جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آیا آمریکا نظامیان خود را از افغانستان خارج می‌کند؟

دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 660769
پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم کاخ سفید برای خروج ۷ هزار نظامی از افغانستان این خبر هنوز توسط منابع رسمی تایید نشده اما واکنش‌های زیادی را در پی داشته است.
آیا آمریکا نظامیان خود را از افغانستان خارج می‌کند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، چند روز پیش رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات وزارت دفاع این کشور اعلام کردند که واشنگتن در نظر دارد 7 هزار نظامی مستقر خود در افغانستان را از این کشور خارج کند.

این خبر تاکنون بطور رسمی تایید نشده اما واکنش‌های را میان سیاستمداران آمریکایی و مقامات افغان در پی داشته است.

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در واکنش به این خبر اظهار کرده بود که خروج این نظامیان تاثیری بر وضعیت امنیتی افغانستان نخواهد داشت.

ترامپ نیز اخیرا در توئیتی با اشاره تلویحی به گزارش‌ها درباره خروج نظامیان آمریکایی نوشت که در هفته اخیر لایحه‌های مهمی در رابطه با اصلاح قوانین عدالت کیفری و لایحه کشاورزی به امضا رسیده است اما آنچه رسانه‌هایی که اخبار جعلی منتشر می‌کنند می‌خواهند درباره آن صحبت کنند درباره "اشتباه" بازگرداندن نظامیان آمریکایی از «جنگ‌هایی است که هرگز پایان نمی‌پذیرد».

با وجودی که طرح خروج حدود نیمی از نظامیان آمریکایی هنوز بطور رسمی قرار نگرفته است اما این خبر واکنش‌هایی را نیز در داخل آمریکا در پی داشته است.اخیرا نیز ژنرال «آستین اسکات میلر» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان تصریح کرد که هنوز فرمانی را برای خروج نیروها دریافت نکرده است.

از سویی دیگر «داون نیوز» گزارش می‌دهد که وزارت دفاع آمریکا به کنگره اعلام کرده که می‌خواهد ضمن پیشبرد تلاش‌ها برای صلح، فشارهای مستقیم و غیرمستقیم نظامی بر طالبان اعمال کند.

در ادامه این برنامه استراتژیک آمده است که «تلاش‌های دولت آمریکا احتمالا شامل اعمال فشار بیشتر بر طالبان در بیرون و خارج از افغانستان خواهد بود».اعمال فشار به گروههای مخالف دولت افغانستان توسط آمریکا و خروج نیروهای خارجی تضاد آشکار گفته‌ها و عملکرد مقامات واشنگتن را نشان می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *