جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خرید۱۲میلیارد دلاری عربستان از روسیه

شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 327151
روسیه از فروش تسلیحات نظامی این کشور به عربستان به ارزش ۱۲ میلیارد دلار خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، میخاییل زاوالی، رییس هیات شرکت دولتی تسلیحات نظامی روسیه (روس آبارون) گفت: روسیه و عربستان به مذاکرات خود در خصوص امضای قراردادهایی به مبلغ ۱۲ میلیارد دلار در زمینه تسلیحات و تجهیزات نظامی ادامه می‌دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که به‌زودی این قراردادها نهایی شود. این مقام روس خاطرنشان کرد، در حاشیه نمایشگاه "دبی ایرشو-۲۰۱۳" همچنین با کشورهای امارات متحده عربی، هند، اردن و الجزایر نیز در خصوص فروش تسلیحات نظامی روسیه گفت‌وگوهایی صورت گرفته است.

عربستان در سال‌های اخیر از جمله بزرگترین کشورهای خریدار تسلیحات نظامی در جهان محسوب می‌شود. گروه اصلی از سیستم‌های تسلیحاتی، شامل هواپیماهای رزمی، سیستم‌های فرماندهی و کنترل و سیستم‌های پیشرفته پدافند هوایی و موشکی مورد توجه عربستان است که عمده این تسلیحات از آمریکا، آلمان و انگلیس خریداری شده‌اند و در یک بازه زمانی بیست ساله تحویل سعودی‌ها داده می‌شود. روسیه نیز امیدوار است تا بتواند به جمله فروشندگان تسلیحات نظامی به عربستان بپیوندد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *