سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
گروه کار برای فلسطینی‌های سوریه:

تنها ۴۰ خانواده فلسطینی در اردوگاه یرموک هستند

يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب: 648005
گروه «کار برای فلسطینی‌های سوریه» اعلام کرد، تنها چهل خانواده فلسطینی در اردوگاه الیرموک در جنوب دمشق باقی ماندند.
تنها ۴۰ خانواده فلسطینی در اردوگاه یرموک هستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، گروه «کار برای فلسطینی‌های سوریه» اعلام کرد، تنها چهل خانواده فلسطینی در اردوگاه الیرموک در جنوب دمشق باقی ماندند.

این گروه در پایگاه خبری اینترنتی خود اعلام کرد که «انور عبدالهادی»، مدیر دایره سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین در سوریه کمکی مالی برای خانواده‌های فلسطینی باقیمانده در اردوگاه که شمار آنها به 40 خانواده می‌رسد تقدیم کرد.

عبدالهادی گفت: اردوگاه الیرموک سرزمین دوم است و همه باید برای بازسازی آنجا دست به دست یکدیگر دهند.اردوگاه یرموک که بزرگ‌ترین اردوگاه آوارگان فلسطینیان در سوریه شمرده می‌شود در سال 1957 تاسیس شد و پیش از آغاز بحران سوریه 160 هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده بود.

در سال 2015 دو سوم اردوگاه یرموک به اشغال داعش درآمد و گروه تروریستی تحریر الشام هم یک سوم باقیمانده آن را اشغال کرد اما نیروهای دولتی سوریه در ماه مه گذشته به طور کامل منطقه الحجر الاسود و اردوگاه یرموک را به تسلط خود درآوردند ان هم پس از مذاکراتی که تحریر الشام را از این منطقه خارج کرد و عملیات نظامی یک ماهه ای که به توافق پاکسازی این منطقه از عناصر داعش و انتقال آنها به صحرای السویداء منجر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *