شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

در مورد انواع مختلف عایق الاستومری و اسپیرال چه چیز میدانید؟

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب: 714524
از این نوع عایق در موارد مختلفی استفاده می‎شود. بیشترین موارد استفاده از عایق الاستومری در صنعت و پروژه‎های عمرانی می‎باشد که در آنها از عایق استفاده می‎شود.

از عایق الاستومری می‎توان در عایقکاری تهویه مطبوع، تبرید، گرمایش، لوله کشی، مخازن، اتصالات و کانال‎های هوا استفاده کرد و بدلیل داشتن کیفیت بالا و بهره مندی از تکنولوژی روز می‎توان با خیالی راحت از این نوع عایق استفاده کرد.
 

عایق الاستومری
از این نوع عایق در موارد مختلفی استفاده می‎شود. بیشترین موارد استفاده از عایق الاستومری در صنعت و پروژه‎های عمرانی می‎باشد که در آنها از عایق استفاده می‎شود.

از عایق الاستومری کالاتهویه می‎توان در عایقکاری تهویه مطبوع، تبرید، گرمایش، لوله کشی، مخازن، اتصالات و کانال‎های هوا استفاده کرد و بدلیل داشتن کیفیت بالا و بهره مندی از تکنولوژی روز می‎توان با خیالی راحت از این نوع عایق استفاده کرد.

عایق الاستومری را به شکل‎های مختلف و برای کاربردهای متنوع می‎توان پیدا کرد از این رو گونه‎های مختلفی از عایق الاستومری کالاتهویه در بازار موجود می‎باشد که مصرف کنندگان با توجه به نیازشان می‎توانند گونه مورد نظر خود را انتخاب کنند. در ادامه به معرفی گ.نه‎های موجود این عایق در بازار خواهیم پرداخت.

عایق الاستومری لولهای

این نوع عایق که در طول 2 متری ساخته می‎شود و ضخامت‎های 9، 13، 19 و 25 آن در بازار یافت می‎شود به عنوان عایق الاستومری لوله‎ای شهرت پیدا کرده است که افراد با توجه به نیازشان از آن بهره می‎برند.

برای اینکه مصرف کنندگان راحت‎تر بتوانند با توجه به نیازشان از این نوع عایق استفاده کنند این عایق دارای ضخامت‎های مختلف است و به همین دلیل به مشتریان آزادی عمل بیشتری را می‎دهد.

عایق الاستومری رولی

علاوه بر عایق لوله‎ای که در بالا درباره آن صحبت شده است در بازار کشور نوعی دیگر از این عایق الاستومری وجود دارد که به عایق الاستومری رولی شهرت دارد.

وجود گونه‎های مختلف از این عایق الاستومری در بازار کشور سبب شده تا مصرف کنندگان راحت‎تر به نیازشان برسند و با توجه به نیازشان بهترین انتخاب را داشته باشند.

عایق الاستومری رولی از نظر طولی از عایق لوله‎ای بزرگتر می‎باشند و این نوع عایق الاستومری در طول یک متری در بازار یافت می‎شود که مشتریان با توجه به نیازشان می‎توانند یکی از این ئو نوع عایق را انتخاب کنند و از آن استفاده کنند.

کاربرد عایق الاستومری

از عایق الاستومری رولی می‎توانید برای عایق کاری کانال‎های آلمینیومی، سطوح بزرگ و لوله‎های با قطر زیاد استفاده کنید که بیشترین موارد استفاده از این نوع عایق در همین موارد می‎باشد و بدلیل داشتن طولی مناسب برای این منظور بسیار ایده آل هستند.

 در صوزتیکه می‎خواهید سطح زیادی را عایق الاستومری کنید بهترین گزینه برای اینکار استفاده از عایق رولی می‎باشد که علاوه بر کیفیت، سرعت انجام کار و اتمام پروژه نیز افزایش خواهد داشت. به همین دلیل در وقت و هزینه صرفه جویی خواهد شد.

این نوع عایق‎ها بدلیل داشتن مزیت‎های فراوان مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت و جایگزین روش‎های سنتی عایق‎کاری شدند.

از دلایلی که باعث شهرت و استفاده بیشتر از این نوع عایق الاستومری فراعایق شده است می‎توان به کاهش تعداد مراحل مورد نیاز جهت عایقکاری اشاره کرد که کار را بسیار راحت کرده است و همانطور که گفته شد در زمان و هزینه کارفرماها شاهد کاهش چشم‎گیری بوده‎اند.

مزیتهای عایق الاستومری
از دیگر مزیت‎های این عایق الاستومری می‎توان به نصب راحت و آسان آن اشاره داشت که با صرف کمترین زمان می‎توانید با استفاده از این نوع عایق محل مورد نظرتان را عایق الاستومری کنید و با توجه به کیفیت این محصول از عایق شدن حداکثری آن منظقه اطمینان حاصل کنید.

یکی دیگر از قابلیت‎هایی که در این نوع عایق الاستومری دیده می‎شود داشتن انعطاف قابل قبول و مناسب است که می‎توان بدلیل داشتن این خاصیت از آن برای عایقکاری انواع سطوح و لوله مورد استفاده قرار بگیرد. این عایق‎ها به گونه‎ای ساخته شده‎اند که از دوام و ماندگاری زیادی برخوردار هستند و بدلیل طول عمر بالا با حفظ کیفیت سبب کاهش هزینه‎های مصرف کنندگان شده است.

این نوع عایق الاستومری در ضخامت‎های مختلف در بازار موجود می‎باشد که همین موضوع سبب شده است تا مصرف کنندگان بتوانند با توجه به نیازشان بهترین گزینه را انتخاب کنند و مورد استفاده قرار دهند. عایق الاستومری در بازار به دو صورت چسب‎دار و ساده عرضه می‎شود.
 

لوله اسپیرال تک مرحله ای
 
بعد از انجام جوشکاری لوله اسپیرال را برش می‌دهند و آن را به مرحله ی بعد منتقل می‌کنند. سرعت تولید لوله اسپیرال در این روش به سرعت جوشکاری بستگی دارد. سرعت جوشکاری زیرپودری معمولاً بین 1 تا 2 متر بر دقیقه است و بعضی اوقات نیز تا 3 متر بر دقیقه هم می‌رسد.

سرعت جوشکاری زیرپودری محدودیت دارد و نمی‌توان سرعت آن را از یک حدی بیشتر کرد به همین دلیل سرعت تولید لوله اسپیرال در این روش کمی کند است.
 
لوله  اسپیرال دو مرحله ای
روش دو مرحله ای بسیار شبیه روش یک مرحله ای است با این فرق که در روش دو مرحله ای هنگامی که در حال شکل دادن به ورق ها هستند، درز آن ها با استفاده از GMAW جوش داده  می‌شود.

مراحلی که در روش تولید لوله اسپیرال دو مرحله ای طی می‌شود عبارت اند از:

- آماده سازی ورق

- شکل دهی ورق

- جوش دادن به وسیله ی GMAW

- جوشکاری زیرپودری داخلی و خارجی

این مرحله به خاطر سرعت شکل دهی نسبت به روش یک مرحله ای می‌تواند تعداد بیشتری لوله اسپیرال تولید کند در نتیجه راندمان بهتری دارد. سرعت دستگاه GMAW 12 متر بر دقیقه است و در موقعیت ساعت 6 انجام می‌شود.

 
ویژگی ها ی نوار چسب آلومینیومی :
 
چسبندگی بسیار خوب و بالای نوار چسب آلومینیومی:  این ویژگی آنها موجب شده است که نقاطی که در عایق الاستومری به شکل لب به لب به هم رسیده اند. به شکل کامل پوشیده شده و مانع ورود عوامل مخرب مثل آب باران، برف و رطوبت می شوند. علاوه بر این ها از تخریب نور آفتاب نیز جلوگیری می کنند.
 
پوشش و درزبندی بسیار خوب:  اضافه بر پوشش اتصالات عایق الاستومری، از این نوع نوار چسب به منظور درزبندی و پوشش اتصالات پشم شیشه و پشم سنگ و فایبرگلاس نیز مصرف می شود.
 
دارای مقاومت بالا: به دلیل داشتن مقاومت بالای نوار چسب آلومینیومی و ساختار خوب آن، به آسانی این امکان وجود دارد تا از آن به منظور عایق هوا برای رابط های متصل شده به انواع کانال فلکسیبل و خرطومی، به کار گرفت.
 
مقاومت بالای نوار چسب آلومینیومی در برابر گرما و سرما: به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر گرما و سرما، این امکان وجود دارد تا از آن در روند نصب و راه انداختن گرمکن های بزرگ به کار گرفت.
 
قابلیت برش آسان: این نوع نوار چسب ها را به راحتی می توان برش داد.
 
دارای رنگ نقره و براق: به دلیل داشتن این رنگ می توان از آن در مکان های اکسپوز استفاده کرد.
 
دارای کیفیت فوق العاده: به دلیل داشتن پوشش آستری از کیفیت بالا برخوردار است.
 
کاربرد نوار چسب آلومینیومی:
 
پوشاندن اتصالات و درزها در عایق کاری: یکی از کاربرد های نوار چسب آلومینیومی به عنوان درزگیر های اتصالات عایق الاستومری است.
 
استفاده در لوازم خانگی، مخابرت ساختمان، برق الکترونیک، خودروسازی و دیگر صنایع
 
تحمل کشش بسیار بالا: به دلیل داشتن مقاومت بالا و داشتن نخ در بین چسب دارای کشش بالایی است.
 
پیکربندی کانال ها:  همه ی گوشه های کانال ها توسط نوار چسب آلومینیومی به هم متصل شده اند.
 
منبع: کالاتهویه
 
برچسب ها: جهان نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *