پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۵

نباید اشتباه حماس را به پای مردم فلسطین نوشت

فلسطینی‌های سوریه در جنگ با تکفیری‌ها ۴ هزار شهید دادند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب: 612032
رئیس جمعیت دوستی ایران و فلسطین در نشست بررسی نقش تفکر سیاسی ایران در مبارزات فلسطین در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد گفت: ملت فلسطین هیچ گاه قدردان کشور عربستان نبوده، چون این کشور از غرب تا شرق در حال کشتار مسلمانان است.
نباید اشتباه حماس را به پای مردم فلسطین نوشت
به گزارش جهان نيوز، دکتر محمد البحیصی رئیس جمعیت دوستی ایران و فلسطین امروز در نشست بررسی نقش تفکر سیاسی ایران در مبارزات فلسطین که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد گفت: ملت فلسطین هیچ گاه قدردان کشور عربستان نبوده، چون این کشور از غرب تا شرق در حال کشتار مسلمانان است.

وی افزود: مردم فلسطین چگونه می‌توانند قدردان عربستان باشند در حالی که این کشور تمام ثروت‌های مردم منطقه را تقدیم دشمن کرده است.

رئیس جمعیت دوستی ایران و فلسطین با تاکید براینکه ما باید همواره بر محور حق حرکت کنیم نه این که مانند برخی‌ها ندانیم به کدام سمت می‌رویم تصریح کرد: قطعا برخی حکام عربی محق نشستن در این جایگاه نیستند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی گروه‌های فلسطینی در ابتدای جنگ سوریه از تکفیری‌ها حمایت کردند تصریح کرد: این تصمیم حماس خیانت و ضربه‌ای به قلب فلسطین بود، چون بیشتر فلسطینی‌ها با سوریه بودند و این حمایت را قبول نداشتند، ولی حماس پذیرفته بود با اخوان المسلمین و تکفیری‌ها باشد در هر حال آن‌ها به خودشان ضربه زدند، چون فلسطینی‌ها با مردم سوریه همراه بودند و در جنگ با تکفیری‌ها ۴ هزار شهید دادند.

وی تصریح کرد: مردم فلسطین می‌دانند که باید با تکفیری‌ها می‌جنگیدند، چون پیروزی سوریه پیروزی فلسطین است، اما با این وجود نباید اشتباه حماس را به پای مردم فلسطین نوشت در واقع مسئولیت این کار با خود حماس است و فلسطینی‌ها موضع آن‌ها را نداشتند.

وی خاطر نشان کرد: در دمشق و در کنار حرم حضرت زینب اردوگاهی قرار دارد که تکفیری‌ها برای ورود به حرم می‌خواستند فلسطینی‌ها را وادار کنند تا از طریق این اردوگاه به اهداف خود برسند، اما آن‌ها ایستادگی کردند و با تقدیم ۱۲۰ شهید اجازه این کار را ندادند و امروز حرم صحیح و سالم است.

وی به اظهارات نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه اشاره کرد و گفت: آقای حسینی گفتند که اگر فلسطینی‌ها نبودند الان حرمی هم نبود با این وجود این تصمیم فلسطینی هاست نه تصمیمی که حماس گرفت.

وی با اشاره به برخورد اسرائیلی‌ها با دختر بچه فلسطینی که به اسرائیلی سیلی زده بود تصریح کرد: ان‌ها حتی این دختر بچه کوچک را زندانی کردند، ولی جالب اینجاست که او در جلسات محاکمه خود به شدت ایستادگی کرد و این یک نمونه از مقاومت فلسطینی‌ها است در هر حال این مقاومت به لطف رسانه‌ها جهانی شد.

وی با تاکید براینکه فلسطینی‌ها حق زندگی در کشور خود را دارند تصریح کرد: ان شالله به دست همه سربازان محور مقاومت ریشه اسرائیل کنده خواهد شد و همه ما در مسجد الاقصی پشت سر رهبرمان امام خامنه‌ای نماز می‌خوانیم.

وی با بیان اینکه هدف امریکا از انتقال سفارت این کشور به قدس شریف این است تا محور مقاومت را نابود کند غافل از اینکه با این اقدام روح تازه‌ای به محور مقاومت دمیده شد تصریح کرد: قطعا هزینه‌های مقابله با استکبار از قرار گرفتن در زیر سلطه مستکبران کمتر خواهد بود و ایران نمونه‌ای است که ایران آن را در مقابله با استکبار اثبات کرده است.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر آمریکا - مرگ بر اسرائیل - مرگ بر انگلیس و فرانسه
Netherlands
مقاومت فلسطین در تتاریخ بی نظیر است. شخصا اروپائی هائی را دیدم که از بازدید فلسطین باز گشته بودند و تحت تاثیر غیر قابل تئصیف ، در بین شان یهودیان هم دیدم که این ظلم را نمی توانند بپذیرند.
تصور کنید پیرانی را که بعد از نزدیک به هشتاد سال هنوز کلید خانه شان را در جیب دارند. این مقاومت با دست خالی همچنان که امروز دیدید در مقابل تک تیر انداز و حداقل دو حمله هوائی در تاریخ خواهد ماند.
نَصْرٌ مِّنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ
آدمیزاد
Colombia
تصورش را بکنید که سرزمین پهناوری همچون آناطولی را عثمانی ها با نسل کشی و بیرون کردن مردمان بومی یونانی و ارمنی و ایرانی (که تبار خودم نیز پیش از این در آناطولی زندگی میکرده بودند ) اشغال کردند ،تصورش را بکنید که هنوز میلیونها ارمنی و یونانی و آسوری و شیعه هنوز کلید خانه شان و دستکنم رنج نیاکانشان که از خانه و سرزمینشان را که توسط عثمانی ها رانده شدند در بر دارند.
تصورش را بکنید که بزرگترین کلیسان مسیحیان ارتدوکس "هاجیا سوفیا "و شهرهایی که یونانیان ساخته بودند (استانبول ، آنکارا ، ازمیر ،...) در اشغال عثمانی هاست .
Iran, Islamic Republic of
مى مرديد زودتر به خيانت حماس اعتراف مى كرديد ؟! ادعاى بصيرت زاكانى ها و نيمچه پايدارى چى ها گوش عالم و آدم كر كرده !
ادمیزاد
Colombia
فلسطینی ها از صدام بر علیه ایران هم حمایت میکردند ، و هزاران فلسطینی به ارتش صدام پیوسته بودند و آنها همواره در راستای هویت ساخگی " خلیج ع..بی " بوده اند ، شیعیان لبنان نیز دل خوشی از فلسطینی ها ندارند.
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
وقتی خالد مشعل وکل حماس نمک نشناسی میکنن وبااونهمه احترام وکمک ایران به اغوش عربستان رفتن ودراصطلاح اقایون میشه اشتباه !!ولی واقعیت اینه که ملت فلسطین خودشون غیرت وهمیت دفاع ازخودشون روندارن کسانی که به لبنان سفرکرده باشن متوجه موضوع میشن که این حرف لبنانی هاست ودرچنددهه اخیرهم دیدیم که چطورلبنانی ها دردفاع ازکشورخودشون ومبارزینشون قیام کردن ...