جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

کشف عامل جدید تصادف های زیاد رانندگان جوان

شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 700787
مهم ترین عامل مرگ و میر بسیاری از جوانان تصادف های رانندگی است و دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که علاوه بر عوامل شناخته شده تاکنون، شرایط مغزی نوجوانان هم در این زمینه نقش مهمی دارد.
کشف عامل جدید تصادف های زیاد رانندگان جوان
به گزارش جهان نيوز به نقل از مدیکال نیوز، بر اساس مطالعه ای که در آمریکا صورت گرفته، رشد کندتر بخشی از حافظه اشخاص که به افزایش توانایی های شناختی انسان و درک دقیق محیط اطراف بستگی دارد، از جمله عوامل مهم نرخ بالای تصادف های رانندگی در جوانان کم سن و سال تلقی می شود.

این بررسی نشان می دهد توانایی های شناختی مغز جوانان کم سن و سال با سرعت بالایی رشد نمی کند و همین مساله موجب می شود تا انها برای شناسایی موانع پیش رو در هنگام رانندگی و نیز تصمیم گیری مناسب با مشکلات بیشتری مواجه باشند. در مقام مقایسه این ویژگی ها در افراد بالغ به اندازه کافی رشد کرده اند و لذا آنها در شرایط خطر تصمیم های مناسب و بهتری می گیرند.
 
 
بررسی مذکور که در دانشگاه پنسیلوانیا صورت گرفته اولین مطالعه دامنه دار بر روی نحوه ارتقای توان حافظه رانندگان جوان وسایل نقلیه است و داده های آن با همکاری 118 جوان آمریکایی 18 تا 20 ساله جمع آوری شده است.

این بررسی نشان می دهد توانایی های شناختی مغز به تدریج و از دهه سوم زندگی سرعت رشد بیشتری پیدا می کند و لذا فرد بهتر می تواند در زمان رانندگی فواصل را تشخیص داده و جلوی برخورد با موانع را نیز بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
خودداری از سرعت بیجا و شتابزدگی در رانندگی کمی شعور اجتماعی لازم داره که عمدتا مربوط به تربیت و شاخت حقوق دیگرانه. بقیه اش بهونه است
دو چشم پر سو
Romania
از کرامات شیخ ما این است
دید آمار و گفت این است
حیف وقت که صرف دیدن حتی عنوان این مطلب شد.