جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فرصت 3 روزه به خودروسازان برای ایفای تعهدات/ سیب، پرتقال و گوشت تامین است

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب: 675993
رییس سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولید کنندگان گفت: به خودروسازانی که تعهدات معوق دارند تذکر می‌دهیم تا در اسرع وقت نسبت به ایفای تعهدات خود اقدام کنند.
فرصت ۳ روزه به خودروسازان برای ایفای تعهدات
به گزارش جهان نيوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس تابش رییس سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولید کنندگان گفت: پرونده خودروسازی بهمن موتور را به دلیل عدم ایفای تعهدات تحویل بسترن و هاوال حدود 10 روز پیش به تعزیرات ارسال شده است.

تابش افزود: به تمام عرضه کنندگان و خودروسازهایی که تعهدات معوق دارند مخصوصا خودروسازان کرمان موتور و کارمانیا تذکر می دهیم که در اسرع وقت نسبت به ایفای تعهدات خود برابر قرارداد و وفق ماده 4 برابر قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو اقدام کنند و اگر این خودروسازان تا 3 روز دیگر نسبت به این تذکر اقدام نکنند، طبق قانون با آن ها برخورد می شود.

* اختصاص شکر با نرخ مصوب به تمام استان ها
رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در خصوص بازار نیز با بیان اینکه طرح ویژه نظارت آغاز شده است، گفت: با توجه به اعلام وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران، شکر به اندازه کافی به تمام استان ها تخصیص داده شده است و اگر استان ها به شکر مازاد هم نیاز داشته باشند، شرکت بازرگانی دولتی ایران و وزارت جهاد کشاورزی آمادگی تخصیص مجدد را به این استان ها دارند و از تمام استانداران محترم تقاضا دارم به عنوان مسئولین تنظیم بازار نسبت به جذب و نظارت بر توزیع این کالا دستورات لازم را صادر کنند.

تابش با اشاره به اینکه توزیع شکر از هفته گذشته آغاز شده است، عنوان کرد: شکر برای صنوف، صنعت و خانوار تامین شده است و ما هیچ محدودیتی در عرضه شکر با قیمت مصوب نداریم و انتظار ما از اصناف این است که با توجه به این عرضه سریعا نسبت به عرضه در فرایند و براساس مصوبات قیمت اقدام کنند.

وی اظهار داشت:  همکاران ما در گشت های مشترک بازرسی و گشت های نظارتی، موجودی کالاهای اساسی در انبارهای اصناف را هم کنترل می کنند. کالاهایی که برای توزیع پایان سال تخصیص داده شده به هیچ عنوان نباید در انبارها بماند.

* گوشت قرمز به اندازه کافی تامین شده است
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در خصوص عرضه مرغ با مصوبه تنظیم بازار به قیمت 11 هزار و 500 تومان گفت: این قیمت مورد توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشارزی و بخش خصوصی مربوطه است و در کل استان ها فرایند را از مرغداری آغاز و تا عرضه کنترل می کنیم و هر عاملی که قیمت مصوب را رعایت نکرده باشد، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد و پرونده متخلف امروز در استان سمنان به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای یک مرغداری تشکیل شد و این کار ادامه دارد.

تابش تاکید کرد: در خصوص عرضه سیب و پرتقال به تمام مردم اطمینان می دهیم این میوه ها به اندازه کافی در تمام استان‌ها ذخیره سازی شده است. با توجه به اینکه صادرات سیب و پرتقال هم ممنوع شد، هیچ دغدغه ای برای عرضه و کنترل بازار در شب عید نداریم و مردم نگران این مسئله نباشند.

وی گفت: گوشت قرمز به اندازه کافی تامین می شود و سیاست گذاری ها برای ادامه استفاده جامعه هدف از این کالا انجام شده است.

* قیمت بلیت ها افزایش ندارد
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با تاکید بر اینکه قیمت بلیت های داخلی در سفرهای ریلی، زمینی و هوایی نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، گفت: به سازمان هواپیمایی تذکر داده ایم قیمت ها نسبت به شهریور ماه نباید هیچ تغییری داشته باشد و هر چه سریع تر باید پروازه های چارتری را تعیین تکلیف کنند.

تابش در پایان خطاب به اصناف و کسانی که در فرایند تجارت کالاهای شب عید مردم هستند گفت: برای بازرسان ما داشتن فاکتور خرید از فروشنده  الزامی است و چنانچه تخلفی انجام شده باشد و کسی اعلا م کند فاکتور خرید ندارد، کل تخلف را برای آن حلقه منظور می کنیم و به تمام کسانی که در حلقه های تامین و توزیع فعال هستند اعلام می کنم به طور حتم در زمان تحویل کالا فاکتور خرید هم همراه داشته باشند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *