سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۳

با ۵۰۰ میلیون کجای تهران می‌توان خانه خرید؟

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 756426
با وجود آنکه متوسط قیمت خانه در پایتخت به متری ۲۸.۳ میلیون تومان رسیده با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در محله‌های جنوبی مثل خاورشهر، تقی آباد، علائین، دولت خواه و عباس آباد خانه دار شد.
با ۵۰۰ میلیون کجای تهران می‌توان خانه خرید؟
به گزارش جهان نيوز، هنوز در برخی محله‌های پایتخت قیمت‌ها کمتر از متری ۱۲ و حتی کمتر از ۱۰ میلیون تومان است. در این گزارش بر اساس هشت شاخص به دست آمده از یک سامانه ملکی به متوسط قیمت خانه در محله‌های ارزان قیمت تهران می‌پردازیم. در محله عباس آباد واقع در منطقه ۲۰ تهران متوسط قیمت هر متر مربع مسکن ۹.۶ میلیون تومان است. یعنی با نقدینگی ۴۸۰ میلیون تومان می‌توان یک واحد ۵۰ متری در عباس آباد منطقه ۲۰ خریداری کرد.

بر اساس گزارش میزان، اطلاعات به دست آمده از سامانه کیلید در بهمن ماه امسال که ۳۴۲ محله از بین ۳۵۴ محله شهر تهران را بررسی کرده نشان می‌دهد قیمت‌های پیشنهادی مسکن در دو محله کمتر از متری ۱۰ میلیون تومان، در ۱۰ محله پایین‌تر از متری ۱۲ میلیون تومان، در ۶۱ محله کمتر از متری ۱۵ میلیون تومان، در ۷۷ محله کمتر از متری ۱۶ میلیون تومان، در ۹۷ محله پایین‌تر از متری ۱۷ میلیون تومان و در ۱۴۳ محله کمتر از ۲۰ میلیون تومان در هر متر مربع است.

اگر نقدینگی حدود ۵۰۰ میلیون تومان دارید می‌توانید در محله‌های عباس آباد، خاورشهر، تقی آباد، علائین، قیامدشت، دولت خواه جنوبی و بهشتی به دنبال واحد نقلی بگردید. بر اساس آگهی‌های بهمن ماه ۱۳۹۹ متوسط قیمت خانه در عباس آباد واقع در منطقه ۲۰ متری ۹.۶ میلیون تومان، خاورشهر متری ۹.۸ میلیون تومان، تقی آباد متری ۱۰ میلیون تومان، علائین ۱۰.۵ میلیون تومان، قیامدشت منطقه ۱۵ متری ۱۰.۸ میلیون تومان، دولتخواه جنوبی و بهشتی هرکدام متری ۱۰.۹ میلیون تومان است. بر این اساس در محله خاورشهر می‌توانید با ۴۹۰ میلیون تومان یک آپارتمان ۵۰ متری خریداری کنید.

در صورتی که نقدینگی خود را به ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان برسانید محله‌های هرندی، یافت آباد شمالی، مسگرآباد و مطهری در منطقه ۱۵، نعمت آباد و اسماعیل آباد در منطقه ۱۹، باغ آذری، جوانمرد قصاب، شادآباد، ظهیرآباد، سیزده آبان، خلیج فارس و شهید کاظمی گزینه‌هایی است که پیش روی شما قرار می‌گیرد. متوسط قیمت مسکن در محله هرندی واقع در منطقه ۱۲ متری ۱۲ میلیون تومان است.

نرخ هر متر خانه در یافت آباد شمالی ۱۲.۱ میلیون تومان، مسگرآباد ۱۲.۲ میلیون تومان، مطهری در منطقه ۱۵ متری ۱۲.۲ میلیون تومان، نعمت آباد ۱۲.۳ میلیون تومان، اسماعیل آباد ۱۲.۴ میلیون تومان، باغ آذری ۱۲.۴ میلیون تومان، جوانمرد قصاب ۱۲.۵ میلیون تومان، شادآباد ۱۲.۶ میلیون تومان، ظهیرآباد و سیزده آبان هردو در منطقه ۲۰ متری ۱۲.۷ میلیون تومان و شهید کاظمی ۱۲.۹ میلیون تومان در هر متر مربع است. بدین ترتیب با نقدینگی ۶۳۵ میلیون تومان می‌توانید در محله سیزده آبان صاحب یک آپارتمان نقلی ۵۰ متری شوید.

همچنین در ۱۹ محله از شهر تهران متوسط قیمت آپارتمان در کانال ۱۳ میلیون تومان قرار دارد. این محله‌ها شامل علی آباد جنوبی، کیانشهر جنوبی، زمزم در منطقه ۱۷، رضویه، زهتابی، اتابک، نوروزآباد، امامزاده یحیی، وصفنارد، ولیعصر ـ بیسیم، شوش، فتح، امام خمینی، شهرک بعثت، شهید رجایی، مقدم، مظاهری، جلیلی و خلیج فارس شمالی هستند.

در محله علی آباد جنوبی که میانگین قیمت هر متر خانه در آن ۱۳ میلیون تومان است با ۶۵۰ میلیون تومان می‌توان یک واحد ۵۰ متری خریداری کرد. متوسط قیمت مسکن در امامزاده یحیی ۱۳.۴ میلیون تومان، در شوش ۱۳.۵ میلیون تومان، شهرک بعثت واقع در منطقه ۱۶ متری ۱۳.۷ میلیون تومان و خلیج فارس شمالی ۱۳.۹ میلیون تومان است.

در محله‌های هفده شهریور و صاحب الزمان در منطقه ۱۸، مینایی و کیانشهر شمالی در منطقه ۱۵، استقلال دانشگاه، هاشم آباد، ولیعصر جنوبی، مختاری ـ تختی، ابوذر شرقی (منطقه ۱۷)، جوادیه، شکوفه جنوبی، انبار نفت، یافت آباد، صفائیه، طیب، امامزاده حسن، بوستان ولایت، مسعودیه و شهادت قیمت هر متر مسکن در کانال ۱۴ میلیون تومان قرار دارد. در محله مسعودیه واقع در منطقه ۱۵ متوسط قیمت هر متر خانه بر اساس آگهی‌های بهمن ماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۴.۹ میلیون تومان است. یعنی برای خرید یک واحد ۵۰ متری نیاز به ۷۴۵ میلیون تومان نقدینگی دارید. میانگین قیمت مسکن در یافت آباد نیز ۱۴.۷ میلیون تومان، شکوفه ۱۴.۷ میلیون تومان، ابوذر شرقی ۱۴.۶ میلیون تومان، جوادیه ۱۴.۶ میلیون تومان، کیانشهر شمالی ۱۴.۲ میلیون توامن و هفده شهریور واقع در منطقه ۱۸ بالغ بر ۱۴ میلیون تومان است.

برآورد قیمت مسکن در ۳۴۲ محله از بین ۳۵۴ محله شهر تهران در این سامانه بر اساس نرخ تورم مسکن، تورم عمومی، معاملات قطعی بهمن ماه ۱۳۹۹، آگهی‌های پیشنهادی، سن بنا، طبقه واحد، دوری و نزدیکی به مترو، شبکه‌های بزرگراهی و مراکز خدماتی بررسی شده که نشان می‌دهد قیمت مسکن در ۲۲۰ محله از تهران کمتر از متوسط ۲۸.۳ میلیون تومان و در ۱۲۲ محله بالاتر از میانگین است.

بدیهی است که قیمت خانه در محله‌های مختلف از یک منطقه متفاوت است. به طور مثال در منطقه یک که بالاترین رتبه را از نظر قیمت مسکن با متوسط ۵۹.۸ میلیون تومان در هر متر مربع در اختیار دارد متوسط قیمت مسکن در محله سوهانک متری ۳۹.۷ میلیون تومان و در محله زعفرانیه متری ۷۳.۴ میلیون تومان است.

در منطقه پنج نیز که رتبه اول از نظر تعداد معاملات را به خود اختصاص داده میانگین قیمت هر متر مسکن ۳۵ میلیون تومان است. با این حال در این منطقه قیمت خانه در محله بهاران به طور میانگین ۲۸ میلیون تومان در هر متر مربع است و در محله‌های اباذر و پونک شمالی به ۳۸ میلیون تومان می‌رسد.

همچنین در منطقه ۱۰ که بهمن ماه امسال رتبه دوم تعداد معاملات را با ۳۳۹ فقره کسب کرد متوسط قیمت مسکن ۱۸.۶ میلیون تومان است که در محله سلیمانی تیموری میانگین قیمت هر متر خانه ۱۶.۷میلیون تومان و در محله سلسبیل شمالی ۲۲.۵ میلیون تومان است.

بازار مسکن در رکود به سر می‌برد. بهمن ماه ۱۳۹۹ فقط ۳۹۱۷ فقره معامله مسکن در شهر تهران به امضا رسید که نسبت به ماه قبل ۱۱.۴ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷۰ درصد کاهش یافت. این عمیق‌ترین رکود در بهمن ماه سال‌های بعد از ۱۳۸۸ بود. طبق اعلام بانک مرکزی میانگین قیمت خانه در تهران نیز در بهمن ماه امسال ۲۸.۳ میلیون تومان شد که نسبت به دی ماه امسال ۳.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. با این حال داده‌های یک هفته اخیر سامانه کیلید حاکی از آن است که منحنی قیمت‌های پیشنهادی، نزولی شده است. البته این روند در قیمت‌های قطعی هنوز بروز پیدا نکرده، اما احتمال شکست قیمت‌های قطعی هم وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
با حقوق ۵ میلیونی در صورت نخوردن و نپوشیدن و ندادن اجاره و نپرداختن قبوض و ندادن کرایه تاکسی و اتوبوس و نداشتن هزینه ی پزشکی و ..... ۱۰۰ ماه(بیشتر از ۸ سال) طول میکشد یک واحد ۵۰ متری به قیمت ۵۰۰ ملیون خرید...
Ukraine
تازه کجا؟؟؟؟ چه متراژ؟؟؟؟ نمی دونم با زدن این تیتر های خبری کی رو دارند مسخره میکنن اینا!!!