جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

ظریف: جنگ با آمریکا قریب‌الوقوع نیست

جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 684545
وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای با روزنامه ایندپندنت گفته که جنگ با آمریکا قریب‌الوقوع نیست.
ظریف: جنگ با آمریکا قریب‌الوقوع نیست
به گزارش جهان نيوز، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای با یک رسانه انگلیسی گفته با آنکه تصور نمی‌کند جنگ میان ایران و آمریکا قریب‌الوقوع است اما اتفاقات تصادفی ممکن است به درگیری نظامی تبدیل شوند.

ظریف در مصاحبه با روزنامه ایندیپندنت درباره منظورش از این اتفاقات تصادفی به تنش‌های احتمالی بر سر عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز اشاره کرد. او همچنین دستگیری چند سرباز آمریکایی در سال‌ ۲۰۱۶ در آب‌های خلیج فارس را یکی دیگر از اتفاقاتی دانست که بروز موارد مشابه با آن می‌تواند به درگیری منجر شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در این مصاحبه همچنین بار دیگر گفته که برای مبادله زندانی بین تهران و واشنگتن اختیارات دارد. او گفته که ایران حاضر است آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران را با ایرانی‌هایی که به جرم دور زدن تحریم‌ها در آمریکا و جاهای دیگر بازداشت شده‌اند تبادل کند.

ظریف گفته که طرح مبادله او برای زندانیان «نازنین زاغری»، تبعه انگلیسی محکوم‌شده در ایران را شامل نمی‌شود. 

ظریف به سوال خبرنگار ایندیپندنت درباره دلیل مصاحبه‌اش با رسانه محبوب ترامپ، فاکس‌نیوز هم پاسخ داده و گفته که خواسته با طرفداران رئیس‌جمهور آمریکا ارتباط بگیرد. او گفت: «چون گاهی صحبت کردن با طرف مقابل مهم است.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، البته گفت که مصاحبه‌اش در روزهای اخیر با فاکس‌نیوز اولین مصاحبه نبوده و او هنگامی که سفیر ایران در سازمان ملل بوده هم با این شبکه گفت‌وگو کرده است. 

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مشکلات ما با آمریکا جنایتکارشماره یک حل‌شدنی نیست
ما با آمریکا جنایتکار شماره یک از سال 1332 تا کنون مشکل داریم.
با ملت آمریکا دشمنی نداریم با استکبار مخالفیم
ما با ملت آمریکا هم دشمنی نداریم ما با دولت آمریکا و استکبار مشکل داریم
Netherlands
ونزوئلا که کشور مسلمان نیست ولی سیاستمداران وحشی و تروریست آمریکا که روحیات کابویی و گانگستری را از اجداد وحشی خود به ارث برده اند میخواد نفت ونزوئلا که بالاترین و یک سوم ذخایر نفتی جهان است را با گماردن سرسپرده هاش در ونزوئلا بکشه بالا، ولی حکومت و مردم ونزوئلا این را فهمیده اند و برای حفظ استقلال خود مقاومت می کنند برای همین آمریکا با قلدری و پررویی همیشگی اش این بار ونزوئلا را تهدید می کند.