جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۴

زنان نخبه اجازه خروج از کشور را دارند؟

دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب: 722915
عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: بررسی طرح تسهیل خروج زنان نخبه از کشور در صورت مخالفت همسر، در نوبت صحن علنی قرار دارد.
زنان نخبه اجازه خروج از کشور را دارند؟
به گزارش جهان نيوز، طیبه سیاوشی شاه عنایتی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون زنان در مجلس دهم به بررسی ماده ۱۸ قانون گذرنامه پرداخته است، گفت: در این ماده حق خروج زنان از کشور با موافقت همسر صورت می‌گیرد که نمایندگان به صورت محدود در این ماده دست به اصلاحاتی زده‌اند.
 
وی ادامه داد: بر این اساس، زنانی که نخبه ورزشی، فرهنگی، سیاسی و غیره هستند و خواستار سفرهای چند روزه به خارج از کشور باشند، در صورت مخالفت همسر و پاسخ ندادنِ دادستانی، دستگاه مربوط به این مسئله می‌تواند پاسخگو باشد و خروج از کشور ممکن شود.

سیاوشی شاه عنایتی گفت: با توجه به آنکه در اصلاح موضوع مذکور همه زنان را در نظر نگرفته‌ایم، جامعه زنان به شدت مخالفت کرد، زیرا بیان کردند که با این اصلاح، میان زنان تبعیض ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: ما پس از ۵۰ سال در حال اصلاح قانون هستیم و این یک اصلاحیه خیلی کوچکی است که بعدها با توجه به رخدادهای جامعه می‌تواند اصلاح شود و به عقب یا جلو بازگردد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: این مسئله از کمیسیون امنیت ملی مجلس بیرون آمد و در نوبت بررسی در صحن علنی قرار دارد.

* منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زن و مردی که برای رضای خدا باهم زندگی می کنند شاید اختلاف نطرهایی داشته باشند اما این اختلافات خیلی زود حل میشه چون حکم خدا معلومه . حالا اینکه ناتوانی در حل و فصل و تصویب قوانین ونطارت بر دولت باعث شده بعضی به دنبال تغییر احکام الهی باشند بحثش جدا است ‌. البته شما اول باید معیار نخبه را معین کنید ...
Iran, Islamic Republic of
.....
United States
هرچی نخبه است پر بدهید برود!!! ...
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
..