جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

رونمایی از دارویی برای مقابله با کرونا

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب: 730428
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: قرار است دارویی را برای مقابله با کرونا رونمایی کنیم که می تواند نقش مهمی در ‌کاهش مرگ و میر بیماران داشته باشد. یکی از داروهای مورد استفاده «رسیژن» (داروی ام اس) است و در درمان بیماران کرونایی اثر گذاری فراوانی داشته است.
رونمایی از دارویی برای مقابله با کرونا
به گزارش جهان نيوز، دکتر علی اکبر ولایتی در ابتدای نشست تخصصی به منظور بررسی نقش داروی رسیژن ( داروی ام اس) گفت: تلاش‌های فراوانی برای دستیابی به درمان مناسب و داروی تاثیرگذار انجام شده و در بیمارستان مسیح دانشوری با همت متخصصان و پزشکان، گام‌های ارزشمندی در حوزه پژوهشی برداشته شده است که امیدواریم هر چه زودتر نتایج مثبت آنان در اختیار قرار گیرد و  قرار است دارویی را برای مقابله با کرونا رونمایی کنیم که می تواند نقش مهمی در ‌کاهش مرگ و میر بیماران داشته باشد.

وی افزود: یکی از داروهای مورد استفاده «رسیژن» است که در درمان بیماران کرونایی اثر گذاری فراوانی داشته است و می‌توانیم با استفاده از این دارو تا حدودی با بیماری مقابله کنیم که با کسب مجوز از وزارت بهداشت و رعایت قوانین مربوطه از آن استفاده شده و تا حدود ۵ برابر نسبت به قبل بهبودی داشته‌ایم هر چند که باید مطالعات در سطح وسیع‌تری توسعه یابد که با هماهنگی وزارت بهداشت طراحی و اجرا خواهد شد.

در ادامه، دکتر علیرضا زالی - فرمانده ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران - هم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در مرکز مسیح دانشوری ضمن تشکر از  دکتر ولایتی گفت: از تمامی پزشکان، متخصصان و کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا ایستادگی کرده اند و اتفاقات بسیار مهم و مناسبی را در این بیمارستان رقم زده‌اند،قدردانی می‌کنم.

وی تاکید کرد:استفاده خردمندانه و دقیق از داروها، تجویزهای درست، پژوه‌ های انجام شده، به کارگیری همه امکانات و ظرفیت‌ها برای مقابله همه جانبه با بیماری و ارائه خدمات به بیماران در این مرکز قابل تقدیر است. در بخش دیگری از این نشست برخی از متخصصان و پزشکان در خصوص این دارو و تاثیرات استفاده از آن مطالبی را ارائه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *