جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۲۵

دستور روحانی به نمکی درباره تهیه واکسن کرونا

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 738366
با توجه به اخبار ساخت واکسن کرونا در برخی کشورها، اقدامات لازم برای تهیه و آزمایش واکسن در داخل کشور انجام شود.
دستور روحانی به نمکی درباره تهیه واکسن کرونا
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز یکشنبه در گفتگو با سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به اخباری در خصوص دستیابی برخی کشورها به واکسن کرونا، دستور داد هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای خرید این واکسن و انجام مراحل آزمایشی و تشخیصی معمول انجام شود تا در صورت امکان هر چه سریع‌تر اقدامات موثر در این زمینه در کشور آغاز شود.

رئیس جمهور در ادامه افزود: با توجه گستردگی موج دوم شیوع بیماری کویید ۱۹، وزارت بهداشت، باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی کادر درمانی کشور را فراهم کرده و در صورت لزوم نسبت به آموزش سریع‌تر نیروهای جدید و جایگزینی آنان ، اقدامات لازم را انجام دهد.

روحانی تاکید کرد که البته مهمترین نکته در این زمینه آن است که مردم با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی مانع از ایجاد زحمت مضاعف و در نتیجه خستگی و فرسودگی برای حافظان و مدافعان سلامت کشور شوند که بیش از ۶ ماه است در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا ایثارگرانه حضور دارند.

روحانی رفتار متدینانه و متعهدانه مردم در برگزاری شکوهمند و متفاوت سوگواری‌هایشان، همراه با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی را برآمده از فرهنگ غنی دینی مردم و تعهدشان نسبت به مسائل انسانی و نوع‌دوستی توصیف کرد و اظهار داشت: امیدوارم مردم در تمام مراسم‌ها و آیین‌های پیش‌رو در ماه‌های محرم و صفر همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را به همین شکل دقیق رعایت کنند تا کسی در نتیجه شرکت در آیین‌های سوگواری امام حسین (ع) به بیماری کرونا مبتلا نشود.

رئیس جمهور همچنین در واکنش به ابراز نگرانی وزرای بهداشت و کشور از موج جدید سفرهای تابستانی در روزهای تعطیل اخیر گفت: کسانی که در تعطیلات اخیر به سفر رفته‌اند، نباید اجازه دهند، عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی ایشان، باعث اوج گیری مجدد شیوع کویید ۱۹ شده و بر زحمات شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای کادر درمانی در مقابله با موج دوم شیوع کرونا تاثیر منفی بگذارد.

روحانی تصریح کرد: کسانی که به سفر رفته‌اند باید با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ، مانع از وارد شدن آسیب به موفقیتی شوند که در مهار موج دوم بیماری کرونا حاصل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عباس
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.......
United States
بزرگترین خطر فعلا خستگی کادر درمان است
Canada
خدا بخیر بگذرونه. باز صبح جمعه شد و به رییس جمهور خبر دادن که بعضی کشورها واکسن ساختن. خدایا این صبح حمعه ها رو از ما نگیر.
سارا
Iran, Islamic Republic of
یکم دیر نیست آقای روحانی؟
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی در مصاحبه 99/6/4 خطاب به اصحاب رسانه گفتاری و نوشتاری گفتند نسبت به کارهای دولت سیاه‌نمایی نکنید! جناب روحانی! بیان واقعیت‌ها هرگز سیاه‌نمایی نیست. واقعیت‌هایی مثل خسارت غیرقابل انکار برجام، ابطال کارت سوخت، افزایش ناگهانی قیمت بنزین، افزایش چندین برابری نقدینگی، تورم، بیکاری، رکود مسکن که وزیر شما افتخار کرد در 62 ماه صدارتش یک واحد مسکن مهر هم افتتاح نکرد! و ناله‌های هر شب صنعتگران، کشاورزان و...
Iran, Islamic Republic of
کاش دولتمردانی که اقتصاد کشور را چندین سال معطل آمریکا و اروپا کردند حال که نتیجه‌ای نگرفته‌اند شجاعت آن را داشتند که از مردم عذرخواهی کنند. تمام وعده‌های داده شده دولت در مورد برجام پوچ از آب درآمده است.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی در مصاحبه تلویزیونی اخیر گفتند انتظارات مردم را نباید بالا برد. آقای روحانی! خود شما در تبلیغات انتخاباتی با وعده و وعیدها انتظارات مردم را بالا نبردید؟ مردم با همین وعده‌ها و انتظارات به شما رأی دادند. شما یک روز در خوزستان و گرمای آن و وضعیت آب و هوای آن می‌توانید زندگی کنید؟
Iran, Islamic Republic of
اصلاح‌طلبان عامل شکست آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی را برجام می‌دانند، در حالی که در برجام 2 به دنبال مذاکره موشکی و خلع سلاح کشور بودند.
Iran, Islamic Republic of
بودجه کشور اگر با مالیات تأمین می‌شود این مالیات باید از واردات گرفته شود نه از تولید. متأسفانه دولت کاری کرده که واردات نسبت به تولید صرفه بیشتری دارد.
Iran, Islamic Republic of
واقعاً غصه دارد که اقشار ضعیف جامعه یعنی روستائیان زعفران و زرشک را تولید کنند ولی سود آن را عده‌ای دلال ببرند بعد هم فقط سرسفره مرفهین جامعه یافت بشود. کاش آستان قدس رضوی این محصولات را به قیمت مناسب از تولیدکننده‌ها خریداری کند.
Iran, Islamic Republic of
این چه دوره‌های کارآفرینی است که دولت خودمان از برگزاری آن ناتوان است و قرار شده سفارت هلند برای خانم‌های ایرانی برگزار بکند؟! دستگاههای امنیتی کشور نباید موضوع را ساده بگیرند بلکه باید پیگیر اهداف شوم بیگانگان در کشورمان باشند.
Iran, Islamic Republic of
با توجه به موج سوم کرونا که طبق اعلام مسئولین بهداشت در راه است، چرا دولت با استفاده از قوه قهریه مانع سفر و ترافیک سنگین این چند روز تعطیلی‌ها به شمال نشد؟ بیمارستان 80 تخت‌خوابی بابل پاسخگوی مردم شهر نیست چگونه باید پاسخگوی این همه مسافران می‌شد که یا ناقل کرونا به شمال بودند و یا کرونا را از شمال به شهر خود می‌بردند؟
Iran, Islamic Republic of
مجلس طرحی را تصویب کند که مسئولینی که پس از کسب رأی، دیدگاه‌شان 180 درجه با قبل از انتخابات تغییر می‌یابد از مسئولیت خلع شوند و از بکارگیری چنین افرادی در پست‌های دولتی تا ابد پرهیز شود. الحمدلله مدیران جهادی، انقلابی و کارآمد در کشور کم نداریم.
Iran, Islamic Republic of
بابت چاپ گزارش در خصوص وضعیت استاندارد در کشورمان تقدیر و تشکر می‌کنم. بنده صاحب یک شرکت در کشور بودم که قربانی فساد موجود در این حوزه شدم و حاضرم ادعای خود را با اسناد و مدارک ثابت بکنم.
Iran, Islamic Republic of
در حالی که مسئولان ذی‌ربط از کاهش سطح مالکیت کشاورزان به میانگین کمتر از دوهزار مترمربع خبر می‌دهند، باید برای جلوگیری از خرد شدن و قطعه‌‌قطعه شدن بیشتر زمین معامله‌ اراضی کشاورزی به مساحت کمتر از یک هکتار ممنوع و غیر نافذ اعلام شود. با ادامه این روند کشاورزی مقرون به صرفه نبوده و اقتصادی نخواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
از مجلس جدید می‌خواهیم تکلیف ما جامانده‌های سهام عدالت را روشن کند. با اینکه صاحب فرزند بیمار صعب‌العلاج هستم ولی از سهام عدالت محروم شده‌‌ام.
Iran, Islamic Republic of
اگر در یک پارک یک نفر موادمخدر استعمال کند عالم و آدم را با خبر می‌کنند. پس چرا این حساسیت در مورد بدحجابی و ارتکاب حرام علنی و کشف حجاب در معابر عمومی وجود ندارد؟
Iran, Islamic Republic of
هزینه زیاد دریافت گواهی‌نامه رانندگی موجب شده یک عده بدون داشتن گواهی‌نامه رانندگی بکنند. مسئولین امر به فکر تعدیل هزینه‌های آموزش رانندگی در آموزشگاه‌ها باشند.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه به علت نبود نظارت و بازرسی قرص امنیک 4 درصد پروستات از بسته‌ای حدود چهل هزار تومان به 195 هزار تومان رسیده است چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
بانک‌‌ها سرخود فقط درصدی از سود سهام‌‌های فروخته شده مردم را پرداخت کرده‌اند. چرا تابع قانون نیستند؟
Iran, Islamic Republic of
در به کارگیری زنان در آموزش و پرورش و کارهای درمانی اشکالی نیست ولی چه لزومی دارد که در برخی از دیگر دستگاه‌ها مثل بانک‌های کشور از خانم‌ها استفاده شود و مردانی به همین تعداد و بلکه بیشتر بیکار باشند؟
Iran, Islamic Republic of
دولت به راحتی 162 میلیارد تومان به یک مربی خارجی در قبال 6 بازی غیرحرفه‌ای می‌پردازد اما برای پرداخت 300 هزار تومان در حق مسکن کارگران این قدر امروز و فردا می‌کند؟!
Iran, Islamic Republic of
اگر چنانچه بانک‌ها برای تضمین بازگشت پول وام پرداختی از یارانه، سهام عدالت، چک، سفته و سند مالکیت با تعهد محضری استفاده بکنند مشکل یک یا چند ضامن آن هم ضامن کارمند رسمی برای همیشه حل خواهد شد.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اين مطلب چه ربطي به توليد وااكسن كرونا داره ؟؟