شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲۳

روحانی:‌ محدودیت‌های هوشمند اجرا می‌شود

جمعه ۲۰ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب: 733319
رئیس جمهور گزارش دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از تغییر وضعیت شیوع بیماری کرونا در شماری از شهرستان ها از حالت "هشدار" و "قرمز" به وضعیت "زرد" یا "سفید"، امیدوار کننده خواند
روحانی:‌ محدودیت‌های هوشمند اجرا می‌شود
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور  گزارش سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از تغییر وضعیت شیوع بیماری کرونا در شماری از شهرستان ها از حالت "هشدار" و "قرمز" به وضعیت "زرد" یا "سفید"، امیدوار کننده خواند و تاکید کرد که این گزارش نشان دهنده نقش بسیار مهم مردم در روند مقابله با بیماری کرونا به دلیل رعایت دستورالعملها و جدی گرفتن هشدارها از سوی آنان است و بی تردید این مقابله و مبارزه بدون همراهی مردم به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

وی اظهارداشت: بی تردید صرفا با طراحی و تعیین دستورالعمل های بهداشتی و نظارت و مراقبت های دستگاه های مسوول، نمی توان با بیماری کرونا مبارزه کرد و لازمه کارآمدی این مبارزه، مراقبت و نظارت های همه جانبه،هوشمند و دقیق هم از سوی دستگاههای مرتبط و هم از سوی خود مردم است.

رئیس جمهور همچنین با ابراز تاسف از تداوم وضعیت قرمز در برخی نقاط و شهرستانهای کشور و یا احتمال تبدیل وضعیت هشدار به قرمز در برخی دیگر از شهرستانها گفت که مردم بویژه در این شهرستان ها باید با شدت و حساسیت بیشتری دستورالعمل های پزشکی را مراعات کنند چرا که تداوم این وضعیت ممکن است به مراحل حساسی بینجامد که در آن  صورت قطعا ناگزیر از اعمال محدودیتهای خاص خواهیم بود و ضمن آنکه همه باید نگران خستگی، فرسودگی و کاهش توان کادر درمانی کشور باشند که بیش از چهار ماه است بی وقفه در صف مقابله با کرونا در حال کار مجاهدانه هستند.

روحانی اظهارداشت که مسوولان ستادهای استانی مقابله با کرونا موظف به اجرا و نظارت دقیق دستورالعمل ها هستند و ضروری است سریعا علل رشد و عدم کاهش شیوع کرونا در استان های خود را شناسایی کنند تا متناسب با علل رشد و افزایش این بیماری، محدودیت های هوشمند به مرحله اجرا گذاشته شود.

رئیس جمهور افزود: کماکان ضروری است مردم از حضور در اجتماعات، دورهمی ها ، مراسم عروسی و عزا و مکان های سرپوشیده، پرهیز کنند و استفاده از ماسک که تاثیر خود را به خوبی نشان داده، به عنوان یک ضرورت و اجبار، مورد مراعات قرار گیرد.

 روحانی همچنین خطاب به مردم گفت که دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا صرفا توصیه های پزشکی نیست و باید به مثابه مقرارت پزشکی لازم الاجرا به آن نگریسته شوند تا بتوانیم این بیماری را مهار کنیم. در همین ارتباط  باید زندگی جدید سازگاری با این ویروس را تجربه کنیم و رعایت دستورالعمل ها باید به عادت همگانی تبدیل شود.

رئیس جمهور همکاری بیشتر سازمان های مردم نهاد و ایجاد پویش های اجتماعی در نهادینه کردن فرهنگ اجرای دستورالعمل های مرتبط با مقابله با بیماری کرونا را ضروری خواند و از مردم خواست در کنار نهادهای نظارتی، در یادآوری ضرورت اجرای دستورالعمل های بهداشتی به یکدیگر فعال باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نتیجه عملکرد حسن روحانی نرخ هر کیلو مرغ ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان است
Iran, Islamic Republic of
خروج آمریکا از برجام به صورت غیر قانونی بوده است باید هزینه ان را پرداخت کند.
Iran, Islamic Republic of
چرا رژیم کودک کش سعودی ازسال 2015 تاکنون همراه با چند کشور دیگر درجنگ یمن کودکان را می کشد؟ بخاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت سازمان های بین المللی و کشورهای به اصطلاح اسلامی!
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران بعد از برجام، هیچ مذاکره دیگری در امر هسته‌ای نخواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
اجرای قطعنامه آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به پایان آمریکا در منطقه می شود
Iran, Islamic Republic of
ارتش تروریست آمریکا جنایتکار شماره یک به درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ طی یک عملیات تروریستی به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور با دریافت رشوه از عربستان سعودی، سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله «ابو مهدی المهندس» معاون شهید سازمان الحشدالشعبی را لحظاتی بعد از ترک فرودگاه بغداد به شهادت رساند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 1357 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک بزرگترین حامی تروریسم، اشرار، ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین است .
Iran, Islamic Republic of
به نظرم سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور دور باطل است چرا که وی نه توان اصلاح و نه دلیل قانع‌کننده‌ای برای قصور و تقصیرهایش دارد و نه عذرخواهی می‌کند! .
Iran, Islamic Republic of
در تقسیمات کشوری، استان لرستان به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری نامگذاری شده است در حالی که زمین کشاورزی زیادی ندارد. عرضم این است که به صنایع متناسب و مرتبط با ویژگی‌های این منطقه توجه لازم بشود.
Iran, Islamic Republic of
با این موج گرانی که بی‌تدبیری خود دولت در چند هفته اخیر به راه انداخته (مثل گرانی شیر، مرغ، تخم‌مرغ و پنیر و...) چگونه امکان خانه‌نشینی وجود دارد؟ وقتی معیشت مردم را اصلاح نکردند مردم می‌توانند در خانه بمانند و باد هوا استنشاق کنند؟! مسافرت بهانه است مردم اکثراً دنبال لقمه نانی برای سیر کردن شکم خانواده هستند. چرا رسانه ملی دولت را به چالش نمی‌کشد؟ انفعال تا کجا؟!
Iran, Islamic Republic of
بی‌تدبیری دولت در کشاندن مردم به خیابان و سطح شهر برای اموری مانند خرید سیم کارت، دریافت کد بورسی و خرید و فروش سهام عدالت موجب افزایش و سه رقمی شدن کشته‌های کرونایی در کشور شد. جالب اینکه چنین دولت بی‌تدبیری عنوان تدبیر روی خود گذاشته است!
Iran, Islamic Republic of
با توجه به تغییرات حقوق تیر ماه 99 کارگران، چرا در بخشنامه وزیر کار به وزارتخانه‌ها، هیچ اشاره‌ای به حق مسکن، اولاد و... نشده است؟!
Iran, Islamic Republic of
مدیریت آموزش زبان[...] با تعداد 25 شعبه‌ای که در تهران و کرج دایر کرده متاسفانه بعد از عید از بیمه کردن نیروهای خود طفره می‌رود و اعلام کرده هر فرد باید با هزینه شخصی و به صورت خویش‌فرما نسبت به بیمه خود اقدام نماید. در حالی که به دفعات از دولت وام مخصوص ایام کرونایی دریافت کرده است.
Iran, Islamic Republic of
نشست شورای حقوق بشر در محکومیت ترور سردار سلیمانی هیچ اثری روی کاخ سفید ندارد/هلاکت 80 آمریکایی در عین الاسد
Iran, Islamic Republic of
ترور شهید سلیمانی مصداق بارز تروریسم دولتی است
Iran, Islamic Republic of
ترور وحشیانه شهید سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه به هنگام سفر رسمی درعراق را مصداق بارز تروریسم دولتی و نقض فاحش اصول اساسی حقوق بین الملل دانست که مسئولیت کیفری مرتکبین این جنایت را در بر خواهد داشت. وی همچنین سرکوب وحشیانه مردم فلسطین را بدترین نوع تروریسم معرفی کرد که باید توسط جامعه جهانی محکوم شود.
Iran, Islamic Republic of
ترور سردار سلیمانی مصداق بارز تروریسم دولتی و نقض حقوق بین‌الملل است، متاسفانه روحانی و ظریف تاکنون هیچ کاری نکردند
Iran, Islamic Republic of
حسن روحانی از مردم عذرخواهی نکرده است.
Iran, Islamic Republic of
نارضایتی 90 درصد مردم ایران از عملکرد روحانی
آقای روحانی تغییر تعابیر از سوی شما چاره ی کار نیست کشور را یکهفته تا ده روز قرنطینه کامل کنید
دکتر روحانی برای حفظ جان میلیون ها مردمی که به شما رای دادند صرفا یک دهه قرنطینه را اعمال کنید تا برهمگان احساس مسئولیت شما مشخص گردد. براستی معیشت بر سلامتی ترجیح ندارد زیرا معیشت وابسته به سلامتی است.
Iran, Islamic Republic of
آقای حسن روحانی اعتراف دیرهنگام شما برای مردم مسکن می‌شود؟
آقای رییس ستاد ملی کرونا ودبیر محترم ستاد ملی کرونا براستی چگونه سیستم قدرتمندی که در ماههای اسفند98وفروردین99 در منترل کرونا چیده بودید به یکباره از هم گسیخت!.