سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

دیدار بن سلمان و وزیر خزانه‌داری آمریکا در ریاض

سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب: 648268
ولی‌عهد سعودی و وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن دیدار با یکدیگر و درباره همکارهای راهبردی دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.
دیدار بن سلمان و وزیر خزانه‌داری آمریکا در ریاض
به گزارش جهان نيوز، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا دیشب(یکشنبه شب) در ریاض با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش العربیه، دو طرف سعودی و آمریکایی درباره مشارکت و همکاری‌های راهبردی دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین درباره بحران کشته شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار مطرح سعودی که اخیرا در داخل کنسولگری سعودی در استانبول به قتل رسیده است، گفت‌وگو کردند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان سعودی به نقل از وزیر خزانه داری آمریکا گزارش داد که «روایت سعودی درباره قتل خاشچقی گام خوبی بود که در این راستا برداشته شده است، اما کافی نیست.»

این در حالی است که منوشین پنجشنبه گذشته گفته بود که وی از شرکت در کنفرانس سرمایه گذاری(داووس صحرا) در ریاض انصراف می‌دهد.

فردا سه شنبه قرار است رجب طیب اردوغان رئیس‌جمور ترکیه درباره آخرین جزئیات مربوط به پرونده قتل خاشقچی سخنرانی کند.

از سوی دیگر، «ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه در سخنانی تصریح کرد که کشف حقایق مربوط به پرونده خاشقچی مسئولیت بزرگی را متوجه مسئولان سعودی می‌کند.

آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان کشته شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل سعود را «وحشیانه» توصیف و بر عدم صادرات سلاح به عربستان سعودی تا روشن شدن نتایج تحقیقات مربوط به پرونده خاشقچی تاکید کرد.

بعد از نزدیک به سه هفته از ورودِ بی بازگشت این روزنامه‌نگار سعودی به داخل کنسولگری ریاض در استانبول، مقامات این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کردند که خاشقچی در پی درگیری داخل این ساختمان کشته شده است. این در حالی است که در تمام این مدت سعودی‌ها نه تنها منکر مرگ وی می‌شدند بلکه اصرار می‌کردند خاشقچی از کنسولگری خارج شده است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *