سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۷
۲۵
عضو کمیسیون تلفیق:

زوجین ۲ فرزند ۲۰۰ میلیون تسهیلات مسکن دریافت می‌کنند

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 756608
عضو کمیسیون تلفیق بودجه به معافیت های مالیاتی و وام مسکن زوجین اشاره کرد و گفت: در لایحه بودجه پرداخت وام برای زوجینی که ۲ فرزند داشته باشند، پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
زوجین ۲ فرزند ۲۰۰ میلیون تسهیلات مسکن دریافت می‌کنند
به گزارش جهان نيوز، «سید شمس الدین حسینی» عضو کمیسیون تلفیق بودجه سه شنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، افزود: بر اساس این تصمیم قرار است به ازای هر فرزند ۱۰۰ میلیون تومان و در مجموع ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای خرید مسکن در اختیار زوجین جوان قرار گیرد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد توضیح داد که اگر زوجین فاقد فرزند باشند در این صورت هر کدام از زوجین جوان ۵۰ میلیون تومان و در مجموع ۱۰۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است و زوجین دارای یک فرزند باشد تا ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت می‌کنند.

حسینی تاکید کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ توجه به امور اجتماعی و معافیت‌های مالیاتی حقوق و دستمزدها مورد توجه جدی نمایندگان مجلس قرار گرفته تا آنهایی که حقوق کمتری دارند، مالیات کمتر و آنهایی که حقوق بیشتری دارند، مالیات بیشتری بپردازند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد : اگر ما به دنبال اصلاح ساختار بودجه دولت هستیم باید بتوانیم با منابع کمتری که در اختیار دولت است کارهای بزرگی را انجام دهیم و در این راستا باید از منابع مالی بازار سرمایه به خوبی باید استفاده کنیم.

حسینی توضیح داد که نمونه استفاده از منابع مالی بازار سرمایه در ساخت پروژه‌های آزادراهی است که دریافت عوارض آزادراهی هنگام بهره برداری از آزادراه، هرگونه سرمایه‌گذاری در این زمینه را بدون نگرانی به سرانجام می‌رساند.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد یادآورشد: این اقدام سبب شده که تاکنون بار مالی انجام برخی از پروژه‌ها از دولت برداشته شده اما انجام پروژه‌ها با سرعت بیشتری دنبال شده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی افزود: برای ما مهم این است اگر در انجام پروژه‌های سود کمتری عاید سرمایه‌گذاران پروژه می‌شود دولت می‌تواند سود و ارزش افزوده آن را تضمین کند و این باعث بازدهی سرمایه‌های بازار سهام خواهد شد.

وی به مالیات های حقوق و دستمزد کارکنان دولت اشاره کرد و توضیح داد که در پرداخت حقوق و دستمزدها باید بهره‌وری و کارایی افراد مشخص شود و برای برقراری عدالت در پرداخت‌ها ما نظام پلکانی مالیات‌ها را وضع کردیم و رفته رفته به جای کاهش فاصله مطلق حقوق‌ها، به دنبال تفکر فاصله نسبی بین حقوق‌ها هستیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی گفت : قرار است که حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۵ درصد افزایش یابد اما ما حداکثر حقوق را از ۲۱ درصد به ۱۵ درصد کاهش دادیم ولی هنوز این پیشنهاد ما تصویب نشده است و هر فردی که حقوق ۴ میلیون تومانی دارد از پرداخت مالیات معاف خواهد بود و از ۴ تا ۸ میلیون تومان ۱۰ درصد مالیات خواهند داشت.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد تاکید کرد: همچنین برای شفافیت پرداختی‌ها به کارکنان دولت قرار شده است که از خرداد ماه ۱۴۰۰ تمام حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان دولت در پایگاه اطلاع رسانی پاکنام و سایر پایگاه های اطلاع رسانی حقوق و دستمزد به ثبت برسد.

حسینی توضیح داد: در مجموع طبق قانون تامین کالاهای عمومی با دولت است اما تولید کالا با دولت نیست و تجربه نشان داده است که تولید باید در دست بخش خصوصی باشد، تا بتوانیم به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کار دولت تامین زیربناهای مورد نیاز کشور است و اصل ۴۴ قانون اساسی صراحت دارد که اگر جایی دولت تکلیفی را وضع کرد باید ضرر و زیان ناشی از این تکلیف توسط دولت برآورده شود.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه تلویزیونی به معافیت‌های مالیاتی واحدهای صنفی به علت کرونا  اشاره کرد و گفت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نمایندگان مجلس پیشنهاد داده‌اند که تمام واحدهای صنفی به علت کرونا از ۱۰۰ میلیون تومان مالیات معاف شوند و میزان معافیت مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی نیز ناشی از کرونا حدود ۵ درصد تعیین شده است.

«جعفر قادری» افزود: همچنین در لایحه بودجه ۱۴۰۰ معافیت مالیاتی هنرمندان تا سقفی معاف شده و از انتشار کتاب‌هایی مثل کتب کمک درسی و آموزشی مالیات دریافت خواهد شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی توضیح داد که از طرفی حقوق گمرکی برای واردات برخی از کالاهای مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی مانند اورژانس از پرداخت حقوق گمرکی معاف شده است.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد دولت برای افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان دولت  اشاره کرد و توضیح داد که نتیجه نهایی در مورد سقف این پیشنهاد  فردا در کمیسیون تلفیق تصمیم گرفته خواهد شد تا پس از جمع بندی نهایی سقف افزایش حقوق کارکنان دولت نهایی شود.

قادری گفت که در بودجه سال آینده پیشنهاد برخی از نمایندگان این است که سقف پاداش پایان خدمت کارکنان دولت ۷ برابر حداقل حقوق تعیین شود در حالی که این پاداش پیش از این سقف نداشت و هرگونه پرداختی به کارکنان دولت و یا شهرداری‌ها نیز باید در سامانه مربوطه حقوق بگیران به ثبت برسد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی توضیح داد : برای تسریع در پروژه‌های عمرانی قرار است با ایجاد صندوق های پروژه و جمع آوری منابع مالی خرد، انجام پروژه‌های عمرانی در کشور به صورت گسترده بسرعت عملیاتی شود.       

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم نقدینگی را به طرف تولید و تکمیل زیر ساخت های مورد نیاز کشور سوق دهیم بخش عمده ای از مشکلات کشور حل وفصل می شود که نمونه ای از آن در ساخت آزادراه غدیر با ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به سرانجام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نظر برای قرزند سوم باید 300 میلیون در نظر گرفت
Iran, Islamic Republic of
تمامی کارمندانی که صاحب فرزند نمی باشند و دلیل موجهی برای آن ندارند باید اخراج شوند
دولت باید برای تمامی افرادی که فرزند دوم می آورند ماهانه مبلغ یک میلیون در نظر بگیر
یارانه ها باید به این (ازدیاد فرزند ) سمت سوق داده شود
اولویت استخدام برای مردان متاهل باشد .و......
محمد
Iran, Islamic Republic of
فقط حرف حرف،،،،،، مادوفرزند داریم شوهرم بیکاره پس کجان این مسولین خسته شدیم ساکن اهوازم روی نفت خوابیدیم ازبیکاری داریم سربه بیابونامی زنیم😑🙄
Iran, Islamic Republic of
آخه اگر رشد جمعيت منفي شده، بايد يكچيزي هم دستي بديد تا مردم تشويق شوند. وام چيه ديگه؟ .
مسعود
Romania
بیچاره پدر مادر که باید اقساط اون وام رو بدهند با دوتا بچه
در اروپا اپارتمان و وام بلاعوض می دهند .. یکم یادبگیرید
بیکار
Iran, Islamic Republic of
حالا بگیم ما ازدواج کردیم صاحب دو فرزند شدیم بعدش شما ۲۰۰ میلیون وام دادی بعدش کار نیس چه جوری این وام و پرداخت کنیم از کجا بیاریم .شما اول به فکر کار مردم باش
شاهین
Iran, Islamic Republic of
.....
اکرم صادق
Iran, Islamic Republic of
سلام مسئولان عزیز من چهار فرزند دارم من هم وام می خواهم به کدام اداره مراجعه کنم لطفا راهنمایی کنید
United States
بحث سر فرزند داری تو ایرانه ولی عکس روسی میزنی!!!
Germany
از کجا فهمیدی روسی ایه!!
شاید فرنسوی باشه!!
فرانسوی باشه شیک تره؟؟
یک جانبازجنگ تحمیلی
Iran, Islamic Republic of
کسی مرض نداردکه بی دلیل به دولتی که خودبوجودآورده
انتقاد کند..
Iran, Islamic Republic of
سوال: آیا مردم توان پرداخت وام 200 میلیونی را دارند؟
Iran, Islamic Republic of
من هم دوتا بچه دارم باید از کجاوام بگیرم راهنمای کنید
Iran, Islamic Republic of
خوبه ، با این مبلغ میشه شیر و پوشاک و مای بیبیشونا تامین کرد ویه خونه هم خرید اضافشم براشون سپرده کرد ..... این تصمیم گیرها واقعا از چیزی خبر ندارن
آوینا
Iran, Islamic Republic of
حداقل هزینه های دوران بارداری و تغذیه و زایمان را رایگان کنید و ماهیانه مستمری قرار بدید بچه که میاد کلی هزینه داره حالا شما قسط وامم بهش اضافه کنید
امیر محمود
Iran, Islamic Republic of
آره فرزند بیاریم چند سال دیگه آقازاده ها و سرمایه داران نوکر و کلفت داشته باشن!!!!
سلام لطفا اول یه قیمت پوشاک بچه توی بازاربگیرید طی دو ماه از ۱۸هزارتومان رسیده به ۳۸ هزارتومان ........
Russian Federation
سلام از کجا باید پیگیری کرد
Iran, Islamic Republic of
گیریم خونه هم داشته باشیم اون بچه ها لباس و خوراک و تفریح نمیخوان فقط خونه داشته باشن
بدبخت
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
با سلام‌، اگر به هر فرزند حتی یک میلیارد پرداخت کنن ،بازم نمیشه تو‌ این خراب شده ،مسکن خرید.
Saeed
Iran, Islamic Republic of
متن رو قشنگ بخونین تسهیلات 200میلیون مسکن میدن..باید خونه بخرین تا وام بگیرین
Iran, Islamic Republic of
سلام والا منم دوقلو دارم دیگه بریدیم به بهزیستی هم مراجعه کردم برای ماهیانه دوقلوها هر ماه میگن ماه بعد یا میگن سایت بسته یا بودجه نیست دولتی که وعده میده به وعده اش عمل نمی کنه چیکار میشه کرد درآمدمون کمه همه چیز گرون چطور اقساط رو بدیم به 100نفر ای وام میدین به ما که میرسه یا سایت بسته یا بودجه نیست دیگه به وعده هاتون درست عمل کنید مسولین
Iran, Islamic Republic of
بیچاره بچه های ما که تازه یکساله شدند از همه چیز محروم شدند دولت داره حرف زاد وولد توسال ۱۴۰۰ رو میده.....
Iran, Islamic Republic of
از این قبیل حرفها گوشها پره....