سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۲

۵ مصوبه ستاد تنظیم بازار برای واردات گوشت

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۴
کد مطلب: 687459
فارس نوشت: معاون گمرک از ۵ مصوبه ستاد تنظیم بازار برای واردات گوشت منجمد خبر داد و گفت:‌ 3.6 میلیون تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد.
۵ مصوبه ستاد تنظیم بازار برای واردات گوشت
به گزارش جهان نيوز، مهرداد جمال ارونقی، اشاره به وضعیت مناطق ویژه و بنادر در رابطه با موجودی کالاهای اساسی، اظهار داشت: طبق آخرین آمار بالغ بر سه میلیون و 650هزار تن کالای اساسی در این مناطق وجود دارد که بندر امام خمینی با 2 میلیون و 600 هزار تن رتبه اول و پس از  آن بندر امیرآباد، شهید رجایی و بندر انزلی قرار دارند. 

معاون امور گمرکی و فنی گمرک با بیان اینکه بالغ بر 18 هزار تن گوشت منجمد نیز در این مناطق موجود است، تصریح کرد: بیش از 700 کانتینر گوشت منجمد در منطقه ویژه شهید رجایی بندرعباس وجود دارد. 

وی به تشریح نحوه ترخیص محموله‌های گوشت از گمرکات پرداخت و یادآور شد: اگر این محموله‌ها از گمرک رجایی اظهار شوند تمامی محموله‌ها در مسیر سبز تعریف شده و با حداقل زمان (حدود دو ساعت) خواهد بود کالا به شرط داشتن مجوزهای لازم ترخیص خواهد شد. این نکته قابل ذکر است تا زمانی که کالایی به گمرک اظهار نشده باشد، مسئولیتی متوجه این سازمان نیست. 

وی ادامه داد: برای ترخیص قطعی محموله‌های گوشت از گمرک شهید رجایی تشریفات سرویس ارزیابی حذف شده پس از دریافت حقوق ورودی اگر تمکن مالی برای پرداخت وجود داشته باشد، پروانه صادر و با اخذ مجوز دامپزشکی ترخیص آن قطعی خواهد شد.

این مقام مسئول افزود:‌ در صورتی که امکان پرداخت وجود نداشته باشد و یا مجوزهای لازم از سوی صاحب کالا دریافت نشود، انجام تشریفات با تاخیر و ایستایی همراه خواهد شد؛ بنابراین گمرک اطمینان می‌دهد، در صورتی که مجوزهای لازم از سازمان‌های همجوار بدون معطلی دریافت شود، در فرایند ترخیص بدون فوت وقت، کار انجام خواهد شد. 

ارونقی با تاکید بر اینکه گمرک به صورت شبانه‌روزی محموله‌های گوشت را ترخیص می‌کند، عنوان کرد: در صورتی که محموله‌های گوشت از گمرکات مرزی به گمرکات داخلی ترانزیت شود، مسائلی را به دنبال خواهد داشت، چرا که در گمرک غرب تهران طبق قانون، سردخانه‌ای که تحت اختیار گمرک باشد، وجود ندارد و به همین علت مباحث مربوط به آن در ستاد تنظیم بازار مطرح و مصوباتی در رابطه با ترانزیت محموله‌های گوشت انجام شد. 

این مصوبات بدین شرح است:

1- فهرست سردخانه‌های مورد تایید وزارت جهاد کشاوری با اعلام سازمان دامپزشکی به عنوان سردخانه مرجع، زیرکلید گمرک قرار خواهد گرفت تا علاوه بر تسهیل واردات حمل یکسره ملاک اقدام گمرک قرار گیرد.

2- سردخانه‌های مورد تایید موظف شدند با گمرک همکاری لازم را داشته و  دسترسی برای کنترل نظارت گمرک ایجاد کنند تا اگر نیاز به ارتباط میان سامانه و نظارت از طریق دوربین شد انجام شود. 

3- گمرکات مرزی مانند بازرگانی یا شهید رجایی بندرعباس با حمل یکسره گوشت به مقصد گمرکات داخلی مانند گمرک غرب تهران با رعایت مقررات ترانزیت اقدام کنند.

4- بعد از وصول گوشت به گمرکات داخلی مقرر شد، گمرک نسبت به انتقال محموله همراه مامور بدرقه به مقصد سردخانه اقدام کند.

5- سردخانه‌ها موظف شدند جهت خروج محموله‌های گوشت تاییدیه پرداخت حقوق و عوارض گمرکی را اخذ و پس از آن نسبت به خروج کالا از سردخانه اقدام کنند؛ همچنین فک پملب سردخانه با حضور نماینده گمرک انجام خواهد شد. 

ارونقی  ادامه داد: مقرر شد سازمان  دامپزشکی همزمان با انتقال محموله‌های گوشت به سردخانه نمونه‌گیری از کالا را انجام دهد تا همزمان با انجام تشریفات مجوز لازم صادر و در ترخیص محموله‌های گوشت تسریع صورت بگیرد. 

معاون گمرک یادآور شد: طی هفته اخیر محموله گوشت 40 دستگاه تریلر یخچالی از گمرک غرب تهران ترخیص و در حال حاضر نیز 742 تن گوشت منجمد توسط 33 دستگاه تریلر یخچالی به این گمرک ترانزیت شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لزوم استفاده از روش‌های به روز اقتصاد جهانی
مدتی است که در محافل سیاسی و اقتصادی بحث‌هایی پیرامون اختیار نداشتن مدیران ارشد کشور در تصمیم‌گیری‌های مهم مطرح است، حال آن‌که اگر اختیاراتی در مورد تصمیمات سیاسی برایشان وجود نداشته است، در اقتصاد و مسائل مالی که اختیارات بدون حد و مرزی را تجربه کرده‌اند و به همین دلیل می‌توان گفت که تدبیر استفاده درست از منابع مالی و پیش‌بینی و آینده‌گری‌های لازم برای میزان درآمدهای کشور و مصارف آن را نداشته‌اند. اگر مدیران رده‌های بالای مملکت از روش‌های به روز اقتصادی در دنیا و کشورهای پیشرفته الگوبرداری می‌کردند، هیچگاه شاهد این همه اختلاس‌های کلان و خارج شدن ارز و منابع مالی از کشور نبودیم.
Iran, Islamic Republic of
هر ماه شاهد کمیابی و افزایش قیمت برخی کالاها هستیم
نابسامانی اقتصاد کشور متأسفانه به گونه‌ای در حال پیشرفت است که تقریباً هر ماه شاهد افزایش قیمت و نایاب شدن یک یا چند کالای مصرفی و ضروری مردم هستیم، در واقع عده‌ای عادت کرده‌اند که هر ماه در صف‌های طولانی در انتظار دریافت کالای گران شده و تأمین آن توسط ستاد تنظیم بازار باشند! برای مقابله با سودجویان بازار قند و شکر و دلالان تهیه و توزیع آن، جا داشت مسئولان ذی‌ربط همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برای هر خانوار ۳ کیلوگرم سهمیه شکر در نظر می‌گرفتند.