پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

هدف؛ تجزیه عراق به نفع اسرائیل است

پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب: 623428
نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که هدف آمریکا از بمباران مواضع حشد شعبی به دست گرفتن کنترل مرزهای سوریه و عراق برای ایجاد پایگاه هایی برای داعش است.
هدف؛ تجزیه عراق به نفع اسرائیل است
به گزارش جهان نيوز، هواپیماهای آمریکایی برای چندمین بار اخیرا مواضع نیروهای حشد شعبی را در مناطق مرزی با سوریه هدف قرار دادند. حشد شعبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: هواپیمای آمریکایی مقر تیپ های ۴۵ و ۴۶ مدافع مرز با سوریه را هدف قرار داده است. آمریکا باید در این باره توضیح بدهد به ویژه که این حملات طی سالیان مبارزه با تروریسم تکرار شده است. در حمله هوایی آمریکا به مواضع الحشد الشعبی ۲۲ نفر شهید و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است: ما در نوار مرزی از زمان پایان عملیات آزادسازی مرزها با اطلاع عملیات مشترک عراق حضور داریم. این حملات تلاشی است برای اینکه دشمن بتواند بر مرزها مسلط شود. ممانعت از ورود تروریستها به داخل عراق مأموریت ما و دیگر گروههاست. ما به وظایفمان پایبند هستیم و خون عراقی های مدافع از سرزمین عراق و آبرو عراقی ها به هدر نخواهد رفت.

فردوس العوادی نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در پاسخ به سوالی در خصوص اهداف آمریکا از بمباران مواضع حشد شعبی تاکید کرد: هر کسی که اخبار و تحولات عراق و هم چنین اهداف آمریکا را در این کشور دنبال کند متوجه می شود که هدف اصلی آمریکایی ها و کسانی که در محور آنها قرار دارند مانند آل سعود تجزیه عراق است.

این نماینده عراقی بیان کرد: تشکیل گروه تروریستی تکفیری داعش یکی از طرح ها و نقشه های آنها برای ایجاد آشوب در کشور و بعد از آن تجزیه عراق به نفع اسرائیل بود اما با مقاومت نیروهای حشد شعبی مواجه شدند و این هدف خبیثانه آنها محقق نشد به همین دلیل آمریکایی ها چندین بار مواضع نیروهای حشد شعبی را باهدف تضعیف آنها بمباران کردند.

وی در خصوص هدف قرار گرفتن مواضع نیروهای مقاومت در عراق و سوریه توسط آمریکا تصریح کرد: آمریکا تلاش دارد تا کنترل مرزهای مشترک سوریه و عراق را به دست بگیرد تا بدین ترتیب پایگاه هایی برای داعش تحت حمایت خود ایجاد کند. هدف اصلی از این اقدامات این است که بر اساس طرح ها و نقشه های آمریکا عراق و سوریه هدف قرار بگیرند اما نیروهای مقاومت در این ۲ کشور مانع این اقدام می شوند. علاوه بر این آمریکا تلاش می کند تا راه ارتباطی میان جنبش های مقاومت در سوریه، عراق، لبنان و ایران را قطع کرده و این جبهه ها را تضعیف کند.

العوادی در خصوص درخواست نمایندگان پارلمان عراق مبنی بر بیرون کردن ائتلاف آمریکا از عراق و چگونگی برخورد مقامات عراقی با این درخواست تاکید کرد: برخی نمایندگان پارلمان عراق خواهان پایان بخشیدن به حضور آمریکا در این کشور شده اند و من نیز خواهان این مسأله بودم اما دولت عراق ضعیف تر از آن است که به درخواستها پاسخ دهد.

این نماینده عراقی افزود: نخست وزیر عراق و دولت آمریکا نیز روابط محکمی بایکدیگر دارند.اگر دولت قدرت لازم را در این خصوص داشت و به اندازه کافی قانع شده بود حتما از آمریکایی ها می خواست که مأموریتشان را در عراق به پایان رسانده و این کشور را ترک کنند و اگر چناچه آنها با این درخواست مخالفت می کردند تبدیل به اشغالگرانی میشدند که باید مانند اشغالگران با آنها برخورد کرد.

وی درباره دستاوردهای ائتلاف آمریکا در عراق علیه داعش گفت: این ائتلاف هیچ دستاوردی تاکنون در عراق نداشته است بلکه بر عکس از حضور تروریستهای داعشی در کشور حمایت کرده و اسناد و مدارکی وجود دارد که نشان می دهد ائتلاف آمریکا کمک های خود را به دست داعش که تحت محاصره نیروهای عراقی بودند رسانده و این در حالیست که نیروهای عراق و حشد شعبی حملات خود را علیه تروریستها انجام می دادند. ائتلاف آمریکا هم چنین از تروریستها حمایت امنیتی و جاسوسی به عمل آورد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *