شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

پاسخ کنعانی به ادعای سالیوان

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب: 861488
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ایران در منطقه نیروی نیابتی ندارد، گفت که دولت آمریکا با تداوم حمایت از رژیم صهیونیستی، مسئول نهایی وضعیت تنش در منطقه است.
پاسخ کنعانی به ادعای سالیوان
به گزارش جهان نيوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهام‌های جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: اظهار نگرانی آمریکا نسبت به مقوله امنیت در منطقه در حالی که واشنگتن در حال حمایت تمام‌عیار از جنگ، جنایت و نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی است، بیشتر به یک طنز تلخ شبیه بوده و نشانه نفاق آشکار دولت آمریکا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه امنیت در منطقه غرب آسیا مقوله‌ای یکپارچه، بسیار به‌هم پیوسته و مرتبط است، اظهار کرد: برخلاف ادعاهای مقام‌های دولت آمریکا، حضور نظامی این کشور در جغرافیای خشکی و آبی منطقه، هیچگاه امنیت‌ساز نبوده و دولت آمریکا با طرح‌ها و مداخلات غیرقانونی خود امنیت و منافع نامشروع رژیم صهیونیستی را به قیمت ناامن کردن کشورهای منطقه و نقض حقوق ملت فلسطین دنبال کرده است؛ واضح است که سرنوشت فلسطین تنها به دست مردم آن رقم خواهد خورد.

کنعانی در ادامه تصریح کرد: مسئولیت تامین امنیت در منطقه به عهده کشورهای منطقه است و در صورت عدم مداخله خارجی، با همکاری جمعی کشورهای منطقه قابل تامین است.

سخنگوی وزارت خارجه، بیان کرد: دولت آمریکا با تداوم حمایت بدون قید و شرط از رژیم آپارتاید اسرائیل و ارسال مستمر و گسترده بمب‌ها و سلاح‌های مرگ‌بار به این رژیم، مسئول اصلی جنایت‌های جنگی جاری رژیم در غزه و کرانه غربی علیه فلسطینی‌ها و مسئول نهایی وضعیت تنش در منطقه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در منطقه نیروی نیابتی نداشته و گروه‌های مقاومت در کشورهای منطقه کاملا مستقل و بنا بر صلاح‎دید و تصمیم خود در ارتباط با امنیت کشورهای خود و یا حمایت از ملت مظلوم فلسطین عمل می‌کنند.

کنعانی همچنین با تاکید بر احترام و پایبندی جمهوری اسلامی ایران به مقررات دریانوردی بین‌المللی و نقش موثر ایران در تامین امنیت آب‌ها و گذرگاه‌های آبی بین‌المللی، فرافکنی مقام‌های آمریکایی را مفید و منجر به کاهش تنش در منطقه ندانست.
https://jahannews.com/vdcc4sq442bqe08.ala2.html
jahannews.com/vdcc4sq442bqe08.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *