شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
رئیس اورژانس کشور خبر داد:

مرگ روزانه ۵۰ نفر در ایران بر اثر تصادف

پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب: 315885
رئیس اورژانس کشور گفت: هر ساعت ۲ و هر روز ۵۰ نفر در حوادث ترافیکی در سطح کشور، جان خود را از دست می‌دهند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد تقی طالبیان در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی، آمار حوادث ترافیکی در کشور را بالا دانست و اظهار کرد: ایران جزو 10 کشور اول جهان در زمینه مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی است.
 
وی افزود: 20 هزار نفر کشته در سال و بین 500 تا 600 مجروح، حاصل حوادث ترافیکی در سطح کشور است که براساس آمار جهانی در بین 178 کشور جهان، در رتبه 168 و بین 10 کشور اول از این نظر قرار داریم.
 
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کشور تصریح کرد: در ایران 25 هزار کیلومتر جاده اصلی و بزرگراه و 12 هزار کیلومتر جاده فرعی و روستایی وجود دارد که 40 درصد مرگ و میرها در این 12 هزار کیلومتر است.
 
وی با اشاره به خودرو، انسان و جاده به عنوان سه عامل دخیل در حوادث ترافیکی، خاطرنشان کرد: استاندارد بودن تجهیزات و جاده‌ها، و کاهش سرعت سبب کمتر شدن مرگ و میر می‌شود زیرا افزایش سرعت، با افزایش مرگ و میر ارتباط مستقیم دارد.
 
طالبیان بستن کمربند را از دیگر موارد موثر در حوادث جاده ای دانست و افزود: بستن کمربند برای رانندگان و استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسواران، در کاهش آسیب سوانح موثر است که متاسفانه اغلب موتورسواران به این امر بی توجه هستند.
 
وی افزود: حرکت سریع و مارپیچ نیز از دیگر موارد خطرساز است که بیشتر بر اثر مصرف مشروبات الکلی و موارد روان گردان صورت می‌گیرند
 
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کشور، تصریح کرد: در سال‌های 80 تا 83، 27 هزار نفر آمار مرگ و میر داشتیم که با تقویت بخش پیش بیمارستانی، یعنی افزایش آمبولانس و پایگاه‌های امداد از 600 پایگاه به 2069 پایگاه، زمان رسیدن به محل حادثه از 25 دقیقه به زیر 14 دقیقه رسید و آمار به 19 هزار نفر کاهش پیدا کرد.
 
طالبیان افزود: سیاست‌های کلی باید با حوزه سلامت همراه و همگام باشد و در راه پیشگیری از حوادث گام برداریم تا حوادث کمتر شوند، بودجه و اعتبار فعالیت‌های عمرانی و تجهیز اورژانس نیز در صورت تقویت، در راه کمتر شدن تلفات حوادث مفید است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *