پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱

حمایت نشریه‌ آمریکایی از تنبیه ترکیه

يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 458404
یک نشریه آمریکایی نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به‌درستی ترکیه را حامی تروریست‌های داعش و تأمین‌کننده سلاح و تجهیزات آنها معرفی کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نشریه آمریکایی "دیفنس وان" اعلام کرد: پوتین به‌درستی مقام‌های دولت ترکیه را به حمایت از تروریسم و تأمین تجهیزات و سلاح‌های مورد نیاز داعش برای جنگ در سوریه متهم کرده است.

پس از اقدام جنگنده‌های اف۱۶ ترکیه در سرنگونی هواپیمای سوخو۲۴ روسیه که در حال انجام مأموریت بمباران مواضع داعش بود، دولت روسیه به‌شدت نسبت به این اقدام تجاوزکارانه ترکیه اعتراض کرده است.

پوتین پس از این حادثه تأکید کرد: این یک خنجر از پشت از سوی کسانی بود که با تروریست‌ها همراهی می‌کنند.

این نشریه آمریکایی افزود: پوتین چیزی را به جهان نشان داد که غرب در قبال آن سکوت اختیار کرده است: ماهیت دو چهره‌ای رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و نقش وی در منازعات منطقه‌ای.

آمریکا و متحدان غربی‌اش از نقش پشت پرده اردوغان در منازعات منطقه‌ای چشم‌پوشی کرده‌اند، چراکه ترکیه به ناتو اجازه داده است تا از زمین و آسمان این کشور برای انجام حملات در سوریه استفاده کند.

گروه تروریستی داعش نیز بخش زیادی از فرآورده‌های نفتی سوریه را به تاجران غیرقانونی نفت می‌فروشد و این فرآورده از طریق آنها به بازارهای بین‌المللی منتقل می‌شود.

به‌طور کلی، داعش هر سال ۵۰۰میلیون دلار از محل فروش نفت درآمد کسب می‌کند. نشریه دیفنس وان همچنین با اظهار نظر آلکسی پوشکوف رئیس کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه موافق است که می‌گوید: داعش از مناطق مرزی ترکیه استفاده می‌کند تا سلاح و سایر تجهیزات مورد نیاز خود را وارد سوریه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
البته این نشریه دلش به حال روسیه نسوخته اتفاقا آمریکاییها بدشان نمیآید ترکیه و روسیه را نیز بجان هم بیاندازند و پازلشان را تکمیل کنند عربستان و یمن ، عراق ، سوریه ، افغانستان و .... همه را درگیر کردند تا بنوعی اولا کمپانی های تولید کننده سلاح فروش بیشتری داشته باشندو هم کشورهای خاورمیانه با هم درگیر باشد تا بنوعی امنیت اسرائیل حفظ شود و به دور از این درگیریها پنهانی اهداف شوم خود را دنبال کند