جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

روسیه میزبان نشست گروه‌های فلسطینی

شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 668134
منابع آگاه از نشست گروه‌های فلسطینی در روسیه در روزهای 24 و 25 بهمن خبر دادند.
روسیه میزبان نشست گروه‌های فلسطینی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، شبکه «المیادین» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد روسیه در 13 و 14 فوریه (24 و 25 بهمن) میزبان مذاکرات میان گروه‌های فلسطینی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، تمام گروه‌های فلسطینی از جمله فتح و حماس در این گفت‌وگو حاضر خواهند بود و سران روسیه از وضعیت پیچیده و خطرناک داخل فلسطینی ناراضی هستند.   

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس هم قرار بود در ماه ژانویه سفری به روسیه داشته باشد اما این سفر به دلایل فنی به ماه می یا آوریل موکول شد. اختلافات فتح و حماس وارد مرحله خطرناکی شده است، تنش‌هایی که جرقه آن از انحلال مجلس قانونگذاری فلسطین زده است.

در یکم دیماه سال جاری (1397) «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان از انحلال شورای قانونگذاری فلسطین خبر داد، موضوعی که باعث عصبانیت حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی شد.

پس از آن حماس تعدادی از اعضای فتح در نوار غزه را بازداشت کرد و تشکیلات خودگردان نیز متقابلا دهها عضو حماس در کرانه باختری را دستگیر کرد.

در ادامه تشکیلات خودگردان اوایل هفته جاری حقوق صدها کارمند این نهاد در غزه را قطع کرد، از بستن تمام مقرهای خود در نوار غزه خبر داد و در  16 دیماه طی تصمیمی ناگهانی تمام کارمندان خود از گذرگاه رفح (واقع در مرز غزه با مصر) را خارج کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *