دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

«حمالة الحطب» اصلاح‌طلبان کیست؟

دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 691589
درصدی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هستند که همواره در صحنه حاضر بوده و فعالند و بالاخره کم یا زیاد در انتخابات شرکت می‌کنند، اما اصل مساله اینجاست که باید رای‌های خاکستری به صحنه آمده و فعال شوند که الان فضای عمومی جامعه این را نشان نمی‌دهد.
«حمالة الحطب» اصلاح‌طلبان کیست؟
به گزارش جهان نيوز، «محمود میرلوحی»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران، در یادداشتی در شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز با تأکید بر بحرانی بودن اوضاع در ایران! نوشته است:

«درصدی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هستند که همواره در صحنه حاضر بوده و فعالند و بالاخره کم یا زیاد در انتخابات شرکت می‌کنند، اما اصل مساله اینجاست که باید رای‌های خاکستری به صحنه آمده و فعال شوند که الان فضای عمومی جامعه این را نشان نمی‌دهد.

نگرانی‌ها خیلی زیاد است و شاهدیم که جوانان اصلاح‌طلب نیز نسبت به آنچه در حوزه‌های مختلف جامعه می‌گذرد با چالش‌هایی روبه‌رو هستند و اساساً با نگاهی مبهم به آینده می‌نگرند و برای حضور و مشارکت در انتخابات تردید دارند.»

او در این یادداشت البته به این نکته نیز تصریح کرده است که مردم جریان حامی رئیس‌جمهور را مقصر مشکلات کشور می‌دانند .

*با این تفاسیر قرار است طیف جوانان اصلاح‌طلب باز هم بعنوان بازیچه دست معمّرین ستادی جریان خاص؛ ابزار براندازی و تحریم انتخابات قرار گیرند...

و رخدادهای تحریم انتخابات مجلسین هفتم و نهم، فتنه ۸۸، حمایت از روحانی و عبور از روحانی باز هم تکرار شود.

البته پیش از این کسانی از اصلاح‌طلبان مثل «سیدمحمدصادق خرازی» با تشکیل حزب ندا و گردآوری جوانان اصلاح‌طلب تلاش کردند جلوی این نگاه ابزاری را بگیرند که البته به دیوار بلند هسته سخت ستاد اصلاحات خوردند و با اینکه برنامه داشتند ۵ هزار جنتلمن سیاسی تربیت کنند و حتی اکثریت مجلس دهم را نیز بگیرند اما عملاً با حذف مواجه شدند و امروز دیگر خبر خاصی از حزب ندا به گوش نمی‌رسد.

جالب است که حتی لیدر اصلاح‌طلبان نیز در واکنش به تشکیل این حزب نوپا از عبارت «زنده باد مخالف من»! استفاده کرده بود.

روشن نیست آیا جرأتی در میان جوانان اصلاح‌طلب برای حرکت در خلاف مسیر براندازانه ستاد اصلاحات هست یا نه؟! و آیا آنها قصد دارند حمالة‌الحطب پیرمردهای اصلاح‌طلب برای فتنه اقتصادی باشند یا خیر؟! اما واضح است که امثال سعید حجاریان، مصطفی تاجزاده و علیرضا علوی‌تبار در حال گرم کردن برای اغتشاشات خیابانی علیه نظام و تصویرسازی از فتنه آینده هستند و برای این کار هم نیاز به ابزار جوانان دارند.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *