دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱۳

تفرقه بین ایران و عراق به‌ نفع تل‌آویو است

يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب: 675750
نشریه «جروزالم‌پست» در یادداشتی در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا، نوشت تل‌آویو باید از راهبرد «تفرقه بینداز و حکومت کن» میان کشورهای منطقه پیروی کند.
تفرقه بین ایران و عراق به‌ نفع تل‌آویو است
به گزارش جهان نيوز، «گلن سگل» تحلیلگر اندیشکده «مطالعات ایران و خلیج فارس مرکز ازری» در یادداشتی در نشریه «جروزالم‌پست» در مورد روابط ایران و عراق نوشت درگیری میان کشورهای منطقه مورد علاقه تل‌آویو است، چراکه این امر موجب می‌شود توجهات از اسرائیل دور شود.

سگل سپس با اشاره به دیدار اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نمایندگان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در نشست «ورشو»، نوشته است که این دیدار برخی گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال تلاش تل‌آویو برای ایجاد رابطه با بغداد را به وجود آورد. وی می‌افزاید: «اسرائیل هرگز نتوانسته به صورت همزمان با ایران و عراق دوست باشد. قطعا برخی دیگر هم تلاش کرده‌اند تا میان ایران و عراق درگیری ایجاد کنند تا یک موازنه منطقه‌ای شکل بگیرد.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «این سیاست "تفرقه بیانداز و حکومت کن" به نفع اسرائیل است، چراکه تا وقتی که دشمنان اسرائیل درگیر مناقشه با یکدیگر باشند، اسرائیل معمولا دیگر به عنوان یک هدف مورد توجه قرار نمی‌گیرد. اسرائیل و ایران در تقابل با یکدیگر هستند، بنابراین، اینکه اسرائیل برای دوستی با عراق تلاش کند، غافلگیرکننده نیست.»

نویسنده با این حال با اشاره به تحولات تاریخی منطقه، به تشریح دشواری‌های برقراری رابطه میان تل‌آویو و کشورهای عربی پرداخته و نوشته است که با وجود گزارش‌های منتشر شده در مورد سفر برخی هیأت‌های غیردولتی عراقی به قدس اشغالی، تا برقراری رابطه میان بغداد و تل‌آویو «سال‌های نوری زیادی» فاصله هست.

او در پایان دوستی با عراق برای مقابله با ایران را غیرعملی دانسته، اما نوشته است که تل‌آویو می‌تواند از درگیری و جنگ میان دولت‌ها و بازیگران غیردولتی نفع ببرد. او در مورد این بازیگران غیردولتی توضیحی نداده است.

سگل در پایان نتیجه‌گیری کرده است: «بر اساس گزینه معروف به "تفرقه بیانداز و حکومت کن" اسرائیل باید به نحوی عمل کند که دولت‌های عربی و بازیگران غیردولتی را در درگیری و جنگ با یکدیگر نگه دارد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
تاريخ خبر: یکشنبه 12 اسفند 1397- 25 جمادی الثانی 1440ـ 3 مارس 2019

انصارالله : انگليس شريک جنايات عربستان در يمن است

رئيس کميته عالي انقلاب يمن وابسته به انصارالله اعلام کرد: طرح‌هاي انگليس در راستاي خدمت به دستورکارهاي آمريکايي-اسرائيلي است و لندن شريک جنايات عربستان در يمن است. «محمد علي الحوثي» رئيس کميته عالي انقلاب يمن به اظهارات «جرمي هانت» وزير خارجه انگليس درباره اجراي توافق استکهلم سوئد واکنش نشان داد و از نقش انگليس در حمله به يمن انتقاد کرد.

الحوثي در صفحه توئيتر خود نوشت، «جرمي هانت» به خوبي مي‌داند که ملت يمن به اين موضوع آگاهند که انگليس شريک حمله به يمن است ، طرح‌هاي انگليس به دليل عدالت نيست بلکه در راستاي خدمت به دستورکارهاي آمريکايي-اسرائيلي در شوراي امنيت ارائه مي‌شود؛ اين طرح‌ها باعث مي‌شود که لندن ديگر ميانجي بي‌طرفي نباشد.رئيس شوراي عالي انقلابي يمن افزود: اظهارات «جرمي هانت» با هدف بهبود چهره کشورهاي متجاوز به يمن صورت مي‌گيرد که در اين کشور، کشتار و گرسنگي به راه انداخته‌اند.

در همين حال و همزمان با اين سخنان، «محمد عبدالسلام» سخنگوي انصارالله با «جرمي هانت»، وزير خارجه انگليس در «مسقط»، پايتخت عمان ديدار کرد. «جرمي هانت» در اين ديدار گفت: نيروهاي انصارالله بايد در راستاي حفظ اعتماد به توافق استکهلم ، از بندر «الحديده» خارج شوند.

در تحولات ميداني نيز، ارتش و کميته هاي مردمي يمن مواضع متجاوزان سعودي در شهر مرزي «جيزان» عربستان را با موشک بالستيک «زلزال1» درهم کوبيدند. انصارالله يمن همچنين از سرنگوني يک فروند پهپاد جاسوسي ارتش سعودي در «جيزان»، واقع در جنوب غربي عربستان خبر داد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
تاريخ خبر: یکشنبه 12 اسفند 1397- 25 جمادی الثانی 1440ـ 3 مارس 2019
درخواست 50 سازمان حقوق بشري از رژيم سعودي براي آزادي فوري فعالان عربستاني

بيش از 50 سازمان بين المللي حقوق بشري خواستار آزادي فوري و بدون قيد و شرط فعالان عربستاني توسط رژيم سعودي و تشکيل سازو کاري براي نظارت بر نقض حقوق بشر در اين کشور شدند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه «العربي الجديد»، بيش از 50 سازمان حقوقي از جمله سازمان عفو بين الملل با ارسال نامه هايي به بيش از 30 وزير خارجه جهان خواستار آن شدند تا کشورهاي عضو سازمان ملل متحد در چهلمين دور از نشست شوراي حقوق بشر اين سازمان، از مسئولان سعودي بخواهند تا فعالان اجتماعي و سياسي زنداني در عربستان را در اسرع وقت و بدون هرگونه شرطي آزاد کنند.آنها همچنين از کشورهاي جهان خواستند تا ابزاري براي نظارت بر وضعيت حقوق بشر در عربستان و نقض آن در اين کشور قرار داده شود.‌در اين نامه ها آمده است : گزارش هاي اخير نشان مي دهد که برخي از فعالان زن بازداشت شده با شوک برقي ، شلاق ، تهديد به تعرض جنسي و روش هاي ديگر شکنجه شده‌اند و برخي از شاهدان گزارش داده‌اند که اين شکنجه ها باعث شده تا آنها قادر به راه رفتن يا حتي ايستادن نباشند.در اين نامه‌ها همچنين از تصميم برخي کشورها همانند «دانمارک»، «فنلاند» ، «آلمان»، «هلند»، «نروژ» و «سوئيس» براي توقف فروش سلاح به عربستان استقبال شده است.‌اين اقدام سازمان هاي حقوق بشري در حالي صورت گرفت که دو روز پيش دادستاني عربستان با صدور بيانيه‌‌اي، اتهام فعالان زنداني اين کشور را اخلال در امنيت دانست و اعلام کرد که روند تحقيقات از متهمان اخلال‌گري در امنيت عربستان را به پايان رسانده و در صدد است آنها را به دادگاهي ويژه ارجاع دهد.

همزمان، سازمان عفو بين الملل نيز در واکنش به خبر ارجاع پرونده فعالان حقوق بشري عربستان به دادگاه اعلام کرد : اقدام مقام هاي سعودي نشان از افزايش سرکوب فعالان حقوق بشري در اين کشور دارد.عفو بين الملل همچنين نسبت به خطرات محاکمه اين فعالان از جمله فعالان زن در دادگاه هشدار داد و خواستار آزادي فوري زندانيان سياسي عربستان شد.در همين حال، خبرگزاري آمريکايي «بلومبرگ» در گزارشي، بازداشت زنان و فعالان در عربستان را نماد برنامه سرکوبگرانه سياسي «محمد بن سلمان»، وليعهد سعودي توصيف کرد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو سگ زنجیری کاخ سفید درمنطقه است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
عربستان و هم پیمانانش به شکست در یمن اعتراف کنند.
اسرائیل و هم پیمانانش به شکست در سوریه اعتراف کنند.
آمریکا و هم پیمانانش ازسال 2001 تاکنون به شکست در افغانستان و منطقه اعتراف کنند.
آمریکا و هم پیمانانش ازسال 2011 تاکنون به شکست درسوریه و منطقه اعتراف کنند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با آمریکا، مذاکره با رژیم صهیونیستی است.
گفت وگو با آمریکا، گفت وگو با رژیم صهیوریستی است.
مذاکره با آمریکا، مذاکره با داعش است.
گفت وگو با آمریکا، گفت وگو با داعش است.

مذاکره با اروپا، مذاکره با رژیم صهیونیستی است.
گفت وگو با اروپا، گفت وگو با رژیم صهیوریستی است.
مذاکره با اروپا، مذاکره با داعش است.
گفت وگو با اروپا، گفت وگو با داعش است.

مذاکره با آمریکا، مذاکره با گروهک تروریستی منافقین است.
گفت وگو با آمریکا، گفت وگو با گروهک تروریستی منافقین است.
مذاکره با آمریکا، مذاکره با گروهک تروریستی منافقین است.
گفت وگو با آمریکا، گفت وگو با گروهک تروریستی منافقین است.

مذاکره با اروپا، مذاکره با گروهک تروریستی منافقین است.
گفت وگو با اروپا، گفت وگو با گروهک تروریستی منافقین است.
مذاکره با اروپا، مذاکره با گروهک تروریستی منافقین است.
گفت وگو با اروپا، گفت وگو با گروهک تروریستی منافقین است.
آمریکا، اروپا، اسرائیل، داعش و گروهک تروریستی منافقین برای ما یکی هستند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
شمخانی در گفتگو با العالم مطرح کرد؛
ناکامی آمریکا و هم پیمانانش در از بین بردن محور مقاومت/ سفر بشار اسد به ایران، دلیل آشکاری بر پیروزی جبهه مقاومت است
ناکامی آمریکا و هم پیمانانش در از بین بردن محور مقاومت/ سفر بشار اسد به ایران، دلیل آشکاری بر پیروزی جبهه مقاومت است
يکشنبه 12 اسفند 1397 - 18:12
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بر ناکامی آمریکا ،غرب و هم پیمانانشان در از بین بردن محور مقاومت تاکید کرد .


دریابان علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی کشورمان در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: در حقیقت سفر از پیش تعیین شده بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به ایران، دلیل آشکاری بر پیروزی جبهه هوادارن صلح و ثبات بر طرفداران بی ثباتی و هرج و مرج است که بر تروریست هایی مانند داعش اعتماد دارند و این پیروزی هم اکنون درسراسر منطقه خاورمیانه سایه افکنده و عمیق شده است.

وی تصریح کرد: نیروهای مقاومت ثابت کرده که قدرت واشنگتن به راحتی در حال تحلیل است .




ترامپ به علت جنایات جنگی در سوریه، یمن و منطقه باید محاکمه شود.
آل سعود به علت جنایات جنگی دریمن و منطقه باید محاکمه شود.
بن سلمان به علت جنایات جنگی دریمن و منطقه باید محاکمه شود.
نتانیاهو به علت جنایات جنگی درفلسطین، نوارغزه، لبنان، سوریه، یمن و منطقه محاکمه شود.
سران بی ادب امارات جنایتکار به علت جنایات جنگی دریمن و منطقه باید محاکمه شوند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۶۶ سال جنایت صهیونیسم علیه فلسطین مظلوم

تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
اکنون نزدیک به 66 سال از اشغال سرزمین فلسطین و تشکیل رژیم جعلی اسرائیل به دست دولت انگلیس می گذرد. اشغال سرزمین حاصلخیز فلسطین و قدس شریف بزرگترین مصیبتی است که درتاریخ معاصر با دسیسه استعمار برامت اسلامی وارد شده است. تاکنون صهیونیست ها توانسته اند بیش از 80 درصد از مساحت سرزمین های فلسطینی را به اشغال خود درآورند. هدف از اشغال این سرزمین استراتژیک در کنار دریای مدیترانه انتقال مشکل یهودیان از اروپا به سرزمین های اسلامی و پیشگیری از تاسیس حکومت های قدرتمند مسلمان در خاورمیانه بوده است که براساس یک طرح چند جانبه و پـیچیده از سوی قدرت های استعمارگر به مرحله اجرا در آمده است. هدف دیگری که آمریکا پس از تاسیس این رژیم دنبال کرده است استفاده از فضای فلسطین اشغالی به عنوان مهمترین پایگاه نظامی خود در خاورمیانه بوده است. تا بتواند از طریق آن به طور مرتب کشورهای خاورمیانه را تحت فشار سیاست های خود درآورده و یا سرنوشت آنها را به دست گیرد. در سال 1948، در قلب جهان اسلام و در مرکز حضور ادیان الهی و بروز و طلوع ادیان ابراهیمی رژیمی متولد شد که همگان باور داشتند این حرکت حساب‌شده به خودی خود نمی‌تواند بوجود آمده باشد، بلکه این توطئه شوم در سایه کمک‌های ابرقدرت‌های آن روز شکل گرفت تا همانگونه که بعد‌ها و در سالیان سال تمامی جهانیان شاهد بودند، این موجود مصنوعی با مساعدت اجباری و اختیاری همان‌ها به غولی تبدیل شود که هیکل بزرگ و پوشالی برایش نمایش داده شود ولی در درون خود دچار هزاران مشکل باشد. امروز که 66 سال از آن واقعه شوم یعنی بنیانگذاری دولت صهیونیسم در قلب کشورهای اسلامی به دست امپریالیسم پیر انگلیس می‌گذرد، همگان بر این باورند که این حرکت مزدورانه دولت بریتانیا نه از سر اجبار و ناچاری صرف، بلکه تا حدودی با اهدافی عجین گشته که فقط کسانی آن را درک می‌کنند که با دوران حیات نفرت‌‌بار یهودیان در اروپا پس از قرون وسطی آشنایی کامل داشته و نقش مخرب، تأثیرگذار و بر هم زننده آنها را در محاسبات سیاسی و اقتصادی می‌دانند. بنابراین ملت بزرگ اسلامی نبایستی در برابر ظلمی که به صورت روزانه از سوی دشمن سفاک و جنایتکار بر ملت فلسطین بکار می رود بی تفاوت و ساکت بمانند و می باید مردم جهان در کنار دردها و رنج ها و غم های جانکاه فلسطینیان قرار گیرند و به طور مرتب به حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین بپردازند. اگر همه با هم باشند و هر کدام یک سطل آب بریزند همان گونه که امام خمینی فرمود اسرائیل را آب خواهد برد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
صهیونیسم به گواهی اسناد تاریخی از اروپا شروع و با حمایت انگلیس در فلسطین حضور یافت و در ابتدا با خرید مقداری زمین و اموال غیرمنقول که بدو امر طبیعی می‌نمود خیلی سریع اهداف استعماری خود را آغاز کرد و شاید اولین کسانی که در مقابل این گروه ایستادند، خود یهودیان فلسطینی باشند. (البته شایان ذکر است که با توجه به اسناد موجود کم تر از دو درصد از فلسطینیان که عمدتا هم یهودی بودند، زمین های خود را به آن ها فروختند و بقیه سرزمین فلسطین با زور نظامی و حمایت ابرقدرت ها از صهیونیست ها اشغال شده است) صهیونیست‌ها از همان ابتدای ورود به سرزمین مقدس و دیگر نواحی فلسطین با ممانعت و مقاومت یهودیان و مسلمانان فلسطینی روبرو گشته‌اند و لیکن حمایت‌های همه جانبه و بویژه نظامی انگلیس از این فرقه سیاسی باعث شد تا به تدریج عنان قدرت بخش‌هایی از فلسطین به دست این میهمانان ناخوانده بیافتد. چنانچه به گواهی تاریخ و اسناد معتبر بین‌المللی در سال 1937 جمعیت اندک صهیونیستی با همکاری آمریکایی‌ها دست به مطالعه عمیق و وسیع درباره منابع زیرزمینی بویژه حوزه هیدروپلتیک (منابع زیرزمینی) منطقه خاورمیانه عربی زده و در نتایج خود چنین برآورد نمودند که علاوه بر فلسطین باید به لبنان و سوریه و اردن نیز در راستای اهداف استعماری برای دوران بعد دست‌اندازی شود تا با دست‌گیری منابع غنی منطقه فضای کافی برای ورود یهودیان سراسر دنیا آماده و مهیا گردد و بالاخره این کشمکش‌ها بین مردم فلسطین (ساکنان بومی) و مهاجرین اروپایی و آمریکایی چندان تداوم یافت تا آنکه در سال 1947 در یک اقدام غیرمعمول و متناقض با اصول و حقوق بین‌المللی جامعه ملل (به نام قبلی سازمان ملل فعلی) بدون هیچ نظرخواهی و رفراندوم از ملت‌ها و کشورهای مورد نظر این سرزمین را به سه قسمت (فلسطینی‌ -‌ یهودی ‌-‌ بی‌طرف و بین‌المللی) تقسیم نمود و نام آن را طرح تقسیم فلسطین نهاد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
برخی جنایات رژیم جعلی صهیونیستی
1- انهدام هتل ملک داوود :
هتل ملک داود در قدس که در سال 1330 ساخته شده بود و در دوره جنگ جهانی دوم مرکز فرماندهی ارتش انگلیس و آرشیو بسیاری از اقدامات آژانس یهود در اشغال تدریجی فلسطین محسوب می شد در ژوئیه 1946 به دست گروههای تروریستی صهیونیستی هاگاناه، ایرگون و شتیرن با 350 کیلوگرم مواد منفجره ، منفجر و به طور کلی ویران شد.
2- جنایت دیر یاسین:
دیر یاسین نام دهی کوچک نزدیک قدس می‌باشد. تعداد ساکنان این ده در سال 1948 نزدیک به 700 نفر بودند. در 10/4/1948 این ده شاهد هجوم 3 گروه مسلح به نام ارگون به سرکردگی مناحیم بگین، گروه شتیرن به سرکردگی اسحق شامیر و گروه هاگانا به سرکردگی دیوید بن گوریون بود. در این یورش که با مقاومت ساکنان ده همراه بود 250 نفر که بیشتر آنها را زنان، کودکان و سالمندان تشکیل می‌داد کشته شدند. همچنین در این حمله فجایع دیگری از جمله تجاوز جنسی، مثله کردن، پاره کردن شکم زنان باردار و منفجر کردن منازل نیز رخ داد.
3- جنایات اللد و الرمله :
ژوئن 1348 شبه نظامیان صهیونیست با حمله به این دو روستا جز 25 خانواده فلسطینی دیگر هیچ فلسطینی را زنده نگذاشتند. 176 فلسطینی در این جنایت به شهادت رسیدند
4- جنایت الطنطوره:
این روستا در جنوب شهر اشغالی حیفا واقع است و در 23 می 1948 شاهد بزرگترین جنایت صهیونیستها علیه اهالی روستا بود. وقایع فاجعه بار این روستا از سال 1948 تا سال 2000 میلادی سری باقی ماند تا اینکه یک اسراییلی به نام تد کاتس در پایان نامه دوره کارشناسی ارشدش با استفاده از آرشیو ارتش صهیونیستی فاش کرد که در این روستا 200 فلسطینی قتل عام شدند.
5- جنایت الدوایمه:
این روستا در استان الخلیل واقع است و در اکتبر سال 1948 شاهد هجوم وحشیانه شبه نظامیان صهیونیست بود که در پی ان 500 نفر به قتل رسیدند که از این بین 200 نفر متعلق به روستاهای دیگری بودند که در این روستا پناه گرفته بودند.
6- جنایت قبیه:
روستای قبیه در 22 کیلومتری شمال شرقی قدس و 44 کیلومتری غرب رام الله واقع است و ساعت 7 بعد از ظهر 14 اکتبر سال 1953 مورد حمله و اشغال نظامیان صهیونیست در آمد. این هجوم که نظامیان صهیونیست با لباس مبدل صورت دادند به رهبری آریل شارون انجام گرفت که طی آن 69 زن و مرد و کودک فلسطنیی به قتل رسیدند.
7- کشتار حولا:
بامداد 31/10/1948 نیروهای اسرائیلی به سرکردگی مناحیم بگین به حولا شهر کوچکی در لبنان حمله بردند . در این حمله نیروهای اسرائیلی مردان شهر را اعدام نمودند و منازل مسکونی را منهدم کردند . همچنین ده‌ها نفر از کشته شده‌ها را در گورهای دسته جمعی دفن کردند. این فاجعه باعث مهاجرت اکثر اهالی این منطقه به بیروت شد. در این کشتار 90 لبنانی کشته شدند.
8- جنایت کفرقاسم:
بابائی
Iran, Islamic Republic of
برخی جنایات رژیم جعلی صهیونیستی
1- انهدام هتل ملک داوود :
هتل ملک داود در قدس که در سال 1330 ساخته شده بود و در دوره جنگ جهانی دوم مرکز فرماندهی ارتش انگلیس و آرشیو بسیاری از اقدامات آژانس یهود در اشغال تدریجی فلسطین محسوب می شد در ژوئیه 1946 به دست گروههای تروریستی صهیونیستی هاگاناه، ایرگون و شتیرن با 350 کیلوگرم مواد منفجره ، منفجر و به طور کلی ویران شد.
2- جنایت دیر یاسین:
دیر یاسین نام دهی کوچک نزدیک قدس می‌باشد. تعداد ساکنان این ده در سال 1948 نزدیک به 700 نفر بودند. در 10/4/1948 این ده شاهد هجوم 3 گروه مسلح به نام ارگون به سرکردگی مناحیم بگین، گروه شتیرن به سرکردگی اسحق شامیر و گروه هاگانا به سرکردگی دیوید بن گوریون بود. در این یورش که با مقاومت ساکنان ده همراه بود 250 نفر که بیشتر آنها را زنان، کودکان و سالمندان تشکیل می‌داد کشته شدند. همچنین در این حمله فجایع دیگری از جمله تجاوز جنسی، مثله کردن، پاره کردن شکم زنان باردار و منفجر کردن منازل نیز رخ داد.
3- جنایات اللد و الرمله :
ژوئن 1348 شبه نظامیان صهیونیست با حمله به این دو روستا جز 25 خانواده فلسطینی دیگر هیچ فلسطینی را زنده نگذاشتند. 176 فلسطینی در این جنایت به شهادت رسیدند
4- جنایت الطنطوره:
این روستا در جنوب شهر اشغالی حیفا واقع است و در 23 می 1948 شاهد بزرگترین جنایت صهیونیستها علیه اهالی روستا بود. وقایع فاجعه بار این روستا از سال 1948 تا سال 2000 میلادی سری باقی ماند تا اینکه یک اسراییلی به نام تد کاتس در پایان نامه دوره کارشناسی ارشدش با استفاده از آرشیو ارتش صهیونیستی فاش کرد که در این روستا 200 فلسطینی قتل عام شدند.
5- جنایت الدوایمه:
این روستا در استان الخلیل واقع است و در اکتبر سال 1948 شاهد هجوم وحشیانه شبه نظامیان صهیونیست بود که در پی ان 500 نفر به قتل رسیدند که از این بین 200 نفر متعلق به روستاهای دیگری بودند که در این روستا پناه گرفته بودند.
6- جنایت قبیه:
روستای قبیه در 22 کیلومتری شمال شرقی قدس و 44 کیلومتری غرب رام الله واقع است و ساعت 7 بعد از ظهر 14 اکتبر سال 1953 مورد حمله و اشغال نظامیان صهیونیست در آمد. این هجوم که نظامیان صهیونیست با لباس مبدل صورت دادند به رهبری آریل شارون انجام گرفت که طی آن 69 زن و مرد و کودک فلسطنیی به قتل رسیدند.
7- کشتار حولا:
بامداد 31/10/1948 نیروهای اسرائیلی به سرکردگی مناحیم بگین به حولا شهر کوچکی در لبنان حمله بردند . در این حمله نیروهای اسرائیلی مردان شهر را اعدام نمودند و منازل مسکونی را منهدم کردند . همچنین ده‌ها نفر از کشته شده‌ها را در گورهای دسته جمعی دفن کردند. این فاجعه باعث مهاجرت اکثر اهالی این منطقه به بیروت شد. در این کشتار 90 لبنانی کشته شدند.
8- جنایت کفرقاسم:
بابائی
Iran, Islamic Republic of
در روز 29/10/1956 کفر قاسم دهی نزدیک شهر قلقیلیه در فلسطین هدف حمله نیروهای صهیونیستی قرار گرفت. در این حمله که در ساعت 5 عصر و هنگام بازگشت اهالی ده از مزارع صورت گرفت 49 نفر کشته شدند . این کشتار با شعار «‌بدون عاطفه باش تا خدا رحمتت کند» به وقوع پیوست.
9- کشتار حانین:
نیروهای اسرائیلی در 26 نوامبر سال 1967 بعد از حدود 3 ماه از محاصره روستای حانین در لبنان وارد این روستا شدند و اقدام به قتل ساکنان با تبر کردند. همچنین منازل را آتش‌زده و آنها را با خاک یکسان کردند . کشتار یارین در این کشتار که در سال 1974 به وقوع پیوست نیروهای اسرائیلی پس از ورود به شهر کوچک یارین در لبنان 17 منزل را ویران و 9 نفر را به قتل رساندند .
10- کشتارعیترون:
عیترون نام شهری کوچک در جنوب لبنان است. این شهر در سال 1975 بر اثر انفجار یک بمب کارگذاشته شده توسط نیروهای اسرائیلی شاهد کشته شدن 9 کودک بود .
11- کشتار بنت جبیل:
در سال 1976 نیروهای اسرائیلی پنجشنبه بازار شهر کوچک بنت جبیل در لبنان را بمباران کردند. این بمباران منجر به کشته شدن 23 و زخمی شدن 30 نفر شد .
12- کشتار اوزاعی:
در سال 1978 نیروهای هوایی اسرائیل واحدهای مسکونی و موسسات تجاری منطقه اوزاعی در نزدیکی بیروت را هدف قرار دادند. در این حادثه 26 نفر کشته و 30 واحد مسکونی کاملا ویران شد .

13- کشتار راشیا:
در سال 1978 توپخانه اسرائیل 15 لبنانی را که به سمت کلیسای شهر کوچک راشیا روانه بودند به قتل رساند .

14- کشتار کونین:
نیروهای اسرائیلی در سال 1978 ده کونین در لبنان را مورد هدف قرار داد. در این حمله 29 نفر که اکثرا کودک بودند، کشته شدند .
15- کشتار عدلون:
در سال 1978 کماندوهای اسرائیلی مستقر در ساحل عدلون در لبنان 20 نفر از افرادی را که در 2 ماشین در حال حرکت بودند هدف قرار داده و به قتل رساندند .
بابائی
Iran, Islamic Republic of
ارجاع پرونده فساد و کلاهبرداری نتانیاهو به دادگاه
دادستان رژیم صهیونیستی اعلام کرده پرونده بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به اتهام دریافت رشوه، کلاهبرداری و خیانت به دادگاه ارجاع می‌دهد.

تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱

دادستان رژیم صهیونیستی از قصد خود برای ارجاع پرونده فساد بنیامین نتانیاهو به اتهام رشوه، کلاهبرداری و خیانت خبر داده است. «آویخای مندلبلیت»، این امر را در نامه رسمی به تیم وکلای نخست‌وزیر این رژیم خبر داده است. وکلای نتانیاهو در روزهای گذشته با مندلبلیت دیدار کرده و خواستار تعویق آغاز روند قانونی علیه نخست‌وزیر، تا بعد از پایان انتخابات آتی این رژیم شده بودند. انتخابات پارلمانی زودهنگام رژیم صهیونیستی روز ۲۰ فروردین ۹۸ برگزار می‌شود. نتانیاهو به عنوان رهبر حزب حاکم لیکود، در این انتخابات نامزد اصلی پست نخست‌وزیری است و محکوم شدن وی عمر سیاسی وی را با خطر مواجه می‌کند.دادستان کل این رژیم تاکید کرده کار تیم‌های او برای رساندن پرونده‌ نتانیاهو به آخرین مرحله ادامه دارد و او نظر نهایی را «بسیار زود» اعلام خواهد کرد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم نوشته‌اند این تصمیم تا دو هفته دیگر گرفته می‌شود. دریافت امتیازات شخصی مانند هدایای گرانبها، زد و بند با یک رسانه‌ علیه رسانه‌های دیگر و روند واگذاری شرکت مخابرات، سه پرونده‌‌ای است که نتانیاهو در آنها بازجویی شده و منتظر صدور حکم نهایی است. در همین رابطه روزنامه هاآرتص با ‌اشاره به دادگاه نتانیاهو نوشت، ارجاع پرونده بنیامین نتانیاهو به دادگاه برای محاکمه به اتهام فساد، او را به یک مار زخمی تبدیل کرده است.
نتانیاهو برای ماندن در قدرت هر کاری می‌کند
به گزارش صدا و سیما، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس در این باره گفت:‌ روزنامه هاآرتص، شرایط بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به مار زخمی توصیف کرده چرا که او پس از متهم شدن به فساد، خطرناکتر از گذشته شده است. از نظر منتقدان، نتانیاهو اکنون هر کاری برای باقی ماندن در نخست‌وزیری صورت خواهد داد. اگر ائتلاف نتانیاهو در انتخابات آینده پیروز شود، او برای پنجمین بار نخست‌وزیر این رژیم خواهد شد. اما پیامدهای اولیه تصمیم به محاکمه نتانیاهو نشانه آن است که شاید رژیم صهیونیستی در انتخابات نهم آوریل آینده شاهد کودتایی باشد. نظرسنجی‌هایی که در رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر شده، نشان می‌دهد قدرت حزب نتانیاهو از 30 کرسی در کنست به حدود 25 کرسی کاهش یافته است.
زندان در انتظار نتانیاهو
در چنین شرایطی نتانیاهو نگران است با از دست دادن پست نخست‌وزیری به زندان بیفتد همان شرایطی که برای ایهود اولمرت نخست‌وزیر سابق اسرائیل و موشه کاتساو رئیس‌سابق این رژیم و نیز شماری از وزرای فاسد، اتفاق افتاد. در این شرایط، تنها پناهگاه امن برای نتانیاهو در دست گرفتن نخست‌وزیری است و به همین علت، تنها دغدغه او هم رسیدن به نخست‌وزیری است. نتانیاهو امیدوار است بتواند در صورت رسیدن به نخست‌وزیری، قانونی را تصویب کند که برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در زمان حکومتش، مصونیت قضایی در نظر می‌گیرد. نتانیاهو در صورت ماندن در نخست‌وزیری همچنین ممکن است برای نجات خود به ماجراجویی نظامی علیه نوار غزه، لبنان یا حتی دور از آن، متوسل شود.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
انگلیس بدون توجه به قتل خاشقجی و جنایات یمن آل‌سعود را شریک استراتژیک خود خواند
با وجود درگیر بودن آل‌سعود در جنایات فجیع یمن و باز بودن پرونده رسوایی قتل «خاشقجی» وزیر خارجه انگلیس که به عربستان رفته، روابط کشورش با حاکمان سعودی را «راهبردی» توصیف کرد.

تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲

عربستان در شرایط فعلی با 2 بحران بزرگ مواجه است. از یک طرف محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به دلیل قتل خاشقجی از طرف کشورهای مختلف به ویژه افکار عمومی جهان تحت فشار است و از سوی دیگر جنایت علیه یمن آل‌سعود را به عنوان کشوری جنایتکار به سراسر جهان معرفی کرده است. شدت جنایات سعودی باعث شده تا بسیاری از نهادهای بین‌المللی هم خواستار برخورد با سعودی باشند. اما در این شرایط انگلیس و آمریکا به دلیل نیاز به دلارهای سعودی خیلی «رو» از سعودی‌ها دفاع می‌کنند.
«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس که با «ابراهیم بن عبدالعزیز العساف» وزیر خارجه سعودی در ریاض دیدار کرده روابط کشورش با سعودی‌ها را «استراتژیک» خوانده است. آن طور که شبکه سعودی العربیه نوشته در این دیدار «روابط تاریخی میان سعودی و انگلیس و شراکت و همکاری موجود میان دو کشور دوست و آخرین تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و تلاش‌‌های انجام شده در قبال آن و نیز فعالیت مشترک در زمینه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و برخی مسائلی که مورد اهتمام مشترک است، بررسی شد.»
هانت هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته: «مذاکرات مفیدی با وزیر خارجه سعودی در ریاض درباره شراکت راهبردی انجام دادیم». وی همچنین اعلام کرد در دیدار با العساف وزیر خارجه و عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان، راه‌های پیشرفت در زمینه صلح در یمن را بررسی کرده است. هانت در حمایت از متجاوزان سعودی اماراتی افزود: «من و وزیر الجبیر درباره ضرورت عقب نشینی فوری شبه نظامیان الحوثی از الحدیده توافق کردیم.» هانت در این دیدار همچنین تاکید کرد، شراکت استراتژیک ما با سعودی، در امن کردن انگلیس سهیم بوده است.