يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

هر 1 ساعت 4 نفر در تصادف‌ می‌میرند

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 255685
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های استان گلستان گفت: آمارها نشان می‎دهد هر 25 دقیقه یک نفر جان خود را در تصادفات ترافیکی کشور از دست می‎دهد.
به گزارش جهان، مهدی میقانی امروز در گفت‎وگو با فارس اظهار داشت: بر اساس گزارشات پزشکی قانونی در سال گذشته نزدیک به ۲۰.۶۸ نفر معادل ۵۵ نفر هر روز در تصادفات رانندگی کشورمان جان خود را از دست می‎دهند.
 
وی در خصوص تعداد مجروحان ناشی از تصادفات ترافیکی تصریح کرد: تعداد مجروحان و معلولان سوانح رانندگی در سال گذشته ۲۹۷.۲۵۷ نفر معادل ۸۱۵ نفر در هر روز بوده است.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان با بیان اینکه ۶۰ درصد از مرگ‎های ناشی از جراحت در کشور به خاطر تصادفات رانندگی بوده است متذکر شد: سوانح رانندگی موجب افزایش هزینه‎های مستقیم از جمله هزینه‎های درمانی ناشی از تصادفات و مراقبت از معلولان حادثه می‎شود.
 
میقانی اضافه کرد: ایجاد مشکلات روانی و افسردگی در خانواده، از دست دادن نیروی کار فعال به طور دائم و یا موقت از هزینه‎های غیرمستقیم ناشی از تصادفات رانندگی است.
 
وی بیان داشت: در استان گلستان تعداد متوفیان درون‎شهری و برون‎شهری در سال گذشته ۵۲۰ نفر بوده است که در حدود ۲.۶ درصد از کل متوفیان کشور را تشکیل می‎دهد.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های گلستان یادآور شد: متاسفانه حدود ۶۰ درصد از متوفیان سال گذشته از بین نیروهای فعال جامعه بوده است که در گروه سنی ۱۱ تا ۴۰ سال قرار داشته‎اند.
 
میقانی در خصوص مهمترین عوامل نهایی فوت در راه‎های برون‎شهری اظهار داشت: ضربه به سر و شکستگی‎های متعدد به ترتیب ۷۰ و ۲۵ درصد آمار متوفیان را شامل می‎شود.
 
وی تاکید کرد: یقینا استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران و بستن کمربند ایمنی از سوی رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه می‎توانست جان تعداد زیادی از کشته شدگان را در راه‎های برون‎شهری استان نجات دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *