سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۶۰
رئیس جمهور:

مردم به مصرف آبزیان عادت کنند/ اینکه می‌گویند ۳۰ درصد مشکلات از تحریم است، غلط است/ تحریم حتی برای تولید تخم مرغ اثرگذار است

پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 761088
اگر بتوانیم میگو و ماهی را به قیمت و اندازه مناسب در اختیار مردم قرار دهیم تا عادت مردم از گوشت قرمز و مرغ به سمت آبزیان حرکت کند، تحول بزرگی است.
مردم به مصرف آبزیان عادت کنند/  اینکه می‌گویند ۳۰ درصد مشکلات از تحریم است، غلط است/ تحریم حتی برای تولید تخم مرغ اثرگذار است
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره برداری از ۴ هزار و ۶۳۵ طرح وزارت جهاد کشاورزی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، پس از استماع گزارش کاظم خاوازی وزیر کشاورزی گفت: معنای گزارش‌های شما این است که قولی که برای ۴۶ هزار هکتار در سیستان و بلوچستان داده شده بود، امروز نهایی شده است.

روحانی عنوان کرد: آبیاری تحت فشار طبق گزارش شما، در این هشت سال کمی بیش از دو برابر تاریخ کل ایران شده است. یعنی آبیاری تحت فشار کل تاریخ ایران تا سال ۹۲، یک میلیون و دویست هزار بوده است و از ۹۲ تاکنون به ۲ میلیون و چهارصد هزار رسیده، یعنی دوبرابر کل تاریخ ایران شده است. در مسأله شیلات هم طبق اشاره شما، ۵۰ درصد رشد وجود داشته است.

رهبر انقلاب اهتمام ویژه‌ای به پروژه‌های سیستان و بلوچستان دارند
رئیس‌جمهور پس از استماع گزارش محمدعلی نیکبخت رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان درخصوص طرح آبیاری ۱۴ هزار هکتار دشت سیستان تصریح کرد: در مورد اینکه بیان کردید سامانه های مربوط به این پروژه در اختیار سازمانی قرار گیرد که به خوبی آن را اداره کند، حتما آقایان خاوازی و نوبخت توجه می کنند که در سال های آینده مشکلی در ادامه راه وجود نداشته باشد. تاکید می‌کنم که این کار حتما انجام گیرد. بسیار خوشحال هستیم که امروز در سیستان و بلوچستان طرح های بسیار مهمی از جنوب تا شمال و از چابهار تا زابل افتتاح می‌شود و شاهد طرح‌های بسیار مهم و سرنوشت ساز برای زندگی مردم و کشور هستیم و حتما دولت‌های آینده هم، همین مسیر را ادامه خواهند داد.

روحانی افزود: در اینجا لازم می‌دانم این نکته را بگویم که مقام معظم رهبری که نسبت به همه مردم حالت پدری دارند، اما نسبت به سیستان و بلوچستان توجه خاص و ویژه دارند یعنی پروژه‌های سیستان و بلوچستان را دنبال می‌کردند و زمانی که به صورت هفتگی خدمت ایشان می‌رسیدم و می‌رسم، درمورد این پروژه‌ها سوال می کردند که طرح‌ها به کجا رسیده و در برخی پروژه‌ها تاکید انجام داشتند که این مساله دال بر اهتمام مقام معظم رهبری بر توسعه سیستان و بلوچستان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این طرح آبیاری نبود، ۱۵۰ میلیون متر مکعب هدر رفت آب داشتیم و بیش از نیمی از این آب تبخیر می‌شد و به مقصد نمی‌رسید. تلاش ما این بود که محصول به گونه‌ای از منطقه خریداری شود و این کار به نقطه نهایی برسد و در اختیار کشاورزان عزیز قرار بگیرد.

رئیس‌جمهور در ادامه این مراسم، پس از استماع گزارشی درخصوص طرح آبیاری نوین در قزوین، بیان کرد: می‌دانیم قزوین دارای یک دشت بسیار پر نعمت برای محصولات کشاورزی است و طرح‌های نوین در رژیم گذشته هم از همین دشت آغاز شد و پس از انقلاب  رونق بیشتری پیدا کرد. زمانی که از این منطقه عبور می‌کنیم، می‌بینیم که این دشت آماده و سرسبز است. با این طرح‌ها می‌توانیم ۳۰ درصد بیشتر محصول از زمینی که برکت خداوند است، دریافت کنیم.

باید عادت مردم به مصرف گوشت قرمز و مرغ را به آبزیان تغییر دهیم
روحانی همچنین در بخش دیگری از این مراسم، پس از استماع گزارشی درخصوص افتتاح یک مرکز پرورش میگو گفت: به نظر من، بخش پرورش ماهی و میگو بخش مهمی است و برای اینکه بتوانیم غذا و پروتئین مورد نیاز مردم را تامین کنیم باید بیشتر به سمت آبزیان حرکت کنیم. اگر بتوانیم این‌ها را به قیمت و اندازه مناسب در اختیار مردم قرار دهیم تا عادت مردم از گوشت قرمز و مرغ به سمت آبزیان حرکت کند، تحول بزرگی است. آبزیان یک محصول ارزآور و صادراتی برای ما هستند.

تحریم‌ها در تولید مرغ اثرگذار هستند
وی در ادامه این مراسم گفت: ما در بحث کره به خودکفایی رسیدیم و می‌توانیم جزو صادرکنندگان این محصول باشیم. در زمینه مرغ نیازهایی که به خارج از کشور داریم در حال کم شدن است و می‌توانیم به خودکفایی کامل برسیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: عده‌ای می‌گفتند تحریم چه ربطی به مرغ دارد. ما کامل به مردم توضیح دادیم که می‌خواستند در این زمینه اخلال ایجاد شود و اصلا مرغ در کشور تولید نشود. نهاده‌هایی هم که ما وارد می‌کنیم از طریق ارز و سیستم بانکی است و خرید و واردات این نهاده‌ها با مشکلات فراوانی همراه بود و مردم باید بدانند تحریم‌های ظالمانه و ضدانسانی ترامپ که تا امروز هم ادامه دارد، در همه جا تاثیرگذار بوده است.

روحانی عنوان کرد: عده‌ای درصد درست می‌کنند و می‌گویند ۳۰ درصد مشکلات برای تحریم است و ۷۰ درصد برای مدیریت است که کاملا غلط و نادرست است. آنها نمی‌دانند که تحریم در چه جاهایی تاثیرگذار است و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند و نمی‌دانند کل تولید در بخش کشاورزی و صنعت، اگر مواد اولیه‌اش تامین نشود و به موقع وارد نشود، تولید متوقف شده و تمام این‌ها روی صادرات و واردات ما تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: به این بهانه، از وزارت امور خارجه و دستگاه‌های مرتبط با آن که این روزها تلاش کردند که تحریم را بشکنند تشکر می‌کنم.

نمی‌توانم هضم کنم یکی ایرانی باشد و از رفع تحریم ناراحت باشد
رئیس‌جمهور گفت: اصلا نمی‌توانم بفهمم و درک و هضم کنم که یکی عضو ملت ایران باشد و مسلمان و ایرانی باشد و ادعا کند در میان مردم است و برای مردم کار می‌کند اما مخالف برداشته شدن تحریم و از آن ناراحت باشد.

روحانی افزود: تحریم یک ظلم عظیم و بزرگ برای ملت ایران است و ما آن لحظه‌ای که ببینیم طرف مقابل برای اجرای قانون  و مقررات آماده باشد یک لحظه صبر نمی‌کنیم؛ حالا مخالفین هرقدر زور و بلندگو داشته باشند و هرچه می‌خواهند بگویند.

وی تاکید کرد: ما زمانی که ببینیم می‌توانیم حق مردم ایران را بگیریم، من به عنوان رئیس‌جمهور یک لحظه صبر نمی‌کنم و معطل نمی‌مانم و همان زمان این کار را انجام خواهم داد و هر که می‌خواهد ناراحت باشد به ما ربطی ندارد. بنابراین مردم باید بدانند تحریم حتی برای تولید مرغ و تخم مرغ و پرورش دام چه تاثیراتی می‌گذارد. تحریم ممکن است در واکسن، کود و بذر و خیلی چیزها تاثیر بگذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گوشت و مرغ را که از سفره مردم حذف فرمودید.
تن ماهی و تخم مرغ هم که افزایش 2 تا 3 برابری دایدن
اگر منظور از آبزیان میگو است که فقط برخی نامش را شنیده اند و یا در فیلمها و صدا و سیمای ملی دیده اند!
ماهی هم که سالهاست فقط غذای مناسبتی شده!
جناب رییس جمهور! آنچنان رونقی ایجاد کرده اید که خودتان هم باورتان نمیشود! علی برکت الله!
Iran, Islamic Republic of
قیمت مرغ در بازار غیر قانونی است.
قیمت مرغ و... از سال 1397 تاکنون بصورت غیر قانونی افزایش یافته است و همچنان نیز ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
افزایش ۲۰ تا ۱۱۰ درصدی قیمت کالاها
.

افزایش تورم در ماه گذشته به نحوی بوده که کالا و خدمات بین ۲۰ تا ۱۱۰درصد نسبت به پارسال افزایش قیمت داشته است و «روغن و چربی ها» در صدر این گرانی قرار دارد.
آیزیخوز
Iran, Islamic Republic of
چشم. امر دیگه ای!!!
Iran, Islamic Republic of
....!!!!
Iran, Islamic Republic of
کدوم تحریم ؟؟
تو که همه تحریمها رو سال 94 با برجام بالمره برداشتی مگه تحریم دیگه ای هم مونده؟
Iran, Islamic Republic of
به چه قیمتی و کدام تحر یم رو میخوای برداری که دیگران مخالفت می کنند؟..
Iran, Islamic Republic of
شما مساله یک مجهولی را نتوانستی حل کنی میخواهی بری چند مجهولی حل کنی؟!!!!.
Iran, Islamic Republic of
مگر قرار نیست تحریمها رفع شود
Iran, Islamic Republic of
چرا این جماعت از بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم ها ناراحت میشوند؟؟!!!.
Iran, Islamic Republic of
و از سوراخ امریکایی ها چندبار نیش باید بخورید؟!
زهرا
Iran, Islamic Republic of
.
خسته نشدید هشت سال توافق و امریکا و برجام آخرش چی شد تورم 50 درصدی ارزش بی ارزش پول کشور چی می خواید دیگه ..
Iran, Islamic Republic of
مگر تحریمها رفع می شود، تحریمها تعلیق میشود اونهم برای مدت سه ماه، بعد دوباره تمدید میشود،
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
باید تاسف خورد بعد از این همه پیشرفت علمی هسته ای فضائی هنوز برای تولید مرغ خودکفا نشده ایم....
مرغا پرواز کرد حالا نوبت ماهی و میگو رسیده؟.
Iran, Islamic Republic of
دولت حسن روحانی در مذاکره، توافق هسته ای و برجام و... شکست خورد.
انتظار
Iran, Islamic Republic of
ماهی که از مرغ گرون تره.
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه ایشان از قیمت ماهی و آبزیان خبر نداره
Iran, Islamic Republic of
بعد از صف مرغ و روغن تا چشممان به صف ماهی و میگو هم روشن شود تراخدا دریگر وارد این بخش نشوید و انرا خراب نکنید....
Iran, Islamic Republic of
بعدشم بریم سراغ خزندگان وحشرات و!!!!
.
Iran, Islamic Republic of
کاری کردی که پیاز گوجه سیب زمینی خریدن هم سخت شده به مردم میگی گوشت قرمز نخورن میگو و ماهی اینا بخورن، اینها که خیلی وقته حذف شدنه،.
علی
Iran, Islamic Republic of
چطوری یک روز هزاران قطعه جوجه یک روزه .... زنده زنده دفن می شدند.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
بداد مردم برسید! .
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی تا حالا یک کیلو میگو خودش نرفته بخره که ببینه قیمتش چنده
احدی
Iran, Islamic Republic of
شما از قیمت ماهی خبر دارید ؟ یک کیلو ماهی شیر بالای 200 هزار تومان در می آید . مردم از از آبزیان بی اطلاع نیستند. به دلیل نداشتن توانایی مالی قادر به خرید آن نیستند.
Iran, Islamic Republic of
خودت سال 92 گفتی 80 درصد مشکلات مدیریتیه20 درصد تحریم، حالا میگی غلطه،....
Iran, Islamic Republic of
ماهی و میگو که گرونه مثل گوشت و مرغ .فکر می کنم منظور شون .... و ...هست!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
ماهی و میگو که خیلی گران است
گوشت گوسفند و گوساله گزان است
مرغ نیست
دو روز پیش مرغ فروش محله ما گفت روزی 40 کیلو مرغ به من می دهند
اولا فقط به مشتریان خودم می دهم
ثانیا فقط یک مرغ می دهم
من هم گفتم
ثالثا من مرغ نمی خواهم
Iran, Islamic Republic of
تاریخ نشان داده که تمام مشکلات مردم یک کشور به لیاقت مسئولان بستگی دارد
United States
صید ماهی را هم که سپردین به رفقای کمونیست چینی...!!!!
مجید
United Kingdom
ماهرانه اقتصاد به سمتی هدایت کردید که تخم مرغ را به برجام وصل کردید واقعا استادی.
عادل
Iran, Islamic Republic of
باید میگو، خاویار و لابستر را جایگزین گوشت کنیم!!!
راست میگن دیگه!!
آزاد
Iran, Islamic Republic of
ازشون چرا نمیپرسید گوشت آبزیان کیلویی چنده بزرگوار؟گوشت آبزیان رو میشه آبگوشت درست کرد که ربع کیلوش رو با یک قابلمه آب بار بزاریم؟.
Iran, Islamic Republic of
مشکلات مردم و کشور ثابت کرد که فقط به خاطر ناکارآمدی دولت و مسئولان بوده است.
Iran, Islamic Republic of
والا روز اولی که اومدی گفتی همه مشکلات از مدیریت داخله
احمدرضا
Iran, Islamic Republic of
باز چه برنامه ای برای آبزیان داری
Iran, Islamic Republic of
مملکتی که از خیار و هندوانه تا برنج و گندم تولید میکنه و خودکفا شده از تولید دان مرغ عاجز نیست . مدیریت وزارت جهاد کشاورزی افتضاحه .
سرور
Iran, Islamic Republic of
منظورش از آبزی جلبک است یا اسب آبی؟
ماهی که گرانتر از مرغ در میآید. حسن....
Iran, Islamic Republic of
هیچکدوم .
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خدایی منم نمیتونم هضم کنم ....
رضا
Iran, Islamic Republic of
....
سیدحسین
Iran, Islamic Republic of
آقایان جهان نیوز
خودتان بهتر میدانید رییس جمهور چه روحانی چه رییسی چه قالیباف باشد
تحریمهای فعلی برایش مثل غل و زنجیری است در راه اداره کشور..
میرقلی
Iran, Islamic Republic of
.
هرکس بود وضع الان اینقدر بد نبود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چطور در تخریب دولت قبل همین روحانی میگفت ناکارآمدی و و نبود مدیریت و... هست نه تحریم.....
Iran, Islamic Republic of
......
علی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای ریئس جمهور مگر تحریم برداشته نشده اگرتحریم دوباره شروع شده چرا شما به پیش از برجام برنگشته اید ...
Romania
حتما متوجه شد آبزیان ها ارزان هستند....!!!!!
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
ملت نون ندارن بخورن....حالامیگوید برویدآبزی بخورید
منصور ۱
Iran, Islamic Republic of
ای خدا دولت تو چرا تموم نمی شه؟!!.
منصف
Iran, Islamic Republic of
جناب رییس با این فرمان پیش بری مطمئن باش مردم به گیاه خواری خواهند رسید.!!!
Iran, Islamic Republic of
امر دیگه ای ندارید!! ترا خدا تعارف نکنید.!!!
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
ما چی میگیم! اون چی میگه!
Iran, Islamic Republic of
ماهی کیلو ۱۵۰ هزار تومن بعضی ماهی و ۲۰۰ هزار تومن فکر کنم منظور آقای روحانی از آبزیان خرید قورباغه و جلبک دریایی بود
Iran, Islamic Republic of
اقای رئیس جمهور می گوید اگر بتوانیم ....؟
کدام محصول دریائی را می توان با قیمت 20 هزار توان در شهر های بزرگ تهیه کرد که جایگزین مرغ و گوشت شود ؟