شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

سنای آمریکا هم قانون مداخله در هنگ کنگ را به تصویب رساند

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 708074
سنای آمریکا در اقدامی مداخله جویانه قانونی برای آنچه حمایت از حقوق بشر در هنگ کنگ خوانده، به تصویب رساند.
تصویب قانون مداخله در هنگ کنگ در سنای آمریکا
به گزارش جهان نيوز، سنای آمریکا روز سه شنبه قانونی مداخله جویانه را که گفته می‌شود برای حمایت از حقوق بشر در هنگ کنگ است به تصویب رساند.

"قانون حقوق بشر و دموکراسی هنگ کنگ" حالا قرار است به مجلس نمایندگان آمریکا برود و پس از تصویب کنگره آن را به منظور اجرای قانونی برای دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور ارسال می‌کند.
مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته نیزه قانونی را در حمایت از معترضان هنگ کنگی به تصویب رساند که با واکنش سریع چین روبرو شد.

اولین جرقه ناآرامی‌ها در هنگ کنگ در تابستان پس از ارائه طرح استرداد برخی مجرمان به چین زده شد که با اعتراضات گسترده به حالت تعلیق درآمده است.

معترضان اعتقاد دارند طبق توافق سال 1997 بین بریتانیا و چین، پکن با اعطای برخی آزادی‌ها مانند سیستم قضایی مستقل و آزادی بیان هنگ کنگ موافقت کرده، اما طرح استرداد برخی مجرمان به  چین ناقض این توافق و احتمالاً مقدمه‌ای برای دخالتهای بیشتر چین خواهد بود.

پکن از نزدیک شدن بیش از اندازه آمریکا به هنگ‌کنگ و استفاده از ناآرامی‌های اخیر در این منطقه به نفع خود و در جنگ تجاری با پکن ناخشنود است.

چین ناآرامی‌‌های سیاسی در هنگ کنگ را نتیجه "دستهای سیاه" آمریکا می‌داند و به واشنگتن توصیه کرده این موضوع را به خاطر بیاورد که "هنگ‌کنگ در واقع هنگ کنگ چین است".

هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفته بود: ما قادر به درک این موضوع هستیم که مقامات آمریکایی پشت چنین حوادثی هستند. آیا مقامات آمریکایی صادقانه به دنیا می‌گویند که چه نقشی ایفا می‌کنند و اهداف آنها چیست؟

دولت آمریکا از همان شروع اعتراضات، از ناآرامیها در هنگ کنگ به اسم احترام به دموکراسی حمایت کرد و نشان داد که از وقوع بی‌ثباتی در این منطقه کاملا حمایت می‌کند. وزارت خارجه چین با گرفتن انگشت اتهام به سمت واشنگتن نسبت به مداخله آمریکا در امور چین و هنگ کنگ هشدار داد و ضمن احضار نفر دوم سفارت واشنگتن در پکن، اعلام کرد با هرگونه دخالت خارجی در امور قانونی این کشور مخالف است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *