شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۵

ظریف خطاب به ترامپ: ونتیلاتور صادر خواهد کرد

يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب: 725061
وزیر خارجه ایران یکشنبه بعد از ظهر به سخنان تازه رئیس جمهورآمریکا واکنش نشان داد و به وی توصیه کرد که به دخالت در امور ایران خاتمه دهد.
ظریف خطاب به ترامپ: ونتیلاتور صادر خواهد کرد
به گزارش جهان نيوز، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در توییتی به سخنان بامداد یکشنبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

وزیر خارجه ایران در توییتی بدین منظور نوشت: «تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که از دخالت در امور سایر کشورها دست بردارید. به ویژه کشور من. و باور کنید با هیچ سیاستمدار آمریکایی مشاوره نمی‌کنیم.»

ظریف همچنین در پاسخ به سخنان کذب رئیس جمهور آمریکا گفت، ایران در چند ماه آینده  ونتیلاتور (دستگاه تنفسی) صادر خواهد کرد.

دونالد ترامپ بامداد یکشنبه در سخنانی با گرفتن ژست حمایت از مردم ایران، مدعی شد: «تصاویری از تعداد زیادی کیسه‌های [اجساد] را در تلویزیون نشان می‌دهند... اگر آنها به دستگاه تنفسی  نیاز داشته باشند، که دارند، مایلم برایشان ونتیلاتور بفرستم... [ایران] از طاعون پر شده است.»

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ایران، به بیان ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده‌ علیه تهران پرداخته و گفت: «زمانی که دولت را در دست گرفتم، ایران یک [دولت] تروریست بود، اما کنون آنها نمی‌خواهند سر به سر ما بگذارند... آنها اکنون یک ملت متفاوت هستند... آنها می‌خواهند توافق کنند ولی تنها دلیلی که باعث می‌شود این کار را نکنند این است که برخی می‌گویند ترامپ [در انتخابات] بازنده می‌شود و می‌توانید با یک فریب‌خورده توافق کنید.» .

وزیر امور خارجه ایران در روزهای گذشته نیز  در توییتی گفت که آمریکا فرصت ترک اعتیاد به تحریم را از دست داد. ظریف  در این  توییت نوشت: «با وجود تحریم‌های آمریکا، ایران به لطف منابع انسانی و علمی خود، پیشرفت چشمگیری در مبارزه با همه‌گیری (کرونا) داشت.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
صادرات! بگو از كدام داروخانه مي توانيم ماسك بخريم !؟
Iran, Islamic Republic of
مستقیم وایستا سرت را بالا بگیر جوان!!! دشمن غدار داره نگاهت میکنه مواظب باش گردنت کج نباشه که دشمن شاد میشی اگر دشمن بهت طمع کنه خدای ناکرده گردنت را خرد خواهد کرد گرفتی آقای ظریف واسه چی گفت ما خودمان ونتیلایتور به شما صادر میکنیم؟؟
Iran, Islamic Republic of
عزیز ماسک رو تمام فروشگاه های لوازم بهداشتی دارن و کافیه از مردمی که تو خیابونن و ماسک به دهنشونه بپرسی تا بهت بگن.من هم خیلی راحت چند هفته پیش پک ده تایی از ماسک های نانوی سیاه رو خریدم.آدرس بده برات بفرستم.
متاسفانه برخی دوستان عادت کردن به دروغ بافی علیه کشور که البته مردم دیگه گول این حرف ها رو نمی خورن.
United States
......
به
United Kingdom
باید از آقای ترامپ تشکر کرد که در این شرایط به فکر ایرانیان هستند، اما بنظر میرسد با وضعیت بسیار نگران کننده و بحرانی آمریکا در این زمان مردم آمریکا که با سرعتی زیادتر از همه دنیا در حال فوت شدن هستند خیلی خیلی بیشتر به کمک های دولت آمریکا احتیاج دارند. وبه جای لطف کردن ظلم نکنند.