جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اعتراضات صهیونیست ها به پلیس +عکس

جمعه ۹ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 230988
ساکنان سرزمین های اشغالی در اعتراض به سیاست شهرداری تل آویو مبنی بر ممانعت از برپایی چادر معترضان و همچنین خشونت های افراطی نیروهای پلیس علیه معترضان، تظاهرات کردند.
به گزارش جهان،  فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارنوت"، حدود 300 فعال عدالت اجتماعی اسرائیلی شب گذشته از میدان "حبیما" در تل آویو به سمت محله جنوبی "شاپیرا" راهپیمایی و تظاهرات کردند.

 https://www.jahannews.com/images/docs/files/000230/nf00230988-1.jpg
تظاهرات تل‌آویو

این راهپیمایی موسوم به "شب سیاه" به موازات رویداد فرهنگی "شب سفید" (وایت نایت) که توسط شهرداری سازماندهی شده بود، برگزار شد؛ سازمان دهندگان این راهپیمایی اعلام کردند که هدف آنها به تصویر کشیدن اعتراضشان به سیاست شهرداری است؛ سیاستی که معترضان را از برپاکردن چادرها منع می کند؛ این معترضان همچنین اعلام کردند که به خشونت افراطی پلیس علیه تظاهرات کنندگان نیز معترض هستند.

این در حالیست که 5 روز گذشته نیز تظاهرات هزاران نفری یهودیان در اعتراض به دستگیری یکی از رهبران جنبش عدالت اجتماعی "دافنی لیف" در تل آویو، به دستگیری 89 معترض منجر شد.

یکی از سازماندهندگان این راهپیمایی اعلام کرد: رویدادهای فرهنگی مهم هستند اما ما نمی توانیم اجازه دهیم که "ران هولدای" (شهردار تل آویو) شهر را فقط برای افراد ثروتمند مدیریت کند؛ ما به یک گوشه هل داده نمی شویم و این حق ماست که هرکجایی که می خواهیم، تظاهرات کنیم.

 https://www.jahannews.com/images/docs/files/000230/nf00230988-2.jpg
تظاهرات تل‌آویو

شرکت کنندگان در تظاهرات موسوم به "شب سیاه" شب گذشته در تل آویو نمادهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: "از شر هولدای خلاص شوید" و "ما یک شهرداری زورگو نمی خواهیم".

"استاو شافیر" یکی از رهبران تظاهرات سال گذشته صهیونیست ها در اعتراض به نابرابری های اجتماعی، در این باره گفت که معترضان به هولدای به عنوان نماد شهرداری معترض هستند که نماینده مقامات است و سعی در ممانعت از ادامه تظاهرات دارد.

یکی دیگر از فعالان اجتماعی حاضر در این تظاهرات با اشاره به اینکه با هدف اعلام همبستگی خود به تل آویو آمده است، گفت: ما می خواهیم فرهنگ سیاه، موسیقی و جوی که در این محله ها وجود دارد را برجسته کنیم؛ این موضوعات نیز سزاوار جشن هستند!

این فعال اجتماعی ادامه داد: شهرداری از این فرهنگ بیزار است و ما نزدیک صحنه ای ایستاده ایم که نماد بیگانگی است؛ میلیون ها نفر در این رویدار فرهنگی سرمایه گذاری کرده انداما هیچ فرد سیاه پوستی در آن حضور ندارد؛ این شب به ما یک راه چاره داده است و دلیل آن نیز صرفا این است که تمام رویدادها در شکال خیابان "روچیلد" برگزار می شوند و هیچ گاه در جنوب تل آویو خبری از این رویدادها نیست.

در ادامه این خبر آمده است که تمام رویدادهای برنامه ریزی شده ای که قرار بوده است به عنوان بخشی از تظاهرات "شب سیاه" در محله شاپیرو برگزار شود، به تعویق افتاده اند؛ فعالان صهیونیستی تصمیم گرفته اند تا یک پیک نیک دسته جمعی را بدون وجود سیستم صوتی برگزار کنند.

 https://www.jahannews.com/images/docs/files/000230/nf00230988-3.jpg
تظاهرات تل‌آویو

یکی از فعالان صهیونیست در این باره گفت: ما تصمیم گرفته ایم تا به شهرداری یک فرصت دیگر بدهیم؛ ما در حال به تعویق انداختن دو هفته ای مراسم هستیم و انتظار ما این است که شهرداری تمام مجوزهای مورد نیاز را به ما بدهد و ثابت کند که تل آویو نیز اجازه برگزاری جشن را دارد.

خبر برگزاری این تظاهرات در شرایطی گزارش می شود که حدود یک هفته پیش نیز صدها فعال یهودی در تلاش برای احیای موج جدیدی از تظاهرات سال گذشته خود که در اعتراض به عدم عدالت اجتماعی و بهای مسکن در اسرائیل برگزار کردند، در بلوار "روچیلد" تل آویو تجمع و سعی در برپایی چادر کردند؛ شرکت کنندگان در این تظاهرات در واکنش به این اقدام بازرسان در برچیدن چادرها شعارهایی را علیه "ران هولدای" شهردار تل آویو سر دادند و اعلام کردند که او در حال آسیب رساندن به دموکراسی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *