شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۱۰

کدام ذکر را در پیاده‌روی اربعین بیشتر بگوییم؟

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 703841
بهتر است زمانی که در مسیر پرفضیلت پیاده روی اربعین قدم برمی‌داریم، از خواندن دعا و ذکر غافل نشویم.
کدام ذکر را در پیاده‌روی اربعین بیشتر بگوییم؟
به گزارش به گزارش جهان نيوز،د پیاده‌روی اربعین و زیارت امام حسین (ع) یکی از پرفضیلت‌ترین اعمال دینی است. هر مسمانی تلاش می‌کند تا این فضیلت را کسب کند. بهتر است زمانی که در این مسیر پرفضیلت قدم برمی‌داریم، از خواندن دعا و ذکر غافل نشویم.
 
یکی از بهترین اعمالی که در مسیر پیاده روی اربعین به آن تاکید می‌شود، گفتن ذکر است. خواندن ادعیه، گفتن ذکر و خواندن زیارت‌هایی که در مفاتیح الجنان آمده از جمله اعمالی است که زائران در مسیر پیاده روی به آن می‌پردازند.

زیارت عاشورا، ذکر استغفار، فرستادن صلوات و گفتن «لا حول و لا قوه الا بالله» در روز عاشورا ذکر امام حسین (ع) بود که زائران حسینی نیز در مسیر پیاده روی اربعین می‌توانند بگویند.

ذکر پیاده روی اربعین
ابومحمد صفوان بن مهران اسدی کاهلی مشهور به صفوان جَمّال (شتردار)، از فقها و محدّثان برجسته شیعه و معاصر با امام ششم و امام هفتم و از اصحاب مورد وثوق این دو بزرگوار بود.

صفوان جمّال خاطره‌ای از امام صادق روایت کرده و گفته است: از حضرت صادق علیه السلام اذن گرفتم که به زیارت مولایمان حسین بن علی علیه السلام بروم. از ایشان درخواست کردم آنچه را باید در این مسیر انجام دهم، بیان فرمایند.

آن حضرت فرمود: أَکْثِرْ مِنَ الْبَرَاءَةِ مِمَّنْ أَسَّسَ ذَلِکَ عَلَیْه الحسین علیه السلام
در این مسیر، بسیار از کسانی که اساس قتل حسین بن علی علیه السلام را بنیان نهادند، برائت بجو و بگو: اللَّهُمَ‏ الْعَنْ‏ أَوَّلَ‏ ظَالِمٍ‏ ظَلَمَ‏ حَقَ‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِک؛ اللّهم العنهم ‏جمیعا.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
اللَّهُمَ‏ الْعَنْ‏ أَوَّلَ‏ ظَالِمٍ‏ ظَلَمَ‏ حَقَ‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِک؛ اللّهم العنهم ‏جمیعا.
Canada
این ذکر فارسی هم بد نیست:

"خدایا از ما قبول کن. هرچند اگر این پول صرف بچه های محروم سیستان و بلوچستان می شد بهتر بود"
Iran, Islamic Republic of
شما راست میگی برای عزیزان و نور چشمان ما در سیستان و بلوچستان خرج کن کل ثواب دنیا و آخرت هم برای شما
Iran, Islamic Republic of
اونایی که می گن این پول برای فقرا مصرف شود باید بدانند اکثر این زائران همین فقرایند نه پول دارا
Iran, Islamic Republic of
چرا مسائل رو با هم قاطی می کنی؟
خیلی از پیاده روان اربعین یا از فقرا هستند یا کسانی هستند که همواره به فقرا هستند و سهم آنها را هم پرداخت می کنند.
به جای با کنایه حرف زدن، کمی فکر کن و همچنین تحقیق، بعد صحبت کن.
سرور
Iran, Islamic Republic of
من هم امروز می روم.
نذر سلامتی همه زوار هم کرده ام دو برابر هزینه سفر برای صدقات و صندوق محک. خداوند از همه قبول کند و دل ما را روشن کند.
السلام علیک یا اباعبدالله.
Iran, Islamic Republic of
اللَّهُمَ‏ الْعَنْ‏ أَوَّلَ‏ ظَالِمٍ‏ ظَلَمَ‏ حَقَ‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تَابِعٍ لَهُ عَلَى ذَلِک؛ اللّهم العنهم ‏جمیعا
Iran, Islamic Republic of
زیارت و پیاده روی اربعین حسینی و اهل زیارت عتبات پیام آوران و عاملان مخلص رفع محرومیت و استضعاف از تمامی محرومان عالم از جمله مایه عزت و آبرو و تامین زندگی برو بچه های سیستان و بلوچستان و دیگر محرومان کشورمان هستند...
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید اغلب این جوونایی که در پیاده روی اربعین شرکت دارند، همونهایی هستن که برای اردوهای جهادی و کمک به مردم محروم سراسر کشور هم همینطور عاشقانه پا در مسیر میگذارند.
مشکل محرومیت بچه های سیستان و بلوچستان و سایر مناطق محروم کشور، بخاطر وجود تبعیض و بی عدالتی و چپاولگری بیت المال توسط یکسری آقازاده و نوکیسه است که متاسفانه در این سالهای اخیر، حتی رای مردم هم بنفع همینها تموم میشه!!
Iran, Islamic Republic of
...