سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۸

ترامپ بانک مرکزی ایران را تحریم کرد

جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب: 701459
رئیس جمهور آمریکا روز جمعه از تحریم بانک مرکزی ایران خبر داد و مدعی شد که تحریم‌های جدید بسیار بزرگ هستند.
ترامپ بانک مرکزی ایران را تحریم کرد
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خبر داد که این کشور بانک مرکزی ایران را تحت تحریم‌های جدید قرار داده است.

وی که در کاخ سفید و پیش از دیدار با نخست وزیر استرالیا صحبت می‌کرد، مدعی شد که این تحریم‌ها در عالی‌ترین سطح بوده و بسیار بزرگ هستند.

ترامپ در ادامه سخنانش مدعی شد که گزینه نظامی علیه ایران همچنان روی میز است. وی این ادعا را در حالی مطرح می‌کند که کارشناسان بارها تاکید کرده‌اند که آمریکا در وضعیت ایجاد درگیری جدید در خاورمیانه قرار ندارد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین تایید کرد که امروز طی جلسه‌ای گزینه‌های مطرح در قبال ایران بررسی خواهد شد.

نکته قابل ذکر این است که ترامپ در صحبت‌هایش گفته Iran National Bank تحت تحریم قرار گرفته است که عده‌ای می‌گویند منظور او «بانک ملی ایران» است و عده‌ای دیگر معتقدند منظور او «بانک مرکزی ایران» بوده است. بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا هنوز منتشر نشده است تا مشخص شود منظور ترامپ کدام بانک است.

از سوی دیگر «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز جمعه مدعی شد که تحریم‌های جدید علیه ایران بسیار بزرگ هستند.

وی در ادامه مدعی شد که بانک ایرانی که تحت تحریم قرار گرفته آخرین منبع تامین مالی ایران است.

واشنگتن در حالی از تحریم‌های جدید علیه ایران خبر می‌دهد که بلومبرگ در گزارشی اذعان کرده که چنین تحریم‌هایی آثار ناچیزی بر اقتصاد ایران خواهند داشت. (جزئیات بیشتر)
رئیس‌جمهور آمریکا که این روزها به‌همراه سایر مقامات آمریکایی در حال اتهام‌پراکنی علیه ایران در خصوص حمله به تاسیسات نفتی شرکت سعودی آرامکو است، چهارشنبه‌شب وعده تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران داده بود.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ممد
United States
تحریمی که اجماع جهانی نداشته باشد ۲ زار نمی ارزد!!!
Iran, Islamic Republic of
پنج سال است که عربستان جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک به کمک غرب جنایتکار شمار ه یک مردم غیرنظامی، بی‌دفاع و مظلوم یمن را می‌کشد و هیچ‌ صدایی از آمریکا جنایتکار شماره یک و کشورهای غربی جنایتکار شماره یک بلند نمی‌شود. حال که ارتش یمن موفق شده با تعدادی پهپاد پالایشگاه عربستان را به آتش بکشد آمریکایی‌ها جنایتکار شماره یک به تقلا افتاده‌اند و سر و صدا و گریه و لابه راه‌ انداخته‌اند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا شریک تمام جنایت های انسانی است که رژیم آل خلیفه در حق ملت بحرین مرتکب شده است.
Iran, Islamic Republic of
هرگز با حامیان اصلی جنایتکاران جنگی درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه، لبنان، غزه، فلسظین، یمن ومنطقه خاورمیانه مذاکره نخواهم کرد.
هرگز با حامیان اصلی جنایتکاران جنگی درافغانستان، عراق، لیبی، سوریه، لبنان، غزه، فلسظین، یمن ومنطقه خاورمیانه مذاکره نخواهم کرد.
Iran, Islamic Republic of
ایران به هر اقدام آمریکا پاسخ خواهد داد
Iran, Islamic Republic of
تا دیر نشده کاخ سفید جنگ یمن را متوقف کند.
تا دیر نشده آمریکا جنگ یمن را متوقف کند.
Iran, Islamic Republic of
مردمی که تا الان راه امام و شهدا را ادامه داده‌اند و میدان مبارزه با آمریکا را خالی نکرده‌اند از سید بزرگوار آقای رئیسی در برخورد قانونی با مفسدین اقتصادی حمایت خواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
...