سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۱

پیشنهادنماينده ويژه عربستان درباره فلسطین

پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۴
کد مطلب: 242047
نماينده ويژه پادشاه عربستان با تبريك به رييس‌جمهور كشورمان به مناسبت رياست جمهوري اسلامي ايران بر اجلاس نم گفت: اكنون در شرايط حساسي به سر مي‌بريم و كشور من از جنبش نم حمايت مي‌كند.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، عبدالعزيز بن عبدالله طي سخناني در شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها ادامه داد: پادشاه عربستان براي برقراري صلح درخواست دارد كه كشورها اقدامات خود را براساس گفت‌وگوهاي دوجانبه و از طريق عدل بين‌المللي بيان كند.

وي با بيان اين‌كه «حقوق ملت فلسطين يك مساله ريشه‌اي است» به سياست‌هاي رژيم صهيونيستي نسبت به فلسطين انتقاد كرد و گفت: درخواست دارم اين كشور به رسميت شناخته شود.

بن‌عبدالله افزود: پادشاه عربستان، كشورها را به استوار كردن تفاهم ميان تمامي اديان دعوت مي‌كند و كشورم نقش فعال خود را در توسعه ادامه مي‌دهد، زيرا عربستان جزو كشورهاي كمك كننده به توسعه بين‌المللي است و اين موضوع از سياست‌هاي پادشاه عربستان محسوب مي‌شود.

به گزارش ايسنا، نخست‌وزير لسوتو نيز طي سخنان كوتاهي با تسليت به ملت و دولت ايران به دليل زلزله در آذربايجان شرقي و تبريك به مناسبت انتخاب ايران براي رياست جنبش غيرمتعهدها گفت: ما به آزادي‌هاي بنيادين، تنوع فرهنگي و توانمندسازي زنان معتقد هستيم.

وي افزود: همه انسان‌ها بايد بدون ترس زندگي كنند، پس بياييد دست به دست هم بدهيم تا به آن دست يابيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جالبه که حرفهای نخست‌وزير لسوتو بیشتر ارزش شنیدن داره تا حرفهای نماینده عربستان . خداییش"عربستان جزو كشورهاي كمك كننده به توسعه بين‌المللي است" یعنی چی ؟! خودش فهمیده چی گفته ؟ اینها فقط نفت و پول نفت را به نفع غربیها هر جا که لازم باشه تزریق می کنند