جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

سامانه موشکی آوانگارد روسیه «کابوس هسته‌ای» غرب

يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 709438
به گفته کارشناسان، نمایش سامانه موشکی آوانگارد روسیه به بازرسان آمریکایی رویدادی بسیار مهم است چراکه «کابوس هسته‌ای» در غرب تلقی می‌شود.
سامانه موشکی آوانگارد روسیه «کابوس هسته‌ای» غرب
به گزارش جهان نيوز به نقل از اسپوتنیک عربی، چند روز قبل وزارت دفاع روسیه در راستای معاهده کنترل تسلیحات با آمریکا (استارت جدید)، سامانه موشکی «آوانگارد» خود را به بازرسان آمریکایی نشان داد.

نشریه «امریکن اینترست» گزارشی درباره قصد روسیه برای استفاده از سامانه موشکی هسته‌ای آوانگارد در جنگ منتشر کرد. نویسندگان این گزارش توجه مخاطبان را به نامه وزارت دفاع روسیه جلب کردند و مدعی شدند نمایش سامانه موشکی هسته‌ای آوانگارد روسیه هشدار جنگ در دسامبر ۲۰۱۹ است. به گفته کارشناسان، نمایش این سامانه به بازرسان آمریکایی رویدادی بسیار مهم است چراکه «کابوس هسته ای» در غرب تلقی می‌شود.

سامانه موشکی آوانگارد سیستمی است که برای غلبه بر پدافند موشکی دشمن و ضربه زدن به آن طراحی شده است. کلاهک این سامانه توانایی دستیابی به سرعت مافوق صوت را دارد. روزنامه نگاران آمریکایی اعلام کردند که پس از بالا آمدن در هوا، این موشک آنقدر سریع به هدف خود می‌رسید که رهگیری با اسلحه‌های موجود در آن غیرممکن است. 

موشک غیرقابل رهگیر آوانگراد می‌تواند پرواز‌های بین قاره‌ای را با سرعتی بیشتر از ۲۰ ماخ بپیماید.
مدتی پیش، به عنوان بخشی از اجرای توافقنامه استارت -۳، سامانه موشکی آوانگارد به بازرسان آمریکایی معرفی شد. این اتفاق در حالی رخ داد که آمریکا به تمدید اعتبار این سند که در فوریه ۲۰۲۰ منقضی شده است تمایلی نشان نمی‌داد و حتی از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد که در سال ۱۹۸۷ با روسیه امضا شده بود، خارج شد.

کارشناسان معتقدند خروج آمریکا از پیمان این نگرانی را ایجاد کرده است که واشنگتن و مسکو مجدداً یک مسابقه گران و خطرناک تسلیحات هسته‌ای را آغاز کنند. به عقیده آنها، سامانه موشکی اتمی آوانگارد در حال حاضر، روسیه را به یک پتانسیل قدرتمند هسته‌ای تبدیل می‌کند. در چارچوب این رویداد، آمریکا باید به فکر توسعه سیستم‌های دفاع موشکی باشد، زیرا توانایی مقابله با چنین سامانه‌ای را ندارد. تاکنون دفاع موشکی آمریکا بر رهگیری چندین موشک بالستیک شلیک شده توسط یک نیروی کوچک مانند کره شمالی متمرکز شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *