شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
مدیر ارشد شورای امور بین المللی روسیه:

آمریکا از سیاست فشار برایران نتیجه نمی گیرد

دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 643753
مدیر ارشد شورای امور بین المللی روسیه اعلام کرد: آمریکا تلاش می کند با فشار بر ایران این کشور را وادار به عقب نشینی از مواضع خود کند اما واشنگتن با این سیاست نمی تواند سیاست های خود را در خاورمیانه پیش برده و نتیجه ای بگیرد.
آمریکا از سیاست فشار برایران نتیجه نمی گیرد
به گزارش جهان نيوز، «ایوان تیموفییف» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: اقدامات آمریکا برای فشار بر ایران در بحث های مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت ادامه داشت.

کارشناس روس یادآوری کرد: ترامپ در نشست سازمان ملل و شورای امنیت ایران را به حمایت از تروریسم و اقدامات بی ثبات کننده در منطقه متهم کرد در عین حال هیچ مدرکی برای اثبات این ادعای خود ارایه نکرد.
وی افزود: ادعای کمک و حمایت ایران از تروریسم درحالی از سوی آمریکا مطرح شد که در هفته گذشته شاهد حمله تروریستی خونین در اهواز و کشته شدن شماری از شهروندان ایرانی بودیم.

رئیس برنامه های شورای امور بین المللی روسیه با بیان اینکه ایران در مقابله با تروریست ها در خط مقدم قرار دارد، اظهار کرد: حضور ایران در کنار روسیه در سوریه برای مقابله و سرکوب تروریست ها، بسیار موثر بوده و دولت سوریه با کمک دوستان خود توانست کنترل بخش های مهمی از کشور را بار دیگر در دست بگیرد.

وی ادامه داد: اما حضور آمریکا و متحدانش در سوریه مشکوک است و آنها اهدافی را دنبال می کنند که در مواردی با حفظ حضور تروریست ها در این کشور سازگاری دارد.

کارشناس روس گفت: آمریکا گروه هایی از تروریست ها در سوریه را که جنایتکار واقعی هستند مبارز آزادیخواه می خواند و تاکنون هزاران تن انواع تسلیحات و مهمات به این گروه ها داده است.

وی افزود: در افغانستان نیز به همین گونه است و در طول 18 سال اشغال این کشور توسط نیروهای آمریکایی و متحدانش هیچ یک از مسائل امنیتی این کشور حل نشده است.

**آمریکا برای نابودی برجام تلاش می کند

کارشناس ارشد روس گفت: ترامپ برای نابودی برجام برنامه ریزی کرده و برای اجرای این طرح تلاش می کند اما جبهه بزرگی از کشورهای حامی برجام برای جلوگیری از اجرای این طرح در مقابل آمریکا ایستاده اند.

تیموفییف خاطرنشان کرد: اروپا منافع خود را در همکاری با ایران و حفظ برجام می بیند و به همین دلیل برای جلوگیری از متلاشی شدن این توافق بین المللی پیشگام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری روسیه، چین و اتحادیه اروپا ساز وکار پرداخت ها که برای تداوم و استمرار همکاری با ایران ایجاد می شود، موثر باشد.

کارشناس روس در ادامه گفت: روسیه با وجود اینکه خود تحت فشارهای تحریمی غرب قرار دارد به ایران برای ادامه همکاری های اقتصادی با کشورهای دیگر کمک می کند و ساختار همکاری های خود را نیز تقویت کرده است.

وی افزود: در شرایط کنونی شاهد توسعه همکاری های ایران و روسیه هستیم و این تعامل درچارچوب منافع راهبردی دو کشور دوست و همسایه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *