جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۱

سعودی حمله به نیروگاه «الشقیق» را تأیید کرد

پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 691178
سخنگوی رسمی ائتلاف متجاوز یمن تأیید کرد، چهارشنبه شب (دیشب) یک فروند موشک به سمت نیروگاه برق و آب‌شیرین‌کن «الشقیق» در استان جازان شلیک شده است.
سعودی حمله به نیروگاه «الشقیق» را تأیید کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی تأیید کرد که در ساعت 22:23 دقیقه (به وقت محلی) چهارشنبه شب (دیشب) یک موشک شلیک شده از یمن، نیروگاه برق و آب‌شیرین‌کن «الشقیق» در استان «جازان» را هدف قرار داده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، ترکی المالکی در ادامه مدعی شد این عملیات موشکی، خسارتی در پی نداشته است.

این در حالی است که «یحیی سریع» سخنگوی فرمانده نیروهای مسلح یمن دیشب با اعلام این خبر گفت، موشک شلیک‌شده به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

سریع در ادامه اعلام کرد، طرف‌های امنیتی و نظامی در حال انجام تحقیقات برای مشخص کردن نوع موشک شلیک شده هستند (اما) «شبه‌نظامیان حوثی»  -به تعبیر وی- مسئولیت کامل این اقدام با بکارگیری موشک کروز را پذیرفته‌اند.

الشقیق از بزرگترین نیروگاه‌های برق در عربستان به شمار می‌رود و هزینه ساخت آن بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال سعودی بوده است.

شرکت «صنایع سنگین هیوندا» (وابسته به کره جنوبی) ساخت این نیروگاه را از سال ۲۰۱۳ آغاز و تا سال ۲۰۱۸ به پایان رسانده است.

نیروگاه الشقیق با تولید ۲۶۴۰ مگاوات برق، ۷۰ درصد از نیازهای مصرفی استان‌های جنوبی عربستان یعنی «جازان، نجران و عسیر» را تأمین می‌کند.

ارتش یمن در بیست و دوم خرداد موفق شد فرودگاه سعودی «أبهـــا» را با یک فروند موشک کروز، هدف قرار دهد. یگان پهپادی و موشکی یمن در پاسخ به حملات مداوم ائتلاف متجاوز، حدود 10 عملیات پهپادی و موشکی علیه فرودگاه‌های سعودی و تأسیسات نفتی این کشور تنها در یک ماه اخیر انجام داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انتقاد از بی توجهی سازمان ملل به جنایات سعودی در یمن
چرا سازمان ملل در برخورد با جنایت های عربستان، آمریکا و همپیمانانشان در یمن حرفه ای عمل نکرده است ؟ علامت سوال بزرگی در اینجا وجود دارد.