شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲
با حراج امنیت ملی بهانه از دست آمریکایی ها گرفته نمی شود

توجیه‌ تاریخ‌مصرف‌گذشته بروجردی‌ درخصوص‌پالرمو

دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب: 586755
بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی که قبلا به خاطر صحبت های تعجب برانگیز مورد انتقادشدید اتحادیه های دانشجویی قرار گرفته بود اینبار توجیه نخ نما و تکراری را در مورد فواید پیوستن به پالرمو گفته است.
توجیه‌ تاریخ‌مصرف‌گذشته بروجردی‌ درخصوص‌پالرمو
به گزارش جهان نيوز؛ «گرفتن بهانه دشمنی از دست آمریکا» توجیه ناپخته و نخ نما شده ای است که بارها منجر به امتیاز دادن به آمریکایی ها و عقب نشینی در مقابل زیاده خواهی های دشمن شده و بارها نیز به شکست انجامیده اما بازهم از زبان مسئولین کشور شنیده می شود. 
 
بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی که قبلا به خاطر صحبت های تعجب برانگیز مورد انتقاد فراوان قرار گرفته بود اینبار حرف تکراری را در توجیه فواید پیوستن به پالرمو زده است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی در مصاحبه خود با یک خبرگزاری حامی دولت در توجیه تراشی برای پذیرش چاچوب های دیکته شده توسط پالرمو می گوید: «حداقل دستاورد جمهوری اسلامی از پیوستن به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی یا همان کنوانسیون پالرمو این است که بهانه‌های واهی را از کشورهایی همچون آمریکا که قصد دارند در برقراری ارتباط ایران با بانک‌های بزرگ دنیا خلل ایجاد کند، می‌گیرد»
 
 چنین صحبت هایی که سطح دشمنی آمریکایی ها با جمهوری اسلامی ایران را به فراموشی می سپارند در حالی گفته می شود که شواهد تاریخی گواه از تاریخ مصرف گذشته بودن این رویکرد دارد. تجربه های فراوان نشان داده تاکنون  امتیازات زیادی برای گرفتن بهانه از دست آمریکایی ها واگذار شده و هیچ نتیجه بخشی خاصی نیز نداشته، نمونه های آن در عقب نشینی سال های 82 تا 84 در زمینه حقوق هسته ای و یا توافق برجام مشهود است اما باز هم بهانه تراشی ها و فشارها به دلیل ذات دشمنی ادامه داشته. با این وجود هنوز این استدلال شکست خورده از زبان برخی مسئولین همچون بروجردی شنیده می شود.
 
بروجردی که قبلا هم به دلیل ندانستن تفاوت تحریم های اولیه و تحریم های ثانویه مورد انتقاد شدید اتحادیه های دانشجویی قرار گرفته است در خصوص مساله تخصصی و مهمی چون پالرمو اینگونه اظهار نظر می کند.
 
گفتنی است چهارشنبه هفته گذشته مجلس، الحاق به کنوانسیون پالرمو را با 130 رای موافق و 80رای موافق به تصویب رساند. الحاق به کنوانسیونی بحث برانگیز که پیوستن به آن عقب نشینی از مولفه های امنیت ملی کشور محسوب می شود.
 
پالرمو، کنوانسیون ملل متحد برای مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی است که یکی از کاویژه های تعریف شده برای آن  قطع پشتوانه و منابع مالی گروه‌های تروریستی است. در گزارش دسامبر 2004 دفتر مواد مخدر و جرایم سازمان یافته کنوانسیون پالرمو، حزب الله لبنان در کنار دیگر گروه‌های تروریستی قرار گرفته که درآمد اصلی خود را از اخاذی از بازرگانان، تجار، صاحبان رستوران و مشاغل در قالب «مالیات جنگ» بدست می‌آورد. همچنین در سال 2012 نیز حزب الله در کنار گروه تروریستی بودن به قاچاق مواد مخدر نیز متهم شده است.
 
آمریکا که در فشارهای بعد از برجام عرصه را برای ارتباط با بانک های بزرگ و مهم جهانی برای ایران تنگ کرده، درصدد است تا ایران را مجبور به پذیرش چارچوب هایی کند که قدرت منطقه ای ایران را از بین ببرد. FATF و کنوانسیون پالرمو دو ابزار مهم آمریکا و اروپا در ضربه زدن به گروه های مقاومت در منطقه به عنوان گروه های تروریستی است.

منبع:رجانیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گرفتن بهانه دشمنی از دست آمریکا به عبارت ساده تر یعنی آمریکا هر سازی بزنه این آقایون با اون ساز میرقصن
محمد
Iran, Islamic Republic of
مهره های انگلیس همه جا هستند