شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱۷

ظریف: خواهان جنگ نیستیم

شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 701579
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: ما خواهان جنگ نیستیم و نمی‌خواهیم در یک رویارویی نظامی حضور داشته باشیم.
ظریف: خواهان جنگ نیستیم
به گزارش جهان نيوز، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در مصاحبه با نیک پاتون در CNN هشدار داد که حمله آمریکا یا عربستان سعودی به قلمرو ایران منجر به جنگ تمام عیار خواهد شد.

ظریف با بیان اینکه ایران امیدوار است از درگیری نظامی پیشگیری کند، افزود: ایران  مایل به گفت وگو با رقبای منطقه‌ای خود، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است. اما ایران با امریکا مذاکره‌ای نخواهد کرد مگر اینکه واشنگتن با پایبندی به تعهداتش در توافق هسته ای، تحریم‌ها را کامل بدارد.

وزیر امور خارجه کشورمان، همچنین گفت: من سخنان جدی در ارتباط با دفاع از کشورمان می‌گویم. ما خواهان جنگ نیستیم، نمی‌خواهیم در یک رویارویی نظامی حضور داشته باشیم. ما بر این باوریم که یک رویارویی نظامی بر اساس فریبکاری، وحشتناک است، شاهد تلفات زیادی خواهیم بود. اما ما در دفاع از خاک خود تعلل نخواهیم کرد.

ظریف بار دیگر حملات هفته گذشته به تاسیسات آرامکو را که موجب تشدید تنش‌ها در منطقه شده، تکذیب کرد. وی تاکید کرد که نیرو‌های حوثی‌هایی که، مسئولیت این حملات را برعهده گرفته اند توانایی‌های نظامی خود را افزایش داده و قادر به انجام عملیاتی پیشرفته مانند عملیاتی هستند که نیمی از تولید انرژی پادشاهی سعودی را از بین بردند.

او در ادامه گفت: "من نمی‌توانم مطمئن باشم که آنها این کار را انجام داده اند، زیرا ما فقط بیانیه آنها را شنیدیم.  می‌دانم که ما این کار را نکردیم و می‌دانم که حوثی‌ها اظهار داشتند که حملات از جانب آنها بوه است. " این در حالی است که مقامات آمریکایی و سعودی بار‌ها مسئولیت حوثی‌ها در این حملات را رد کرده اند و انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه گرفته اند.

ظریف در این مصاحبه امکان هرگونه مذاکره با دولت ایالات متحده را رد کرد مگر اینکه تحریم‌ها را براساس وعده‌های توافق هسته‌ای از میان بردارد.

وزیر خارجه کشورمان گفت: برجام قراردادی است که در آن ما با ایالات متحده به توافق رسیدیم. حالا چرا ما باید مذاکره کنیم؟ چرا باید مذاکرات و توافقات دیگر را آغاز کنیم که امکان دارد یکسال و نیم دیگر بی اعتبار باشد؟ اما اگر آنها تحریم‌های غیرقانونی را از میان بردارند، وضعیت متفاوت خواهد بود و ما می‌توانیم مذاکرات را در نظر بگیریم.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود:تحریم‌های ایالات متحده تلاش کرده اقتصاد ایران را فلج کرده و باعث شده نرخ ارز کاهش و قیمت‌ها افزایش یابد. 
ظریف گفت: " آنها هر کاری که می‌توانستند انجام دادند، اما نتوانسته اند ما را به زانو درآورند".

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دولتمردان جنگ اقتصادی را باور نکرده اند
اگر مسئولان، باور می کردند که دشمن با کشور ما در حال جنگ اقتصادی است، دچار بحران هایی از قبیل بحران ارز و سکه و موبایل و مسکن نمی شدیم.
Iran, Islamic Republic of
ونزوئلا که کشور مسلمان نیست ولی سیاستمداران وحشی و تروریست آمریکا که روحیات کابویی و گانگستری را از اجداد وحشی خود به ارث برده اند میخواد نفت ونزوئلا که بالاترین و یک سوم ذخایر نفتی جهان است را با گماردن سرسپرده هاش در ونزوئلا بکشه بالا، ولی حکومت و مردم ونزوئلا این را فهمیده اند و برای حفظ استقلال خود مقاومت می کنند برای همین آمریکا با قلدری و پررویی همیشگی اش این بار ونزوئلا را تهدید می کند.
Iran, Islamic Republic of
نتیجه برجام گوشت 100 هزرتومان است
نتیجه برجام پراید 43 میلیون است.
Iran, Islamic Republic of
انتخاب دوباره ترامپ یک فاجعه است
Iran, Islamic Republic of
حمایت‌های امارات از گروه‌های تروریستی داعش و القاعده همچنان ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی باید ازشکست کشورهای اروپایی درقره باغ جمهوری آذربایجان باکو عبرت بگیرید!
ناتوانی اروپایی ها و سازمان های بین المللی بیش از 26 سال است درحل مشکل قره باغ جمهوری آذربایجان باکو!
نمی توان درحمایت ازحقوق مسلمانان به سازمان های بین المللی امید داشت.
مسلمانان دربرابرکشتارمظلومان منطقه وجهان قیام کنند.
و این درحالی است که آمریکایی ها، اروپایی ها، سازمان های مدعی دفاع ازحقوق بشر و سازمان های بین المللی ازسال 1992 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه وغیرانسانی ارمنستان نمی کنند، خفه خون گرفتند وسکوت اختیارکرده اند؟
ارمنستان مرتکب جنایت جنگی درقره باغ آذربایجان شده است.
ارمنستان مرتکب جنایت علیه بشریت درقره باغ آذربایجان شده است.
ناتوانی اروپایی ها و سازمان های بین المللی ازسال 1992 تاکنون درحل بحران قره باغ جمهوری آذربایجان!
منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان بیش از25 سال است درسایه سکوت سازمان های بین المللی دراشغال ارمنستان کرده است.
هیچ کشوری درسایه آمریکا واروپایی ها به عدالت و رفاه نرسیده است.
هیچ کشوری درسایه سازمان های بین المللی به عدالت و رفاه نرسیده است.
جنایات مدعیان حقوق بشر
مدعیان حقوق بشر، جنایات ضد بشری جهان دست دارد.
فاجعه کشتار بی رحمانه هزاران تن ازمردم منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان شرم آوراست.
ومجامع حقوق بشری بیش از25 سال است خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند.
مدعیان دورغین حقوق بشردرمقابل این کشتارنه تنها ساکت نشسته اند بلکه حتی به آن چراغ سبزنشان می دهند.
Romania
هرکس در این مدت 40 سال درک میکرد آمریکا از سال 1357 تاکنون دشمن درجه یک نظام جمهوری اسلامی ایران و دشمن درجه یک ملت ایران بوده است با آمریکا مذاکره نمی کرد.
Iran, Islamic Republic of
ما خواستار امنیت در منطقه هستیم و کشورهای منطقه باید قدر نیروهای مسلح ایران را که مدافع امنیت منطقه هستند را بدانند.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
حمله خرابکارانه علیه دو تاسیسات شرکت آرامکو در شهرهای بقیق و خریص بسیار عالی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
به خواست خداوند به‌زودی شاهد شکست ذلیلانه و خفت‌بار ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و سرافکندگی هرچه بیشتر متحدین آمریکا خواهیم بود. دعاگوی شما کیهانی‌ها نیز بوده و هستیم.
Iran, Islamic Republic of
وقتی خدا اراده کند پهپادهای انصار او از هر مانعی عبور خواهند کرد. تا حال گوشه کوچکی از خسارت‌های وارده بر پالایشگاه‌های عربستان اعلام شده است برکات این پیروزی برای جبهه مقاومت زیاد است و از این بابت شاکر هستیم.
Iran, Islamic Republic of
رژیم سرطانی و غده چرکین صهیونیستی در کشور آمریکا بزرگ‌ترین تولید‌کننده محصولات سرطانزای تراریخته است. اما علی‌رغم تحریم کشورمان از سوی شیطان بزرگ، همین محصولات در قالب خوراک دام و طیور بدون اینکه تراریخته بودن روی آنها قید شده باشد. به ‌وفور وارد کشورمان می‌شود چرا از این کشور که به مرگ ما راضی است این همه واردات خطرناک داریم؟! آیا هند بزرگ‌ترین قربانی تراریخته را نمی‌بینند؟!
Iran, Islamic Republic of
‌ کسی که از آتش‌‌بیاران فتنه 88 بوده است چطور حرف از آشتی ملی به میان آورده است مملکت را به آشوب کشیده و گرفتار تحریم‌های سنگین کرده‌اند بعد آمده‌اند می‌گویند چرا با ما آشتی نمی‌کنید! مردم دیگر به این جماعت مشکل آفرین اجازه دخالت در امور کشور را نمی‌دهند.
Iran, Islamic Republic of
عربستان ۳۶۸ کودک یمنی را کشته است
ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، مسئول مستقیم مرگ 368 و مجروحیت 300 کودک در یمن است.
Iran, Islamic Republic of
به جای ایراد اتهامات بی پایه علیه ایران، به جنگ خانمان‌سوز در یمن‌ پایان دهید.