جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۸

زمان به میدان آمدن جوانان انقلابی است/ جهاد امید، مهم‌ترین جهاد امروز

يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب: 745293
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید حضور قدرتمند جوانان مکتبی و انقلابی بیش از پیش ملموس باشد و جامعه این حلاوت را بچشد، گفت: جامعه باید بتواند به راحتی به جریان مکتبی و انقلابی دل ببندد و اعتماد و اتکا کند.
قمی: زمان به میدان آمدن جوانان انقلابی است
به گزارش جهان نيوز، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمد قمی امروز در نشست قرارگاه مردمی عملیات حاج قاسم سلیمانی، در تالار بلاغ استان، با بیان اینکه وقت به میدان آمدن پررنگ جریان مکتبی است، گفت: فرمایش مقام معظم رهبری برای کمک به مردم، نظام سلامت و اساسا کمک به برطرف کردن گرفتاری مستضعفین برای همه ما تکلیف ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان و قدم‌های خوبی که در مقابله با ویروس کرونا برداشته شده است، افزود: اتفاقات چشم‌گیرتر و بزرگتری در این استان می‌تواند بیفتد و فارق از انعکاس مؤثر رسانه ملی، یک گزارش خاص محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد و من به عنوان یک وظیفه این آمادگی را برای تقدیم گزارش دارم.

ضرورت هم‌افزایی ظرفیت‌های انقلاب در حوزه فرهنگ
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تجربه و خلق یک الگو برای کار قرارگاهی در حوزه فرهنگ در این سال‌ها خاطرنشان کرد: قرارگاه در حوزه نظامی وجود داشته اما می‌خواهیم یک هم‌افزایی در ظرفیت‌های انقلاب در حوزه فرهنگ داشته باشیم.

قمی ریشه‌ای‌ترین، اصلی‌ترین و مهم‌ترین جهاد را در شرایط کنونی جهاد امید و ادای دین نسبت به محرومین و مستضعفین برشمرد و گفت: ما می‌خواهیم از روی اعتقاد و در سلوک متأسی به سیره رسول الله به مردم خیر برسانیم؛ ما شیعه امیرالمؤمنین(ع) هستیم و این سابقه در باطن و هویت و ریشه در تاریخچه دیرینه ما دارد.

جنگ اصلی، جنگ روایت‌هاست/ تحریف مؤثر واقع شود تحریم هم مؤثر واقع می‌شود
وی با بیان اینکه نزدیک شدن فضاهای اجتماعی به فضاهای فرهنگی یک امتیاز است، تصریح کرد: یادمان باشد جنگ اصلی و اساسی جنگ فرهنگی، جنگ روایت‌ها و جنگ گفتمانی و همه‌جانبه است و در مواجهه با این ابتلا و امتحان الهی نباید از این نزاع و جدال اصلی غفلت کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نبرد مؤثر و سرنوشت‌ساز در نبرد روایت‌ها را کار فرهنگی عنوان کرد و افزود: جنگ روایت‌ها یعنی نگرانی برای تحریف و اگر تحریف مؤثر واقع شود تحریم هم مؤثر واقع می‌شود.

قمی بیان داشت: در ذهن جامعه باید اینطور نقش ببندد که در جریان سیل و زلزله و کرونا این جریان انقلابی بود که پای کار آمد و این جامعه باید بتواند به راحتی به جریان مکتبی و انقلابی دل ببندد و اعتماد و اتکا کند.

وی با تأکید بر جدی گرفتن اذهان عمومی و رسانه گفت: رسانه بخشی از این جنگ نیست و بعدی از این جنگ است؛ باید در طراحی کارها لحاظ رسانه‌ای مدنظر قرار گیرد.

انعکاس صحیح کار خالصانه اثر آن را فرامنطقه‌ای می‌کند
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: اگر این زحمات، خالصانه و بدون اینکه در ذوق مردم بخورد منعکس شود هرچند در یک منطقه کوچک انجام شود ولی تأثیر فرامنطقه‌ای خواهد داشت.

قمی گفت: ما برای نقد کردن تجربه تاریخی زمان زیادی نداریم و باید دوباره بتوانیم با مردم تخاطب کنیم و چون خادم مردم و خادم اسلام هستیم از اسوه و الگوی خود اینگونه فراگرفته‌ایم.

اجازه نمی‌دهیم فرصت‌های پیش روی انقلاب اسلامی از دست بروند
وی با بیان اینکه مجاهدت در مهم‌ترین و مؤثر‌ترین میدان امروز سرنوشت ساز است، عنوان کرد: مسأله، مسأله انتخابات نیست، مسأله تجربه تاریخی یک ملت است که قرار است امت وسط، پیشگام و پیشرو باشند و قرار است تفاوت‌هایی را در این نبرد تمدنی رقم بزنند و ما اجازه نمی‌دهیم فرصت‌های پیش روی انقلاب اسلامی از دست بروند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه قدم پیش رو دشوارتر از قدم قبل است، گفت: باید حس حضور قدرتمند جوانان مکتبی و صالح و انقلابی بیش از پیش ملموس باشد و جامعه این حلاوت را بچشد تا بتواند به آن سخن متفاوت و جدید انقلابی شما دلخوش کند و همراه‌تر در این مسیر استقامت، قدرتمند بایستد.

قمی افزود: اگر واقعا در این مقطع، شرایط خودمان را درک کنیم و رسالت تاریخی‌مان را انجام دهیم در پیشبرد انقلاب در مسیر رهوارتر و هموارتر، اتفاقات بزرگی می‌تواند بیفتد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اشتغال جوانان و معیشت مردم اولویت های اصلی کشور است .
Iran, Islamic Republic of
جریمه محتکرین و گران‌فروشان کارساز نیست باید ضمن محاکمه و زدن شلاق در ملأ عام، اموال گرانفروش در فروشگاه‌هایی که به همین منظور در نظر گرفته می‌شود حراج شود. نه اینکه مبلغی جریمه و دوباره مثلا لوبیا و نخود 900 گرمی خریداری شده خود را زیر 20 هزار تومان به بالای 40 هزار تومان بفروشد و در کمتر از یک ماه همه آن جریمه را جبران کند!
Iran, Islamic Republic of
جای تأسف دارد که در دولت آقای روحانی با وجود وزارت کشاورزی وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی و هزاران کارمند شاغل در مناصب نظارتی گوشت مرغ از کیلویی 5 هزار تومان به 25 هزار تومان برسد.
Iran, Islamic Republic of
منظور شما را از جوانان انقلابی که باید به میدان بیایی کمی با لشگر کشی صورت گرفته در حوزه هنری متفاوته!!!
Iran, Islamic Republic of
آقا کجا گوشت و برنج ارزان می فروشند
حسان
Germany
حاج آقای قمی آدم خیلی خوبیه..
Germany
منظور از جوان انقلابی خودش است!!!
amir
Iran, Islamic Republic of
کدام جوان؟!!