شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

موسوی‌لاری: روحانی‌اصرار کرد جهانگیری‌بیاید

يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 514347
عبدالواحد موسوی‌لاری، از چهره‌های اصلاح‌طلب و وزیر کشور دولت اصلاحات در یک مصاحبه مطبوعاتی که اخیراً برگزار کرد، گفته است
موسوی‌لاری: روحانی‌اصرار کرد جهانگیری‌بیاید
موسوی‌لاری: روحانی اصرار کرد جهانگیری بیاید؛ حق‌شناس: روحانی مخالف بود!
روایت جدید از «نامزدی اسحاق»؛ روحانی اصرار کرد بیاید!

به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ عبدالواحد موسوی‌لاری، از چهره‌های اصلاح‌طلب و وزیر کشور دولت اصلاحات در یک مصاحبه مطبوعاتی که اخیراً برگزار کرد، گفته است:

«هنگامی که بحث شد یک نامزد همراه روحانی باشد، افراد زیادی معرفی شد که نهایتا آقای جهانگیری پذیرفتند با اصرار خود روحانی، ما تاکید داشتیم هر شخصی که می‌آید باید روحانی او را تأیید و نگاه منفی نداشته باشد. اصل مطلب این است که ما از فرصتی که برای جریان اصلاحات فراهم شده است استقبال می‌کنیم ما می‌دانیم فضا چگونه مدیریت کنیم.»

به گزارش ایلنا، او افزوده است: روحانی کاندیدای اصلی در مرحله نهایی است اما قصد از حضور نامزد دیگر این بود تا تداعی‌کننده راهی باشد که از ۹۲ شروع شده است مسیر آرامش، امنیت، اقتصاد مولد به جای صدقه‌ای، جهانگیری قطعا کمک‌کننده روحانی خواهد بود. جریان اصلاحات از فضای موجود استفاده کرد، جهانگیری از این فرصت استفاده کرد. حتما جریانی که از روحانی حمایت کرد و جهانگیری را آورد این فضا را مدیریت خواهد کرد که چه کسی بماند و چه بگویند. تا پایان انتخابات ۱۹ روز فرصت است، بنا بر تنش فکری نداریم تا به یک رقابت درست برسیم نه اختلاف و تفرقه که دیگران می‌خواهند.

*موسوی لاری در حالی ادعا کرده است که جهانگیری به اصرار روحانی کاندیدای پوششی شد که «محمدجواد حق‌شناس» دیگر فعال اصلاح‌طلب چندی قبل در مصاحبه با روزنامه آرمان امروز مؤکداً از این گفت که روحانی تا روز آخر ثبت‌نام‌ها با نامزدی جهانگیری مخالف بوده است!

علاوه بر این دو روایت متفاوت، یک نقل متناقض دیگر نیز وجود دارد که می‌گوید کاندیداتوری جهانگیری به اصرار اصلاح‌طلبان بوده است...

«محمد هاشمی» اخوی مرحوم هاشمی چندی قبل در یک مصاحبه و در همین باره گفته بود: آنطور که آقای مرعشی به من گفته است بعد از رایزنی های زیادی که با حسن روحانی در این زمینه صورت گرفت، بالاخره آقای روحانی راضی شد که اسحاق جهانگیری به میدان بیاید. اما اینکه حضور او برنامه ریزی شده بوده یا به توصیه کسی دیگر بوده است اطلاعی ندارم. آقای مرعشی به همراه موسوی لاری و حسین کمالی به مدت طولانی با حسن روحانی صحبت کردند و بالاخره رییس جمهور قانع شده که معاون اولش در انتخابات نام نویسی کند.»

تحلیلگران معتقدند جریان سیاسی خاص از آنرو که قصد ندارد در انتخابات ۹۶ حضوری رسمی داشته باشد، از همین رو عزمی برای حمایت رسمی و علنی از جهانگیری هم ندارد و این روایت‌های متناقض بیشتر یک تقلّا برای مکتوم ماندن غرض اصلی اصلاح‌طلبان که عدم شرکت رسمی در انتخابات است، محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *