبان رای دادم و نه به احمدی نژاد و بالاجبار به رضایی رای دادم - ...
مشایی سوای حاشیه ها و جهت گیری ها انسان دانشمندی است و اطلاعات بالایی در همه حوزه ها دارد.
یکشنبه در مجلس این مملکت چه خبر بوده !بر خلاف نص قانون اساسی قانون تصویب کردند! آقای شریعتمداری ندیده! دو روز پیش مشایی رو جابجا کردن براش چه یادداشتی میزنن! اونوقت آدم میگه خوب هر جریانی بر خلاف توقع آقایون باشه میشه انحرافی! والا جریان انحرافی مجلس خیلی بزرگتر و موثر تره چشمهارو باز کنیم
یعنی می گید ادم وقتی خطری رو متوجه کسی می دونه مطلعش نکنه؟! به قول قدیمیا، چو می بینی که نابینا و چاه است،اگر خاموش بنشینی گناه است.
پس بد نشد که خطر جریان انحرافی گوشزد شده. بهتره نخوایم سرمونو زیر برف کنیم تا هر کی هر کاری خواست بکنه
Iran, Islamic Republic of
مشايي گاليله زمان است آقاي شريعتمداري عزيز
ازاینکه فرمودید چرا کلید طلایی دست بیگانه ناشناخته می دید درسته ،از اینکه فرمودید سخنان آقای مشایی نبایداینگونه ملی گرایی و لیبرالیستی باشد هم درسته ،اما اینکه تغییرات در دولت چه اثراتی دارد طی ماه های آتی مشخص می شود نه الآن.
United States
آقای شریعتمداری واقعا کاسه داغتر از آشند. ایشان یادشان رفته 2 مرداد 1389 همین حرف ها را که مشایی یکی از حلقه های فتنه است را گفتند که مورد عتاب رهبری در 3 مرداد 89 در جمع قاریان قرآنی قرار گرفت . اتفاقا حقه جریان انحرافی حقه هاشمی و فتنه گران بود که دولت انقلابی و شخص احمدی نژآد را متهم نمایند . این اتهامات هم مانند اتهامات قضیه قرارداد نفتی کرسنت است که روزنامه ایشان به مرحوم کردان زد و بعد معذرت خواهی کرد دوباره بیانات رهبر را در 3 مرداد یادآور میشوم که فرمودند :به کسی نباید بیهوده تهمت زد . کسی را نباید به خاطر یک امر ، از همه آن چیزهائی که صلاحیت محسوب می شود ، انسان او را نفی بکند. با انصاف باید بود، با انصاف باید عمل کرد ،با انصاف باید حرف زد
آقا همش فیلمه
تازه اول اکرانشه
تا 24 خرداد 92 راه درازه
Iran, Islamic Republic of
الحق که آقای شریعتمداری جزو سرمایه های این نظام و فرد بصیری هستند
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم این مشایی مهره مار داره چی داره که اینقدر احمدی نژاد براش سینه چاک میده. یه بار شده جناب رئیس جمهور برای اولیای واقعی خدا این حرفها رو بر زبون جاری کنه مثلا آیا در رحلت امام که چندبار صحبت کردن همچنین تمجیدی از امام در صحبتاشون هست؟ شاید به قول اقای مصباح، مشایی احمدی نزاد رو طلسم کرده.بگذریم... به نظرم از اونجا که احمدی نزاد در تغییر پست و عزل و نصب افراد، معمولا اینگونه ضربتی عمل می کنه لذا نمیشه ایشون رو به صرف این چند تا حکم ناگهانی تخطئه کرد که حتما برای انتخابات بوده یا چی یا چی...
United States
جناب آقای شریعتمداری به عنوان یکی از علاقمندان به شما وبرخی از مواضع به حقتان نقد کوچکی به انتقاد شما از رییس جمهور روا میدانم سالهاست که شما بزرگوارن از وجود انحراف بزرگ وخطرناک در دولت سخن میگویید ولی هیچگاه مستنداتی محکم به جز همین موارد محدود که امروز برشمردید ارائه نکردید حاج حسین عزیز همانطور که بارها شما بردرک والا وهوشیاری مردم بزرگوار ایران تاکید دارید آیا به نظر شما بیان ناقص این مجکمات و درجایی که افشای دیگر موارد را به آینده وا می گذارید می تواند مردم ایران را به ویژه اهل تحقیق وپژوهش را با همین چند مورد اقناع عقلی کند؟ این یعنی انحراف بزرگ وخطرناک دولت ؟!
در حالی که رهبری معزز و فرزانه مان بارها بر باز گشتن ارزشهای انقلاب اسلامی در همین دولت تاکید فرمودند واکنون که به زعم شما این منحرف بزرگ با این حکم از درون دولت به حاشیه رانده شده آیا باز جا دارد شما تلاشهای دولت را برای وجود یک یا چند در حاشیه قرار گرفته باز هم مورد عتاب و خطاب قرار دهید ؟ به یقین بهتر از من میدانید طرح موضوعی که با شئون نظام اسلامی پیوند خورده و از آن به عنوان انحراف یاد میکنید باید به گونه ای از دلایلی جامع ومانع برخوردار باشد که به قبول مردم بر واقعی بودن این ادعای انحراف بیانجامد تا مردم با آگاهی کامل این آفت ادعایی شما را با حضور در صحنه مانند همه موانع توسعه نظام اسلامی برطرف کنند ولی شاهدیم که این مطالب فقط در سیاسیون مطرح است و مردم کمتر واکنشی به آن نشان داده اند آیا این نشان از ضعف در استدالهای وجود انحراف نیست ؟ از سایت وزین جهان خواهشمندم این موضوع را همینجا به بحث گذارده و نظرا ت بزرگواران را ارائه کنند تا روشنگری بیشتری در این خصوص حاصل آید باسپاس
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای شریعتمداری :با احترام به نظرات جنابعالی به عنوان یک تئوریسین و بالطبع عالم به مسائل سیاسی به نظر میرسد تفکیک این موضوع که اجرائیات باید متناسب با در نظر گرفتن امکانات اعم از عوامل اجرائی مانند سازمان ها و افراد شاغل و همچنین عوامل تاثیر گذار در اقتصاد پایه و دیگر موارد میباشد و دولت میبایست این همه را هماهنگ کند همانطور که فرمودید خدمات بی نظیر دولت نهم ودهم تا زمانی که توانست این هماهنگی را بوجود بیاورد منشا اثر مطلوب بود و آنجا که امثال جنابعالی سر به مخالفت برداشتند سرعت خدمات کم شد و این شد که امروز میبینیم اما من به عنوان یک شهروندتوقع دارم سازمانهای اطلاعاتی کشور به نحوی عمل کنند که اگر خدای ناخواسته عواملی از این دست که شما تذکر دادید در نظام اسلامی نفوذ کرده اند (با فرض صحت )با مدیریت مدبرانه حضرت آیه الله خامنه ای که بحمدالله از همه جهات بی نظیرند بسرعت سعی در خشکاندن ریشه این انحراف را در دستور کار قرار دهند و اگر نیست آنچه جنابعالی فرمودید کمی از فشار به دولت را کاهش دهید تا مجریان بتوانند خدماتشان را به نحو احسن به مردم برسانند همانگونه که فرمودید مردم به لطف خدا آگاهند و سره را از ناسره تشخیص میدهند
مملکت را کی باید به ثبات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی نزدیک کند؟!
Iran, Islamic Republic of
استاد بزرگوار جناب آقاي شريعتمداري تمام سخنان شما درباره حلقه انحرافي و در اولويت نبودن ايجاد وزارتخانه امرزيربنايي درست است؛ اما تشبيه احمدي نژاد با خاتمي درست نيست.
بزرگترين مانع دربرابر اقدامات دولت مجلس بود. يكي از بزرگترين راههاي مديريت اقتصادي بودجه است كه طي هفت سال گذشته هر لايحه اي دولت داده در نهايت با تغييرات بسيار و در واقع طرح پيشنهادي مجلس تصويب شده، بودجه هايي كه بعضا حتي تراز نبوده است. مثال دوم لايحه هدفمندي بود كه با تغييرات مجلس قلب ماهيت پيدا كرد اما دولت با بزرگواري آن را عملياتي نمود و مجلس آن را متوقف كرده. سوم وقتي دولت ديد كه مجلس اين بلا را سر هدفمندي آورد از خير ديگر لوايح طرح تحول گذشت. از استيضاح هاي سريالي و سوالات مضحك كه بگذريم.
آيا مجلس پنجم و ششم و هفتم اين بلاها را سر خاتمي آوردند.
Iran, Islamic Republic of
واقعا برام جالبه یه عده آقای احمدی نژاد را هنوز قبول دارند . شریعتمداری هم معلومه دیگه از احمدی خوشش نمی آد فقط داره حرف حضرت آقا رو که دامن نزنید به حماقت برخی رو کنترل میکنه و یکی به نعل میزنه و یکی به میخ. اقایانی که دکتر دکتر میکنید یکم به صحبت های رهبری نگاه کنید.
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری آیا سایت ... را می خوانند ایا نزدیکان رئیس مجلس سردمدار آن نیستند نظراتی که در این سایت منتشر می شود چه مقدار با اصولگرایی ادعایی شما مطابقت دارد که آنها و حامیشان منحرف نیستند اما مشایی و احمدی نژاد منحرف است؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فرض کنیم که 99 درصد از حرف هایی که علیه مشایی می زنی درست باشد . فکر کردی که اگر همان یک در صد حرف شما درست نباشد در دو دنیا باید جوابگو باشی .
اصلا مگر خود جنابعالی که ادعای انسانیت و ملی خواهی می کنی وکیل و وصی مردم هستی که علیه این بنده خدا حرف می زنی . اینها همه زاییده تفکرات پوچ . حسودانه و نابخردانه شماست .
شما همه از موقعیت های خودتان می ترسید . احمدی نژاد اسوه کامل مبارزه با فاسدان و سوئ استفاده کنندگانی مثل شماست .
احمدی نژاد یک انسان شجاع و نترس است که برای اصلاح جامعه از خودش گذر میکند . این را روزگار برای جنابعالی ثابت خواهد کرد . و روسیاهی برای شما می ماند
با سلام
آقای احمدی نژاد 7 سال پیش می گفت مگر قحط الرجال است که چند نفر پستهای کشور ر اشغال کردند.
حالا خودشان به این امر دچار شدند وچند نفر را هی در پستهای مختلف می چرخاند.دست مریزاد.
مشایی جونمه
رئیس جمهورمه
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به دوستي که فرموده بودند اقاي مشائي انسان دانشمندي است و اطلاعات بالايي در همه حوزه ها دارد بايد گفت ايا اقاي مشائي در اين همه حوزه ها اين اطلاعات خود را مکتوب کرده اند تا اهل ان علم به درستي يا عمق ان گواهي دهند. اينکه در تريبوني متعلق به بيت المال بيايد درباره مسائل فلسفي يا ديني انهم نه عميق اطلاعات سطحي و دست و پاشکسته ارائه بدهيد ايا نشانه باسوادي است يا نشانه بي سوادي و دوم اينکه ايا انساني ميتواند در همه علوم اطلاعات بالايي داشته باشد ؟ انهم با اينهمه کار اجرايي . و اگر واقعا ادم با سوادي بود چرا قبل از انتصاب هاي سياسي اش علم او مشهور نشد. ايا صاحب قلم ، نطق يا مقاله بود؟. اگر بگوييد تريبون نداشت بايد بگويم ايشان مدير يک رسانه بوده است ضمنا مگر انهايي که الان از نظر علمي مشهورند مگر تريبوني غير از دانشگاه و محافل علمي دارند. همينکه شخصي به خود اجازه مي دهد در هر حوزه علمي انها در حضور اهل ان علم سخن بگويد نشانه دانايي فرد تلقي نمي شود.
Iran, Islamic Republic of
فرمایش جناب شریعتمداری بسیار متین هست با توجه به مواضع اقای مشایی، متاسفانه هیچ گاه به دلسوزیهای ایشان پاسخ مستندی داده نمی شود، مثل همون صحبت های اصغرزاده، فقط می گن کی گفته؟ کجا بوده؟ فلانی کیه؟ از این حرفا
بعد از صحبتهای حضرت آقا در مورد مسئولان خائنی که با تحریک احساسات مردم به کشور خیانت قطعی میکنند، تصمیم گیری خیلی خیلی راحت شده.
Iran, Islamic Republic of
مشایی پشت احمدی نژاد سنگر نگرفته بلکه این احمدی نژاده که حرفش را از زبان مشایی می زند. او خیلی با هوشتر از اینه که گول امثال مشایی را بخورد.
برادران و یا احیانآ خدایی ناکرده خواهرانی که خطاب به آقای شریعتمداری سوال طرح میکنن که آیا هیچ کار مثبتی نبوده؟ مطلب رو دوباره بخونن و سوال سرکاری و بی انصافانه مطرح نکنن
برادری که فرمودید "مردم ایران خیلی باهوش تر و فهمیده تر از آنچه فکر می کنید هستند" بله ما باهوش تر از اینی هستیم که واقعیات و حقیقت های تلخی که آقای شریعتمداری متذکر شدند رو مثل شما با مغالطه پاسخ بدهیم، آقای شریعتمداری واقعیات تلخی رو گفتند و یاد آوری کردند که خودمون دیدیم و میدونیم و مطمئن باشید که این گروه انحرافی اگر جمعآ کاندید بشوند بیشتر از آقای کروبی و رقیب سرسختش آرای باطله! رای نخواهند آورد.
چرا بعضیا دوست دارن احمدی نژاد رو انقدر معصوم وبی گناه ببینن.اشتباهات زیاد وبعضا تکراری ایشون بر کسی پوشیده نیست و همه دلسوزان نظام و اسلام رو خسته کرده.
درپاسخ به اون عزیزی هم که صحبت های آقای شریعتمداری رو توهین به رای ملت دونستند هم بایدبگم که آقای شریعتمداری جزحقیقت چیزی نگفتند واین اقدامات احمدی نژاده که توهین به رای 24 میلیون نفر "مسلمان ایرانیه."
خداوند ان شاءالله هممون روهدایت کنه
Iran, Islamic Republic of
حتما شريعتمداري انتظار داره كه رييس جمهور بايد با ايشون مشورت ميكردو بعد حكم ميزد!. بهتره ايشون سطح خودشو بشناسه بعد حرف بزنه. لطفا يك روزنامه نگار عادي در مسائل تصميم گيري مهم مملكت دخالت نكن. چرا شريعتمداري به علي لاريجاني اعتراضي ندارند؟ چرا در مقابل اصلاح قانون انتخابات سكوت كرده اند؟
United States
لب مطلب همين است و بس:جناب احمدي نژاد! اقداماتي نظير عزل و نصب هاي اخير به يقين راه به جايي نمي برد، چرا كه مردم بسيار هوشيارتر و بصير تر از آنند كه حلقه انحرافي تصور مي كند.
اين اقدامات آب در هاون كوبيدن است؟ گذشته 33 ساله انقلاب اين را ثابت كرده است!
کاش دکتر به اعتدال برگرده و انقدر باد به غبغب دوستانش نندازه
جالبه طرفداران متعصب مشایی و دولت فقط با توهین به حاج حسین سعی در لاپوشانی کارهای مشایی دارن و قادر به نقد عالمانه و مودبانه ایشون نیستن بعد ادعاشون اسمونو پاره می کنه. میگن کسیو می خوای بشناسی به طرفداراش نگاه کن. واقعا گاهی این ضرب المثل خوب نتایجی به دست میده
استیضاح ها شاید بعضا اشتباه باشه ولی همش مضحک نبود. ضمنا سوالات از رییس دولت هم خوب وبد بلکه جواب ها شرم اور بود
Netherlands
بزودی پرونده امثال شما را رئیس جمهور محبوب رو می کند. تا سیه روز شود هر که در او غش باشد.
چرا بعضیا نمیخوان قبول کنن که این احمدی نژااد اونی نیس که تا سال88 بود وماهم به خاطر همون معیارها (ولایتمداری-کارهای اساسی براکشور )بهش رای دادیم اما با شروع دور دوم یه چهره دیگه ازخودش نشون داد!!!!!!
دولت هاي نهم و دهم منشأ خدمات فراوان و گاه بي نظيري بوده اند ! لطفا چند تا از آنها بنوسید !
آقای شریعتمداری! آخرتی هم وجود دارد.
United States
ديگه نمي تونم قبول كنم احمدي ن‍ژاد گول خورده:
قطعا مشايي و ديگر اطرافيان رييس جمهور افكار ايشون رو ترجمه ميكنند والا از اين همه ....
Malaysia
من نمي فهم براي چي بايد حساب احمدي نژاد از جريان انحرافي جدا باشه؟
جناب آقاي شريعتمداري ما تا كنون از كساني كه آقاي مشايي را از مدتهاي قبل مي شناختند وبا او كار هم كرده اند پرس وجو كرده ايم تا ايشان را بهتر بشناسيم خدا وكیلی همگي به صداقت وسلامت ايشان اتفاق نظر داشته اند فقط از بعضي سياسيون و امثال جنابعالی داريم بد گويي مي شنويم ماشما را هم قبول داريم ...
آقا چرا تا بحال نظراتی را که به سایت ارسال کرده ام را قرار نداده اید؟
United States
متاسفانه باید بگویم اگر روری برسد که علمای طراز اول فقاهت هم به یک رویه ناصوابی انتقاد داشته باشند حسین شریعتمداذی برای آنها نیز مینویسد که با سورس بن و جی جوک و از این گونه مزخرفات رابطه دارد هر وقت نوشته این را میخوانم در عجبم که این بشر چگونه باید قیامت پاسخگو باشد من بر ایشان بعد از مرگ نماز نیز نمی گذارم
Iran, Islamic Republic of
اقاي شريعتمداري دکتر که جواب نمي ده لااقل شما از انحرافات بيشتر و با سند بگو تا ما هم که مردم هستيم بدونيم
خیلی ها در همان دوره اول ایشات را شناختند ولی بعضی ها بعداز 7 سال وبعضی ها هم اکنون نیزشناختی ندارند واز ایشان حمایت میکنند
لعنت به سیاست کثیف!!!!!
آقای شریعتمدار روزی از احمدی نژاد حمایت می کرد ،و امروز علیه احمدی نژاد. حاج حسین در هر محفلی می گوید ما از قبل فتنه 88 را پیش بینی کردیم نمی دانم چرا در ان زمان به شورای نگهبان نگفتند که انان را رد صلاحیت کنند کاری به این حرفها نداریم می خواهم بگویم که حاج حسین که پیشگوی خوبی است چرا پیشگویی نکرد که احمدی نژاد کشور را به نا کجا اباد می برد!!!
در روز قیامت افرادی همچون حاج حسین هم باید پاسخگو باشند چون ایشان هم از احمدی نژاد حمایت کرد می خواهم بگویم که علت اینکه اقای احمدی نژاد هر کاری دوست دارد انجام می دهد این است که شخص ایشان از نظر فساداقتصادی پاک است و از هیچ دادگاهی هراس ندارد برای جواب دادن به سوالات نمایندگان اعلام امادگی کرد ولی چرا سوال نکردند!!!
"لعنت به سیاست کثیف!!!!!
آقای شریعتمدار روزی از احمدی نژاد حمایت می کرد ،و امروز علیه احمدی نژاد. حاج حسین در هر محفلی می گوید ما از قبل فتنه 88 را پیش بینی کردیم نمی دانم چرا در ان زمان به شورای نگهبان نگفتند که انان را رد صلاحیت کنند کاری به این حرفها نداریم می خواهم بگویم که حاج حسین که پیشگوی خوبی است چرا پیشگویی نکرد که احمدی نژاد کشور را به نا کجا اباد می برد!!! "


اینکه سیاست کثیفه بستگی داره شما به چه سیاستی قائل باشی. اما اگر درست فهمیده باشم مصداق کثیفی سیاست در نظر شما اینه که تا دیروز حاج حسین طرفدار دولت بوده و امروز منتقد. این نظر سطحی و سست اگر از روی مغلطه و فرافکنی نباشه قطعا از ناآگاهی و عدم توجه به حقیقته. بسیار بوده اند در دنیا که اول طرفدار کسی بوده اند اما بعد از عدول اون شخص از مبانی جمعی دیگه ازش طرفداری نکردن. در انقلاب خودمون هم داشتیم که کسانی اول مورد حمایت امامبودن ولی بعد از عدول از مبانی انقلاب طرد شدن مثل بنی صدر و منتظری و بسیاری دیگه.
در صدر اسلام هم همینطور مثل طلحه و زبیر و امثالهم. پس اینکه حاج حسین و طرفداران معتدل دولت به محض دیدن اشتباه و قصور و تقصیر با دولتانتقادی برخورد می کنن حاکی از روح بلند و اعتماد به نفس بالاشونه کهاز اباطیل مخالفین و مغرضین نمی ترسن و با کمال شجاعت به دفاع از انقلاب و منش انقلابی می پردازن. از اینها گذشته احمدی نژاد امروز هنوز فرسنگها فاصله داره از لمپن های سیاسی ای مثل موسوی و کروبی و خاتمی و حامیان پشت پرده شون که مثل امریکا که دم از حقوقو بشر می زنه ولی بزرگترین دشمن بشره اونها هم دم از آزادی و احترام به حق مردم و انتخابات می زنن ولی بدترین خیانت ها رو در حق مردم و انتخاباتشون کردن.
از این آب گل آلود برای مغرضین ماهی ای شکار نخواهد شد
"متاسفانه باید بگویم اگر روری برسد که علمای طراز اول فقاهت هم به یک رویه ناصوابی انتقاد داشته باشند حسین شریعتمداذی برای آنها نیز مینویسد که با سورس بن و جی جوک و از این گونه مزخرفات رابطه دارد هر وقت نوشته این را میخوانم در عجبم که این بشر چگونه باید قیامت پاسخگو باشد من بر ایشان بعد از مرگ نماز نیز نمی گذارم"


چقدر جالبه کسانیکه دم از ایمان می زنن به راحتی با نیت خوانی درباره یک مومن قضاوت می کنن بعد از روی تکبر و خودبرتر بینی میگن من نماز به جنازه فلانی نمی خونم اگه این رفتار و منش امثال توئه که فکر نکنم مسلمون بمیری که بخوای اون دنیا مدعی کسی باشی.
این نظرات شرم اورو ندید تا بقیه به خبث طینتتون پی نبرن
سلام. ما به احمدی نِژاد رأی دادیم چون دشمنان (وهابی بهایی حجتیه ای منافق داخلی و خارجی ضد انقلاب امریکا انگلیس رژیم اشغالگر و ...) نمی خواستند احمدی نژاد رای بیاورد. دقت کنید.
دوره بعد هم اگر دشمنان بخواهند کس خاصی رای نیاورد باید به او رای داد و توی دهن دشمن زد.
آقای شریعتمداری اگر ایران وجهان بخواهندباافکارشماراهبری شوند ....
برادر شریعتمداری قیامتی هم در کاره! ...
ظبق نظر امام ره ملاک حال فعلی افراداست...