سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۱۸
رئیس قوه قضائیه:

«طراحان و حامیان» ترور همان‌هایی هستند که اول «تحریم» می‌کنند و سپس با کراوات پای میز «مذاکره» آمده و همزمان در خیابان با اسلحه آدم می‌کشند

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 746596
رئیس قوه قضاییه گفت: دلیل این که شهید فخری‌زاده مورد خشم و غضب دشمن قرار گرفت، این بود که آمریکا و صهیونیست‌ها تصور می‌کردند باید علم و تکنولوژی در انحصار آنها باشد اما او یکی از افرادی بود که این باور آنها را باطل کرد.
«طراحان و حامیان» ترور همان‌هایی هستند که اول «تحریم» می‌کنند و سپس با کراوات پای میز «مذاکره» آمده و همزمان در خیابان با اسلحه آدم می‌کشند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در نشست با اعضای شورای فرماندهی و مسئولان مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با محکومیت ترور دانشمند شهید محسن فخری‌زاده، «صنعت هسته‌ای» را یک صنعت «اقتدارآفرین» برای کشور دانست و گفت: شهید فخری‌زاده‌ها، «قهرمانان پیشرفت» این کشورند.

رئیس دستگاه قضا با بیان این که «پیشرفت‌های هسته‌ای و دفاعی» کشور، خاری در چشم دشمنان این کشور است، «ترور» و «تحریم» را دو لبه یک قیچی توصیف کرد که دشمنان برای توقف ملت ایران در دست گرفته‌اند و متذکر شد: هدف اصلی دشمن، «ترور پیشرفت و اقتدار» ملت ایران است که انشاءالله محقق نخواهد شد.

آیت‌الله رئیسی «طراحان و حامیان ترور» را خبیث‌تر از «عاملان» آن دانست و اظهار داشت: «طراحان و حامیان» ترور همان‌هایی هستند که اول «تحریم» می‌کنند و سپس با کراوات پای میز «مذاکره» آمده و از سوی دیگر در خیابان با اسلحه آدم می‌کشند.

رئیس قوه قضاییه گفت: همان مدعیان دروغین حقوق بشر در «اروپا و آمریکا» یک روز با ممانعت از رسیدن «دارو» به بیماران جنایت می‌کنند، یک روز هم در خیابان با «اسلحه» آدم می‌کشند؛ یک روز حاج قاسم سلیمانی و یک روز شهریاری و علی‎محمدی و یک روز هم فخری‌زاده را ترور می‌کنند.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر این که «تاوان سختی در انتظار این جنایتکاران است»، گفت: تاوان این جنایت‌ها، ازاله لکه نجس صهیونیستی از جغرافیای منطقه است که انشاءالله به زودی اتفاق خواهد افتاد و این وعده الهی است.

آیت‌الله رئیسی از دانشمند شهید محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از چهره‌های بی ادعا و خدوم یاد کرد و گفت: شهید فخری‌زاده سرداری بی‌ادعا بود که عموم مردم او را تا روز شهادتش نمی‌شناختند. این شهید با روحیه بسیجی، همچون یک سرباز بی‌نام و نشان با تسلط بر علم و تکنولوژی توانست زمینه‌های دفاع از کشور و نظام و منطقه را فراهم کند و نقش مهمی در قدرت آفرینی دفاعی داشت و حقیقتاً سرمایه افتخارآفرین برای کشور بود.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: دلیل این که شهید فخری زاده مورد خشم و غضب دشمن قرار گرفت، این بود که آمریکا و صهیونیست ها تصور می کردند باید علم و تکنولوژی در انحصار آنها باشد اما او یکی از افرادی بود که این باور آنها را باطل کرد و توانست با علم و فناوری برای کشور تولید اقتدار کند و البته با شهادت فخری زاده نیز حرکت علمی کشور در حوزه تولید قدرت متوقف نمی شود.

آیت‌الله رئیسی در ادامه از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هم به عنوان «سردار ایجاد امنیت و قدرت در منطقه» یاد کرد و گفت: حاج قاسم عزیز هم با شجاعت، مدیریت، اخلاق و معنویت و روحیه بسیجی و توان نظامی بالایی که داشت، ضریب امنیت منطقه را در مقابل بدخواهان و مستکبران و عوامل آنها از جمله داعش بالا برد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنانش از خداباوری و توجه به اخلاق و معنویت، برخورداری از بصیرت، داشتن نگاه انقلابی و روحیه گره گشایی از کار مردم به عنوان مهم ترین شاخصه های فرهنگ بسیج و بسیجیان یاد کرد.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر انطباق روحیه بسیجی با مأموریت های سازمانی برای ارتقاء کارآمدی و افزایش رضایتمندی عمومی در یک مجموعه اداری اظهار داشت: مهم ترین مأموریت دستگاه قضا اجرای عدالت، احقاق حقوق عامه و فصل خصومت‌هاست و انجام این تکالیف و وظایف با روحیه بسیجی موجب کارآمدی هر چه بیشتر سیستم قضایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: همه لایه های دستگاه قضا باید از روحیه بسیجی برخوردار باشند و هر چه سطح مدیریتی بالاتر می رود و به کانون مأموریت های قوه قضاییه در حوزه قضایی نزدیک تر می شود، باید این روحیه و فرهنگ بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله رئیسی افزود: اگر شهید فخری‌زاده در اتاقی دربسته و از مسیر علم و پژوهش و نوآوری برای خدمت به کشور گام برداشت، قاضی و کارمند دستگاه قضا باید با گشاده رویی و رسیدگی به موقع به پرونده ها و کار مردم و گره گشایی از کار خلق خدا در جهت افزایش کارآمدی نظام قضایی و رضایتمندی مردم و تولید سرمایه اجتماعی گام بردارد.

رئیس قوه قضاییه از فرماندهان و اعضای بسیج قوه قضاییه خواست ضمن حفظ روحیه بسیجی در دستگاه قضا، برای افزایش کارآمدی قوه قضاییه تلاش کنند و تأکید کرد: اگر فضای بسیجی در دستگاه قضایی حاکم شود، دیگر کسی جرأت نمی کند از رشوه و پارتی بازی و ناحق کردن حق حرف بزند.

رئیس دستگاه قضا با بیان این که کار بسیجی زمان و مکان نمی شناسد، اظهار داشت: رسیدگی به پرونده های معوقه یکی از اولویت های ماست که نیروهای بسیجی قوه قضاییه می توانند در این زمینه همکاران دستگاه قضا را یاری دهند. وقتی کسی به یک مجتمع قضایی مراجعه می کند و می گوید رسیدگی به پرونده او دچار اطاله شده، بی تفاوت از کنارش نگذرید و تلاش کنید کارش را پیگیری کنید.

آیت‌الله رئیسی افزود: بسیجی باید نسبت به کار مردم احساس مسئولیت کند و اگر جایی دید که بی عدالتی شده، برای رفع مشکل و گره گشایی از کار مردم و احقاق حق تلاش کند و دنبال نام و نشان هم نباشد و بداند خداوند خودش اجر کارش را می دهد.

رئیس قوه قضاییه، رسالت مهم مرکز بسیج قوه قضاییه در دوره تحول قضایی را افزایش کارآمدی سازمانی و صیانت از همکاران دستگاه قضا و خانواده های آنها عنوان کرد.

رئیس دستگاه قضا، گمنامی و کار برای خدا را از مهم ترین ویژگی های بسیجیان دانست و تأکید کرد: وقتی کار برای رضای خدا باشد و کسی دنبال نام و نشان نباشد، خداوند خودش پاداش می دهد و افراد بی ادعا را نام آور می کند.

وی «بسیجی بودن» را «بزرگ‎ترین افتخار» و «بزرگ ترین نام و نشان» عنوان کرد و یاد و خاطره شهید مدافع حرم محسن حججی را گرامی داشت که مخلصانه و بدون هیچ ادعایی از نجف آباد برای خدا حرکت کرد و خداوند نیز نام او را در کنار سرداران بزرگ قرار داد و امروز مزار او به زیارتگاه انسان های اهل معرفت تبدیل شده است.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم توجه قضات و کارکنان دستگاه قضا به روحیه و فرهنگ بسیجی گفت: قضات و کارکنان سازمان اداری ما باید با تکیه بر تخصص و دانش حقوقی خود عدالت را در کشور اجرا کرده و مردم امنیت را در پرتو احکام صادر شده از جانب آنها لمس کنند.

رئیس مرکز بسیج قوه قضائیه در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه های این مرکز، «جذب و سازماندهی نیروی انسانی با هدف تربیت کارمند و قاضی تراز انقلاب اسلامی»، «نقش آفرینی در عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی»، «کمک به کارآمدی دستگاه قضا با گسترش رویکرد انقلابی و جهادی در دستگاه قضا» و «گسترش روحیه و فرهنگ قانونمداری» از مهم‌ترین رویکردها و برنامه‌های بسیج قوه قضاییه عنوان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عاملان ترور شهید فخری‌زاده بدون محاکمه باید اعدام شوند
Iran, Islamic Republic of
ادامه اقدامات تروریستی، نشانگر ضعف سازمان‌های اطلاعاتی کشور است
Iran, Islamic Republic of
نابودی رژیم صهیونیستی باید به مطالبه عمومی مردم منطقه تبدیل شود
Iran, Islamic Republic of
از سال 1332 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شد که آمریکا و متحدانش با ملت ایران دشمن هستند ولی متاسفانه بز هم روحانی و ظریف توجه نمی کنند .
Iran, Islamic Republic of
علت ترور شهید فخری زاده در هفته های پایان دولت ترامپ
Iran, Islamic Republic of
نهادهای امنیتی عوامل حادثه تروریستی اخیر را شناسایی کنند
Iran, Islamic Republic of
اقدامات وحشیانه دشمن تأثیری بر تحولات دفاعی ایران نداشته است
Iran, Islamic Republic of
پمپئو، بن سلمان و نتانیاهو نقشه ترور فخری‌زاده را طراحی کردند.
عاملان ترور فخری‌زاده با آمریکا، عربستان سعودی واسراییل ارتباط دارند.
Iran, Islamic Republic of
رئیس مجلس ترکیه ترور شهید فخری زاده را محکوم کرد
Iran, Islamic Republic of
رژیم صهیونیستی و حامیان آن پشت ترور فخری‌زاده است
Iran, Islamic Republic of
علت ترور شهید فخری زاده در کشور نتیجه مذاکره، توافق هسته ای و برجام بوده است.
Iran, Islamic Republic of
فخری‌زاده با چراغ‌سبز ترامپ ترور شد
Iran, Islamic Republic of
وقتی که ما در رسانه ها اعلام می کنیم حضور نیروهای تروریست آمریکایی در افغانستان و عراق عامل اصلی جنگ، بی ثباتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم در منطقه خاورمیانه هستند ولی متاسفانه هیچ کسی توجه نکردند و نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران قدرت مقابله با جنایت های رژیم صهیونیستی را دارد
Iran, Islamic Republic of
شهید سردار سلمانی حامیان دروغین حقوق بشر، دمکراسی وآزادی را رسوا کرد
شهید فخری‌زاده حامیان دروغین حقوق بشر، دمکراسی وآزادی را رسوا کرد
Iran, Islamic Republic of
پاسخ مردم ایران به ترور فخری زاده، قانونی و مشروع است
Iran, Islamic Republic of
اقدام تروریستی اخیر که به شهادت فخری زاده برای آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی گران تمام می شود.
Iran, Islamic Republic of
احسنت به آیت الله رییسی عریز ....
بصیرت شما قابل تقدیر است .
لذا از شما میخواهیم در جلسات قوا بر انتقام سخت تاکید فرمایید .