جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بروجردی: ترامپ آب در هاون می‌کوبد

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب: 595824
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: تلاش ترامپ برای حذف قدس از تاریخ فلسطین، آب در هاون کوبیدن است.
بروجردی: ترامپ آب در هاون می‌کوبد
به گزارش جهان نيوز؛ علاءالدین بروجردی با اشاره به شرط مطرح شده از سوی ترامپ برای به رسمیت شناختن فلسطین اظهار داشت: قدس پایتخت ابدی فلسطین است و تلاش ترامپ برای حذف این واقعیت بزرگ تاریخی، آب در هاون کوبیدن است.
 
وی تصریح کرد: تلاشی که ترامپ برای حذف قدس از تاریخ فلسطین می کند، نتیجه ندارد؛ حتی اگر ظاهر آن فریبنده باشد و افراد تصور کنند پیشنهاد جذابی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی نباید فریب این حقه ترامپ را بخورند و از طرفی، اروپایی ها نیز باید بدانند این روش حل مشکل فلسطین نیست بلکه آمریکا باید ضمن به رسمیت شناختن مرزهای سال ۱۹۶۷ قدس را نیز به پایتختی این کشور قبول داشته باشد.

بر اساس این گزارش، کشورهای اروپایی فشارهای زیادی بر ترامپ به منظور شناسایی کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی اعمال کرده‌اند. فلسطینیان تلاش‌های خود را برای متقاعد کردن اروپایی‌ها جهت مداخله در روند سازش بیشتر کرده و در این زمینه موفق هم بوده‌اند. ظاهرا ترامپ درخواست اروپایی‌ها مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین را پذیرفته اما یک شرط برای آن تعیین کرده است و آن اینکه قدس پایتخت آن نباشد.
منبع: خانه ملت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *