جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تصادفات دومین علت مرگ و میر ایرانی‌ها

پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 326765
رییس اداره مهندسی ترافیکی راهور تهران بزرگ گفت: در سال ۹۱ در حوزه سرزمینی تهران بزرگ ، ۸۱۹نفر در اثر حوادث رانندگی و ترافیکی کشته و بیش از ۲۵ هزار نفر دیگر نیز مجروح و مصدوم شدند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، سرهنگ «مراد مرادی» روز پنجشنبه در نخستین همایش اورژانس هوایی با هدف امداد رسانی به مجروحان حوادث جاده ای و ترافیکی گفت : حوادث جاده ای و ترافیکی در ایران دومین علت مرگ و میر است.

وی گفت: سالانه بیش از ۲۰ هزار ایرانی در جریان وقوع حوادث رانندگی و ترافیکی در جاده ها و مسیر های مواصلاتی سراسر کشور کشته می شوند که نیاز به امداد رسانی و انتقال سریع مصدومان این گونه حوادث بیش از پیش احساس می شود .

مرادی اضافه کرد : در طول یکسال، حداقل حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان زیان ناشی از تصادفات رانندگی و ترافیکی به کشور تحمیل می شود .

رییس اداره مهندسی ترافیکی راهور تهران بزرگ گفت : در سال ۹۱ به ازای هر صد هزار نفر جمعیت در کشور ۶ / ۲۶ نفر در کشور در اثر وقوع تصادف رانندگی و ترافیکی کشته شده اند.

وی گفت: همچنین در سال ۹۱ به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه ۹ نفر کشته شدند.

این مقام مسوول در راهور تهران بزرگ افزود: تعداد کشته شدگان تصادفات در کلان شهر تهران در مقایسه با شاخص استاندارد جهانی به ازای ۱۰ هزار خودرو ۴۵ / ۱ در سال ۹۰ و ۲۴ / ۱ نفر در سال ۹۱ ارزیابی و گزارش شده است.

مرادی افزود : در سال ۹۱، ۶ / ۴۹ درصد عابرین پیاده ، ۹ / ۲۷ درصد موتور سیکلت سواران و ۵ / ۲۲ درصد رانندگان و سرنشینان خودروها سهم کشته شدگان تصادفات در تهران را به خود اختصاص داده اند.

وی اظهارد اشت : آمار متوفیان در تصادفات فوتی شهر تهران بزرگ ، بر اساس اعلام پزشکی قانونی ۹۰۶ نفر در سال ۹۰ و در سال ۹۱ نیز ۸۱۹ نفر گزارش شده است که این تعداد نسبت به سال قبل ۸۷ نفر کاهش داشته است.

مرادی گفت : بین ۵۰ تا ۶۰ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی و ترافیکی در حین انتقال به مراکز درمانی و یا در بیمارستان فوت کرده اند .

وی افزود: در دنیا زمان طلایی برای رسیدن به صحنه تصادفات رانندگی و ترافیکی برابر استانداردهای جهانی کمتر از ۱۰ دقیقه است که این زمان در ایران در زمان خلوت بودن خیابان ها و نبود ترافیک تا ۱۵ دقیقه طول می کشد که این امر موجب جانباختن مصدومان این گونه حوادث می شود .

رییس اداره مهندسی ترافیکی راهور تهران بزرگ پیشنهاد کرد : ایجاد تعامل و هماهنگی بین پلیس و مراکز درمانی ، ایجاد سیستم یکپارچه مدیریت امداد در حوداث رانندگی تحت نظارت و مدیریت پلیس وا یجاد سیستم یکپارچه مدیریت خدمات پزشکی به مصدومان ترافیکی درا ورژانس با توجه به فاصله ، نوع معبر و نوع تصادفات می تواند در کاهش تلفات اینگونه سوانح نقش موثری داشته باشد.

وی افزود : همچنین استفاده از فناوری ها و تجهیزات هوشمند مدرن در عملیات امداد هوایی امداد و نجات و استفاده از بالگرد هایی با ابعاد مناسب و کوچک که توانایی انجام مانورهای امداد رسانی را داشته باشند می توانند در انتقال سریع مصدومان این گونه حوادث نقش آفرینی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *