جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اکران اینترنتی «خروج» تحسین برانگیز است

يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 724117
بازیگر فیلم سینمایی «خروج» گفت: جوانان ایرانی بدون سر و صدا و شلوغ کاری جبهه حمله رسانه‌ای شبکه‌های معاند علیه کشور را شکسته‌اند، حال برای ادامه راه ما باید خوراک تهیه کنیم، خوراکی که بتواند سینما را به جهان نشان دهد که از بهترین نمونه‌های آن می‌توان به «خروج» ابراهیم حاتمی کیا اشاره کرد.
اکران اینترنتی «خروج» تحسین برانگیز است
به گزارش جهان نيوز، جهانگیر الماسی بازیگر «فیلم سینمایی خروج» پیرامون اقدام ابراهیم‌ حاتمی‌‎کیا پیرامون پخش «فیلم سینمایی خروج» در شبکه‌های نمایش خانگی پیش از اکران سراسری گفت: به شخصه اقدام ابراهیم حاتمی کیا را تحسین می‌کنم، اقدام این کارگردان سینما و تهیه کنندگان فیلم «خروج» بدعتی تازه در سینمای ایران ایجاد کرده که الگوی بسیار خوبی برای آینده سینمای ایران خواهد بود. 

وی در همین راستا ادامه داد: حاتمی کیا قدمی متفاوت در سینمای ایران برداشت و خلاف روش پیشین در قبال اکران فیلم در سینماها عمل کرد، از نظر من این حرکت در زمانه فعلی تغییری اساسی در سینمای ما ایجاد خواهد کرد. این اقدام کاملا در جهت سینمای روز دنیا بوده و قابل تقدیر است. 

این بازیگر سینما درباره نوع تازه اکران در سینمای جهان اذعان کرد: از نظر من شیوه سنتی اکران در سینما سالهای پایانی خود را سپری می کند زیرا امروزه و با ارتقا تکنولوژی روز در جهان اکثر آثار سینمایی خارج از کشور نیز تمرکز اصلی خود را بر پخش در شبکه های اینترنتی گذاشته اند. 

وی در همین رابطه تاکید کرد: باور کنید که دور نمی بینم که سینما در سالهای آتی در فضای آزاد و حتی در آسمان به صورت هولوگرافیک به نمایش در آید، سینمای جهان وارد مرحله تازه ای شده است، ما فقط سینما را می بینیم اما امروزه ارتباطات مهمتر از خود سینما است، در جهان امروز که جهان ارتباطات است این نوع از پخش آثار سینمایی مرزبندی ها را پشت سر می گذارد.

بازیگر «فیلم سینمایی خروج» اکران اینترنتی این فیلم را به فال نیک گرفت و افزود: اکران «خروج» در شبکه های اینترنتی گامی نوین در سینما ایران خواهد بود، این اقدام حاتمی کیا و تهیه کنندگان فیلم نشان داد که این عزیزان کاملا هوشیار بوده و به روز و بسته به زمانه خویش فکر کرده و پیش می روند. این عزیزان کاملا با تکنولوژی روز پیش رفته و ابزار کارشان در این زمینه را نیز به خوبی می شناسند.

وی ادامه داد: امیدوارم این حرکت بتواند از سوی مردم با استقبال روبرو شود، امیدوارم پخش اینترنتی این فیلم موفق باشد تا تهیه کنندگان بتوانند هزینه های تولید این فیلم را جبران کنند. 

بازیگر فیلم «کمیته مجازات» تغییر در چرخه اکران را لازمه سینمای امروز دانست و افزود: بدون شک اکران «فیلم سینمایی خروج» در فضای اینترنتی می تواند به عنوان یک الگو برای سایر سازندگان آثار مبدل شود، این روش می تواند مشکلات موجود و همیشگی اکران را حل نماید. 

وی با اشاره به اکران حداکثری آثار کمدی در چرخه اکران تاکید کرد: اینکه چرخه اکران اکثرا در دست آثار کمدی باشد اتفاقی عجیب نیست، زیرا نزدیک به سی سال است که سرمایه داران و سودجویان برای اکران و پخش چنین آثاری وقت و انرژی گذاشته اند، البته منظورم سرمایه داری و سودجویی به معنای منفی و بد آن نیست. سینمای کمدی ما در سطحی‌ترین لایه های کمدی سعی در خنداندن مخاطب دارند، متاسفانه همیشه توجیهاتی هم برای ساخت چنین آثاری وجود دارد اما واقعیت این است که اگر می خواهیم در حوزه فرهنگ جلودار باشیم باید راهی تازه در سینمای ایران باز کنیم. 

الماسی دیجیتالی شدن سینمای ایران را مثبت خواند و افزود: خوشبختانه با فعالیت برخی از مدیران فرهنگی گام‌های دیجیتالی شدن سینما در ایران خیلی زود برداشته شد و من هم از این بابت بسیار خوشحال و خوشنودم، ما باید در پخش آثار سینمایی در عرصه دیجیتال همگام به سینمای جهان پیش برویم و قدم‌هایمان را سریعتر و بلندتر برداریم. 

وی در همین راستا ادامه داد: من تا چندی پیش نمی‌دانستم که تهیه کننده فیلم «خروج» موسسه اوج است، گامی که موسسه اوج در کنار ابراهیم حاتمی کیا برداشت تحسین برانگیز است زیرا آنها با دنیای پیشرفته جهان سینما در حرکت هستند. 

بازیگر سریال «در چشم باد» ادامه داد: از نظر من با طراحی شبکه های پخش اینترنتی در داخل کشور و پخش آثاری مطرح از سینمای ایران در این شبکه‌ها، می‌توان فضای رسانه ای به وجود آمده علیه ایران را در دنیا شکست داد، این اتفاق بسیار مبارک است زیرا جوانان ایرانی بدون سر و صدا و شلوغ کاری جبهه حمله رسانه ای شبکه های معاند علیه کشور را شکستند و از آن گذر کردند، حال برای ادامه راه ما باید خوراک تهیه کنیم، خوراکی که بتواند سینما را به جهان نشان دهد که از بهترین نمونه های آن می توان به «خروج» ابراهیم حاتمی کیا اشاره کرد. 

الماسی خاطرنشان کرد: اکران «خروج» در شبکه های نمایش اینترنتی راهی نو در سینمای ایران است، این راه کمک می کند که ما در پخش جهانی به راحتی بتوانیم به اکران آثار بپردازیم و برای کسب سالن سینما خارج کشور از ارزش‌های خودمان عدول نکنیم، این راه به ما کمک می کند که برای نمایش فیلم در جهان نیازمند هیچ سالنی نباشیم تا اثر را اکران کند.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *