جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۰

پامپئو: اگر ترکیه می‌خواهد بیشتر تحریم نشود، عملیات در سوریه را متوقف کند

سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 704147
وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اختیاری که از سوی کاخ سفید برای اعمال تحریم بر اشخاص و نهادهای ترکیه‌ای دخیل در عملیات «چشمه صلح» دارد، گفت آنکارا برای دوری از تحریم‌های بیشتر باید با واشنگتن وارد مذاکره شود.
بیانیه وزیر خارجه آمریکا درباره تحریم ترکیه
به گزارش جهان نيوز، «مایک پامپئو‌» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه با اشاره به تحریم سه وزارتخانه ترکیه از سوی واشنگتن، گفت تهاجم نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه جان غیرنظامیان را به خطر انداخته و ماموریت ضد داعش را شدیدا تضعیف کرده است.

پامپئو با صدور بیانیه‌ای در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «این عملیات ثبات‌زدا توسط ترکیه ادامه دارد و اکنون بحران انسانی فاجعه‌بار و روزافزونی را ایجاد کرده است. ما به راهکار سیاسی برای درگیری‌ها در سوریه مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متعهد هستیم. اقدامات یک‌جانبه ترکیه بود که منجر به این تحریم‌ها شد».

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «ایالات متحده در روز جمعه تمایل خود به انجام اقدامی در واکنش به تهاجم نظامی یک‌جانبه ترکیه در شمال شرقی سوریه را نشان داد. رئیس‌جمهور ترامپ اکنون یک دستور اجرایی برای فشار به ترکیه جهت توقف عملیات نظامی در شمال شرق سوریه و اعمال آتش‌بس فوری را صادر کرده است».

این بیانیه توضیح می‌دهد که دستور اجرایی ترامپ، به وزارت خزانه‌داری و خارجه آمریکا این اختیار را می‌دهد تا تحریم‌هایی را بر افراد، نهادها یا شرکای دولت ترکیه که در اقدامات خطرناک علیه غیرنظامیان یا تضعیف‌کننده صلح، امنیت و ثبات شمال شرقی سوریه دست دارند، طراحی و اعمال کند.

وزارت خارجه آمریکا در پایان با بیان اینکه اقدامات ترکیه در شمال شرق سوریه، ماموریت ضد داعش را شدیدا به خطر می‌اندازد، تاکید کرد: «ترکیه برای اینکه از تحریم‌های بیشتر دوری کند، باید تهاجم یک‌جانبه به شمال شرق سوریه را فورا متوقف کرده و به مذاکرات با آمریکا بر سر این منطقه بازگردد».

پیشتر «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در نشست خبری مقابل کاخ سفید از تحریم سه وزراتخانه دفاع، کشور و انرژی ترکیه خبر داد.

آنکارا عملیات نظامی در شمال سوریه با اسم رمز «چشمه صلح» را به بهانه مقابله با شبه نظامیان کرد و ایجاد یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری، از هفدهم مهر آغاز کرده است. دولت سوریه از این تجاوز نظامی ترکیه به شدت انتقاد کرده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده‌اند به ویژه اینکه می‌تواند فرآیند راه‌حل سیاسی در ادلب را تحت‌الشعاع قرار دهد.


منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آگوست سال 1945 آمریکا بر سر شهرهای هیروشیما و ناگازاکی در ژاپن بمب اتمی انداخت. اکنون 73 سال از آن ماجرا می‌گذرد، اما هنوز هم هیچ‌کس اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر نمی کند، خفه خون گرفتن و سکوت اختیارکرده است.
ومجامع حقوق بشری ازسال 1945 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشرنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
واین درحالی است که مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکایی ها جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشرنمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستا، مایک پمپئو وزیرامور خارجه آمریکا و وزیردفاع آمریکا حمله موشکی به نفتکش ایرانی دردریای سرخ آگاه هستند..

عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستا، مایک پمپئو وزیرامور خارجه آمریکا و وزیردفاع آمریکا حمله موشکی به نفتکش ایرانی دردریای سرخ نقش دارند..
Iran, Islamic Republic of
وزیرامور خارجه آمریکا و وزیر دفاع آمریکا خودشان آگاه هستند که حمله موشکی به نفتکش ایرانی در دریای سرخ کار عربستان سعودی بوده است با هماهنگی و همدستی آمریکا صورت گرفته است.
Iran, Islamic Republic of
حمله موشکی عربستان سعودی با کمک، حمایت و پشتیبانی، هماهنگی، همکاری آمریکا به ننفکش ایرانی در دریای سرخ به خاطر انتقام حمله به تأسیسات نفتی آرامکو ۲۰۱۹
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت روحانی عربستان را متهم به حمله به نفتکش نکرد؟
چرا ظریف عربستان را متهم به حمله به نفتکش نکرد؟
Iran, Islamic Republic of
سرویس‌های امنیتی منطقه با کمک مالی عربستان سعودی در حادثه تروریستی چابهار نقش داشتند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت ناتوان با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...