جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حمله هوایی به غیرنظامیان در جنوب افغانستان

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 655251
یک مقام محلی در جنوب افغانستان اعلام کرد که دستکم ۲۰ غیرنظامی در حمله هوایی به شهرستان «گرمسیر» ولایت «هلمند» کشته و زخمی شدند.
حمله هوایی به غیرنظامیان در جنوب افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مقامات ولایت «هلمند» اعلام کردند که در حمله هوایی به شهرستان «گرمسیر» این ولایت دستکم 20 غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای گفت که شب گذشته در بمباران مشترک اهداف غیرنظامی توسط نیروهای آمریکایی و افغان، 23 نفر از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

فرماندهی ارتش افغانستان و یا فرماندهی نیروهای آمریکایی در این کشور تاکنون واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند.از آغاز ریاست جمهوری ترامپ و اعلام استراتژی واشنگتن برای افغانستان و جنوب آسیا حملات هوایی در این کشور افزایش بی‌سابقه‌ای داشته و تلفات غیرنظامیان بر اثر این حملات نیز افزایش یافته است.

فرماندهی نظامی آمریکا پیش از این نیز بارها کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی را انکار کرده است اما پس از اعزام کمیته‌های حقیقت‌یاب به محل رویداد و تایید کشته شدن غیرنظامیان در این حملات مقامات آمریکایی همواره تنها به ابراز تاسف بسنده کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *