شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۴۳
با فراموشی تلاش اصلاح‌طلبان برای تغییر آرمان‌های انقلاب:

منتجب‌نیا: تا زمانی که امام(ره) بود، روحیه انقلابی در کشور وجود داشت/ با ادامه روند چندسال گذشته چیزی از روحیه انقلاب باقی نمی‌ماند

پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 671026
ما در بخشی از آرمان‌ها موفق بودیم به ویژه تا زمانی که سایه امام(ره) بالای سر ما بود و روحیه انقلابی در کشور وجود داشت.
منتجب‌نیا: تا زمانی که امام(ره) بود، روحیه انقلابی در کشور وجود داشت/ با ادامه روند چندسال گذشته چیزی از روحیه انقلاب باقی نمی‌ماند
گروه سیاسی جهان نيوز: رسول منتجب‌نیا قائم مقام سابق حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با روزنامه آرمان گفته است: «اگر این روندی که تا به‌حال و به‌خصوص در سال‌های اخیر دنبال شده را دنبال کنیم چیزی از روحیه انقلاب در کشور باقی نمی‌ماند. ما به اسم انقلاب روزبه‌روز از انقلاب فاصله می‌گیریم و خدای ناخواسته نظام را نیز از مادر و بستر خود جدا می‌کنیم».

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*هرچه از زمان پیروزی انقلاب می‌گذرد ما نه تنها خودمان را بیشتر مزین به زینت‌های انقلاب و آرمان‌های آن نمی‌کنیم که در حال فاصله گرفتن از مبدأ انقلاب هستیم.

*امام با هرگونه تندروی و کندروی، ارتجاع و تحجر مخالفت می‌کرد و دائما بر با هم بودن، وحدت نظر و حضور همه سلایق تاکید داشت. بنیانگذار انقلاب اسلامی معتقد بود که باید همه احزاب و گروه‌های مختلف در کشور حضور داشته باشند و تضارب افکار صورت گیرد و رقابت سالم را تجربه کنند. من معتقدم که در چهل سالگی پیروزی انقلاب باید به آنچه انقلاب اقتضا می‌کند و مردم می‌خواهند باز گردیم... اگر این روندی که تا به‌حال و به‌خصوص در سال‌های اخیر دنبال شده را دنبال کنیم چیزی از روحیه انقلاب در کشور باقی نمی‌ماند. ما به اسم انقلاب روزبه‌روز از انقلاب فاصله می‌گیریم و خدای ناخواسته نظام را نیز از مادر و بستر خود جدا می‌کنیم.

*امام(ره) شخصیتی بود که با بزرگواری همه سلایق را پوشش می‌داد، همه را فرزند خویش دانسته و هیچ کس را از خود جدا نمی‌دانست. در عین حال همه را زیر چتر و پوشش خود قرار می‌داد و به دلیل ظرفیت بالایی که داشت این بزرگواری از او نشان داده می‌شد. انقلاب نیز چنین ظرفیت‌های عظیمی دارد منتهی برخی از افراد بی‌ظرفیت، کوچک و بی‌استعداد هستند. لذا وقتی در کشور افراد کوچک و کم ظرفیت میداندار شوند، پست و مسئولیت و تریبونی بگیرند یا در جامعه تاثیرگذار باشند ظرفیتشان نیز محدود و کوچک خواهد بود.

*بسیاری از مسئولان در رده‌های مختلف به وظیفه خود خوب عمل نکردند و وظیفه شناس نبودند، لذا می‌بینیم که دود عملکرد بد آنها در چشم مردم، انقلاب و نظام می‌رود. مسئول تازمانی که خود را آماده ایثار و فداکاری نکند و در سطح پایین‌ترین رده مردم از نظر اقتصادی و اجتماعی فرض نکند نمی‌تواند خدمت کند. متاسفانه در جامعه ما که به اصطلاح اسلامی است می‌بینیم اختلاف طبقاتی، تجملات و تشریفات در میان مردم بیداد می‌کند. بسیاری از مسئولان به مجرد پذیرش مسئولیتی راهی بالای شهر می‌شوند و خانه‌های پر از تجمل و زندگی تشریفاتی تشکیل می‌دهند. اینها حرکت‌ها غیر انقلابی و غیر مردمی است که جنبه‌های شرعی آن به جای خود مال مردم و بیت المال است و اینها به چه مجوزی می‌توانند طی یکی دوسال زندگی تجملاتی و تشریفاتی و خانه‌ها و ماشین‌های آنچنانی تهیه کنند؟ چنین افرادی نمی‌توانند خدمتگزار باشند. اینها کسانی‌اند که دنبال فرصت‌اند تا از فرصت‌ها سوء استفاده کرده و کیسه خود را پر کنند.

بیشتر بخوانید:
لاریجانی، روحانی و ظریف چوب مصلحت سنجی ملت را می‌خورند
گفتم شاید لایق‌تر از روحانی را پیدا کنیم


*ما در بخشی از آرمان‌ها موفق بودیم به ویژه تا زمانی که سایه امام(ره) بالای سر ما بود و روحیه انقلابی در کشور وجود داشت. در ارتباط با استقلال کشور تا حد بسیار زیادی موفق بودیم، ساختار خوبی را برای نظام جمهوری اسلامی تعریف کردیم که موفقیت ما بود. آزادی نیز تا حدی در کشور وجود دارد، اما متاسفانه به دلیل کمبود ظرفیت‌ها، محدودیت برخی از مسئولان و تنگ نظری‌هایی که در جامعه وجود دارد برای جامعه و مردم مسائلی ایجاد شد.

*انقلابی‌گری این نیست که همیشه در حال جنگ باشید، لازمه انقلابی بودن این است که ساده زیست باشیم، زاهدانه زندگی کنیم و نه تنها دنبال تشریفات و تجملات بلکه دنبال خدمت باشیم.

*در کشور ما ویژه خواری بیداد می‌کند و مسئولی به مجرد اینکه پستی را گرفت سراغ رفقای خود می‌رود و آنها را بر مردم تحمیل می‌کند. افرادی را در پست‌هایی قرار می‌دهند که هیچگونه صلاحیت و حتی تخصص لازم را ندارد، اما جوان‌های تحصیلکرده و نیروهای لایق و فرهیخته ما باید در خانه و خیابان بیکار باشند و مسئولیت‌ها به صورت چرخشی عده‌ای دست به دست شود. همه اینها برخلاف اقتضای انقلاب است و باید تحول عمیقی ایجاد شود. من این مساله را دست یافتنی و شدنی می‌دانم منتها بدین شرط که همه از بالا تا پایین همه تصمیم بگیرند که تجدید نظر کنند. همه اصل را شایستگی و خدمت قرار دهند و مقید به حلال خوری و پرهیز از حرام خواری باشند. این همه در اسلام روی لقمه حرام تاکید شده که در زندگی انسان چه تاثیری می‌گذارد. رانت خواری و بیت‌المال خواری و حرام خواری است. بد‌ترین طعام به تعبیر امیر المومنین لقمه حرام است آن کسی که در کشور مسئولیتی دارد و از موقعیت و رانت جایگاه خود استفاده می‌کند لقمه‌ای خود و خانواده‌اش می‌خورند حرام است. قطعا این لقمه‌های حرام تاثیر اجتماعی بر جامعه می‌گذارد و جامعه را به عقب می‌راند.

*نوعی شجاعت و شهامت در جامعه لازم است که بیرون بریزند و آنچه تا به‌حال داشتند کنار بگذارند و به اصل انقلاب بازگردند. مثلا یک روحانی پیش از انقلاب چگونه زندگی می‌کرد و اکنون چگونه زندگی می‌کند؟ به چه مجوزی فلان روحانی که مسئولیت گرفته زندگی تشریفاتی و تجملاتی دارد؟

لازم به ذکر است، منتجب‌نیا در حالی از پایین‌آمدن روحیه انقلابی‌گری سخن می‌گوید، که او و دوستان اصلاح‌طلبش در سال‌های اخیر با فاصله گرفتن از آرمان‌های امام (ره) از اصلی‌ترین عوامل به خطر افتادن روحیه انقلابی‌گری در کشور بوده‌اند.

اصلاح‌طلبان از زمان دولت خاتمی با طرح آرمان‌های همچون جامعه مدنی و توسعه به سبک غربی، در واقع خود مانع افزایش انقلابی‌گری در اقشار مختلف جامعه هم بوده‌اند.

ظاهرا منتجب‌نیا عمدا نمی‌خواهد به یاد بیاورد که تئورسین‌های اصلاحات چگونه بیش از بیست سال است که برای تغییر آرمان‌های انقلاب هیچ تلاشی فروگذاری نکرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ازاستحاله رسول خوشحالم!!!
قابل توجه جناب منتجب نیا و همفکرانش؛
Italy
در همین تارنمای شما دیده ام و به رسم امانت بازنمایی می کنم؛ پيامبر گرامی اسلام صلّي ا... عليه و آله و سلّم می فرماید حق را بگوييد، هر چند به زیان شما باشد. چیزی که هرگز در قاموس این دوستان به اصطلاح اصلاح طلب وجود ندارد. واقع بینانه بپذیریم با یک تفکر فوق سکولار در برخی از ایشان برمی خوریم که رادیکال ترین افراد نیز گاهی کم می آورند. فاقد یک دیدگاه ثابت و استوار در برخورد با مسائلی هستند که در گرو منافع ملی و مهمتر از آن تمامیت این سرزمین باستانی است. به قیمت چند صباحی زندگی در رفاه و آسایش (یک نوع بورژوازی ویژه) حاضرند همدیگر را قربانی کنند. برای بیگانگان پادویی و جاسوسی کنند. زمان جنگ که بسیاری جوانان این مرز و بوم در حال جانفشانی بودند مستند به خاطرات بعضی بزرگانشان و همچنین نقل قولهای آنها در سخنرانی ها، مجالس و رسانه ها و ... در حال ثروت اندوزی و حتی انتقال ثروت به خارج از کشور بوده و هستند و خواهند بود. نکته جالب این است که طیف مقابلشان که به اصطلاح اصول گرا نامیده می شوند با همین ماهیت ولی با یک صورت دیگر در حال ضربه زدن به منافع ملی و تمامیت ارضی این کشور هستند. میراث گرانبهای این دوستان همگی تاراج اعتماد ستمدیدگان و مستضعفین است. و خدایی که آن بالاست نرم نرمک آنها را دارد مورد عنایت قرار می دهد. مولایم حسین (ع) می فرماید: اگر دین ندارید و به رستاخیز باور ندارید، کمتر خواسته این است که آزاده باشید.
Netherlands
نوشتید : ... حزب اعتماد ملی... خوب این "حزب" چنتا عضوداره؟ بیائید یک متینگ حزبی اعلام کنید در مکان نماز جمعه یا استادیم صد هزار نفری ، ببینیم اعضاء واقعی این احزاب چند نفرند؟
از این حرفها گذشته ایشان مروج قرآن است. در قرآن دو حزب ذکر شده حزب الله و حزب شیطان. پس عمل به قرآن چه شد؟
Iran, Islamic Republic of
مهم اینه که مدافعین حرم آمریکا رو بزانو در آوردن مهم اینه که آمریکا جرات نگاه چپ نداره مهم نیست امثال شما دیگر انقلابی نیستید مهم این است که عمار و سامان ابوذر ها گرداگرد علی زیاد هستند که کسی جرات نگاه چپ بدیشان ندارد. مهم این است که اگر اسرائیل غلطی بکند هیفا و تل‌اویو ویرانه‌ای خواهد شد که امریکا را به زیر اب می‌برد.
Iran, Islamic Republic of
شما روحیه ات را از دست دادی به مردم تهمت نزن شما فقط به یک چیز فکر می کنید پست و مقام والسلام
حسن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
بستان آبادی
Iran, Islamic Republic of
چه جالب تاریخ تکرار میشه ، اتفاقاً زمان پیامبر (ص) نیز انصار و مهاجر همه انقلابی بودن ، نمیدونم چی شد تا نوبت به علی (ع) رسید آسمون تپید و بعضی ها شدن مالک و عمار و بعضی ها شدن طلحه و زبیر
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
بموقع بود
Iran, Islamic Republic of
....
محسن
Iran, Islamic Republic of
تا زمانیکه امام ره زنده بودند شما جرات داشتید این کارهائی خیانت باری که در سالهای اخیر مرتکب شدید را ، انجام بدید ؟؟؟؟

کارهائی که موسوی و کروبی و دوستان شما انجام دادند اگر در زمان حضرت امام صورت می گرفت ، امام چه حکمی برای شما صادر می کرد ؟؟/

وقتی موسوی بدون هماهنگی با امام استعفا داد یادتون رفته امام ره چه رفتاری با او کرد؟؟؟

چقدر فراموش خاطر شدید برادر.......
عمار
Iran, Islamic Republic of
درصدراسلام هم زمان پیامبر اعظم(ص)همه ادعای مسلمانی ووفاداری میکردنداما عیاربعضیهادردوره ولایت علی (ع)معلوم شد....
علیار
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که امام بود چون منافقینی مثل شما رو نشده بودند
تا زمانی که امام بود چون مغروقینی به استخر فرح نمی رفتند
تا زمانی که امام بود چون چرب و شیرین دنیا و علی الخصوص ولنجک زیر دندان خیلی ها مزه نکرده بود روحیه انقلابی بهتر بود و الا ولی همان ولی است با همان ویژگی ها
Iran, Islamic Republic of
اقای منتخب نیا هیچ حزب وگروهی به اندازه اصلاح طلبا اشرافیتگرا نبوده وبا ارمانها انقلابو امام وفرمایشات کنونی حضرتعالی کاملا مخالف بوده. واززهدو تقوی وخدمت بمردم دائما درحال فاصله گرفتنن وافتخارشون زندگی غربی وغرب زدگیس.ایا حزبی سراغ دارید با این شدت مخالفت.بارمانهای انقلابو امام
مشهود
Iran, Islamic Republic of
آقای منتجب نیا
بالاخره شما رهبر حزب اعتماد ی یا الیاس حضرتی یا کروبی؟
به کوری امثال شما ناامیدان، انقلاب امام دارد و بی صاحب نیست که بتوانید هر طور خواستید منحرفش نشان دهید.
حاجی آقایی
Iran, Islamic Republic of
....
سلام
Iran, Islamic Republic of
یک تلاش هماهنگ در بین اصلاح طلبان در داخل و خارج کشور برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم نسبت به انقلاب در حال انجام است. از مسیح علینژاد و باطبی گرفته تا منتجب نیا و حجاریان و امثال آنها که با گفتن و بر زبان جاری کردن سخنانی که نه اصل و ریشه دارد و نه منطق درست و درست مثل ریختن سطل آب یخ بر روی سر افرادی دارد که از واقعه ای خوشحالند. منافقین هم دارند به اینها کمک میکنند. اما دستگاه محاسباتی اینها بک ایراد دارد، و آن این است که مردم دیگر به اینکه طرف چند سال با امام راحل بوده اعتماد ندارند و فریب این قبیل چیزها را نمیخورند.
Iran, Islamic Republic of
منظورحاج آقا اختلاس _دروغگویی مدیران_ رکود اقتصادی_ تورم وگرانی _ بی تفاوتی مدیران _ توانایی در اداره کشور وغیره است که متاسفانه همه چیز رابه اسم اسلام تمام می کنند
رضا
Iran, Islamic Republic of
آفرين دوست عزيز، تنها هنر پادوهاى پايدارى فحش دادن به اصلاح طلبان است. منطق شان پوچ است
نباتی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چراغی را که ایزد برفروزد
هر آنکس پف کند ریشش بسوزد
البته درنورد ویران طلبهای غربزده باید گفت ریشه و بنیادشان خواهد سوخت
Iran, Islamic Republic of
سلام به اقای منتچب نیا بفرمایید از ان موقعی که اقا شهرم امد تو کار شما روحیه انقلابی را از شما مرفعین بی درد گرفت وگرنه فرزندان امام و رهبری انقلابی هستند 22 بهمن بیا انه را نگاه کن هر چند که احتمالا شما به همراه سید حسن و یا خاتمی میرید ویلای لواسان
عباس
Iran, Islamic Republic of
جناب منتجب نیا الان هم روحیه انقلابی در کشور حاکم است اگرچه بریده هایی چون حضرتعالی به واسطه مسایل درونی تون از درک این روحیه عاجزید
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
یا شیخ شما انقلابی نبودید و الان هم نیستید بهتر است در گفتار کلماتی بکار ببرید که ذره ای اعتقاد داشتید
Iran, Islamic Republic of
شماها سالهاست که از ریل انقلاب کلا خارج شدین ولی ملت هیچگاه انقلاب رو رها نمیکنن. بیخود خودتون رو با ملت جمع نکنید.
سلام
Iran, Islamic Republic of
....
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
آقای منتجب نیا
1- قبول داریم عیار شما با اصلاح طلبان متفاوت است
2- قبول داریم اطرافیان شما و چشم انداز شما از انقلابی بودن انصراف داده اند
3- و بسیاری از اصلاح طلبان که روزی در کنار امام مردمی وطرفدار محرومان بودند و دیگران را متهم به طرفداری از سرمایه داری متهم می کردند

با همه این حرفا اگر شما بمانند زمان امام با رهبری همراهی می کردید آیا به این روز می افتادید ؟
که هویت انقلابیتان را از دست بدهید
آقای منتجب نیا به خط امام که همان حمایت از ولایت فقیه است برگردید تا عزت دنیا وآخرت نصیبتان شود
با این روند عاقبت بدی در انتظارتان است
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
....! جناب منتجب نیا شما که نگران روحیه انقلاب هستید، یادت هست که در جریان فتنه ۸۸ به همون امامی که اسمش رو بردی و سیره اون رو ملاک عمل قرار دادی توهین شد، تمثالش آتش زده شد؟؟ و شما مدعیان خط امامی صداتون در نیامد!!! حالا دم از انقلابی گری می زنی!!!
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب منتجب نیا؛ در جریان انقلاب اسلامی تا کنون شما مدعیان انقلاب اسلامی بودید که همواره به دلیل منافع حزبی و گروهیتون در مقابل امام و انقلاب ایستادید. شما را به مطالعه کتاب « بازگشت از نیمه راه» دعوت می کنم. مرگ بر منافق
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب منتجب نیا، اعلام می کنید که از شعارهای انقلاب و روحیه انقلاب فاصله گرفته ایم، مگر مرید و مرادی دلش شما شیخ الرئیس فتنه گران جناب آقای محمد خاتمی اعلام نکرد «امام خمینی ره را باید به موزه سپرد»!!! چطور شده که حالا دم از انقلابی گری می زنید؟؟؟ مرگ بر منافق
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب منتجب نیا؛ هیچ کس مخالف آزادی نیست، نه حضرت امام ره و خلف صالح ایشون حضرت امام خامنه‌ای حفظ الله تعالی، بلکه این شما بودید که با طرح شعار آزادی و فهم غلط از مفهوم آزادی جوانان را تا پرتگاه فساد و تباهی بردید. در همان روزنامه های خودتون سری به آرشیو بزنید و گفته خاتمی در آخرین سالهای دولت احمدی نژاد را بخوانید که گفته بود هدفمان از آزادی و اعلام آزادی بی بندوباری نبود!!! چرا که خودتون اعتراف به نابودشدن بسیاری از جوانان دختر و پسر دارید.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب منتجب نیا؛ نکته ای را خوب به خاطر بسپارید، شما که مدعی انقلابی گری هستید پاسخ دهید که کدامیک از جریانات سیاسی کشور در طول سالهای پس از انقلاب ریزش از آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد؟؟ آیا فرار وزرا و مسئولین دولتی از جریان مدعی اصلاح طلبی بیشتر است یا اصولگرای؟؟ آیا مسئولین دولتی با تز فکری اصلاحات طلبی اشرافی هستند یا اصولگرای؟! مفاسد اقتصادی و اخلاقی در میان مدعیان اصلاحاتچی بیشتر است یا اصولگرای؟! برای روشن شدن ذهن شما فقط در همین دولت روحانی را برشماری می کنم. فساد ۱۶۰۰۰ میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان(به عنوان بزرگترین فساد قرن)، فساد گمرک چابهار، فساد مالی حسین فریدون، فساد مالی خاندان جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، فساد مالی گسترده سلطان سکه(مظلومین)، فساد بزرگ شبکه اخلال در نظام اقتصادی کشور، فساد مالی بانک سرمایه، فساد مالی ۱۲۰۰۰ میلیاردی فروش سکه و ارز و... همه اینها فقط در دولت روحانی شما شکل گرفت.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عزیز؛ مواظب باشید. در زمانی که دولت به تعبیری دولت فلجی است و بسیاری از همراهان و مریدان دولت که فقط و فقط جریان مدعی اصلاح طلبی می باشد سعی در فرار از مسئولیت و شانه خالی کردن از زیر اوضاعی است که برای مردم به وجود آوردند،....
جواد
Iran, Islamic Republic of
...
انصاری
Iran, Islamic Republic of
البته آقای منتجب نیا خودشان را می بینند و قضاوت میکنند ....!
Iran, Islamic Republic of
اگر روحیه انقلابی از بین رفته(که نرفته)امثال شما ها باعث شده اید.واز داید خود این مطلب را عنوان میکنید .برای ما به گفته رهبر معظم (من انقلاب ام)هنوز هم روحیه انقلابی داریم و هم انقلابی هستیم انشائالله.شما برای خود فکری بکنید.........مانده ها.
Iran, Islamic Republic of
آقای منتجب نیا تا امام در قید حیات بود کسی از مسئولین از زبان امام نمی گفت ایشان خواهان مذاکره با آمریکا بود و مخالف شعار مرگ بر آمریکا .
تا امام بود کسی از مسئولین برای جذب رای تمام کارکرد چندین ساله نظام را زیر سوال نمی برد .
تا امام بود کسی از مسئولین از مطرودین امام حمایت نمی کرد و در نامه های امام شک و شبهه نمی انداخت .
تا امام بود طرفدار سر سخت مستضعفین در کل عالم بود و کسی از مسئولین زندگی اشرافی گری و کاخ و سرمایه باد آورده نداشت ( الان هم مقام عظمای ولایت همین روش و منش را دارند )
تا امام بود همه مظیع رای و نظر مردم بودند و مافیای قدر ت و ثروت در برابر عدم موفقیت در انتخابات فتنه حیثیتی برای نظام درست نمی کرد
حالا خوب نگاه کن ببین توده مردم روحیه انقلابی ندارند یا عده ای مثل شما که سنگ امام را به ناحق بر سینه می زنید و بر خلاف روش و منش امام (ره) و رهبری عمل می کنید
Russian Federation
اقای منتجب نیا شما خودتان را باخته اید مردم روحیه انقلابی زیادی دارند 22 بهمن را خوب ببین
م.ح
Iran, Islamic Republic of
مورچه ای در نعلبکی افتاده بود، هی فریاد میزد دنیا رو آب برده!!!
الحمدالله; پس از امام خمینی(ره)، نظام، همچنان مقتدر و انقلابی ست و این به برکت رهبری حکیمانه و سازش ناپذیر امام خامنه ای و بصیرت مردم انقلابی ست.
حسین حسین زاده فومنی
Iran, Islamic Republic of
تفکر پوچ شما مایه خذلان و انحطاط جامعه بوده و بدانید با این اندیشه ویرانگر غیر انقلابی و ایده تخریبی ضد ارزشی شقاوت دنیا و هلاکت آخرت را برای خویش رقم می زنید .