سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱

نواز شریف آزاد شد

چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب: 641441
نخست وزیر سابق و رد صلاحیت شده پاکستان که به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود بلافاصله پس از سفر عمران خان به عربستان تبرئه و آزاد شد.
نواز شریف آزاد شد
به گزارش جهان نيوز تسنیم به نقل از جیو تی وی،نوشت: نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان که به جرم فساد اقتصادی به تحمل 10 سال حبس محکوم شده بود، با حکم دادگاه عالی اسلام آباد به صورت موقت تبرئه شد.

دادگاه اسلام آباد با صدور حکم آزادی نواز شریف و دخترش مریم نواز ادامه برخورد و مجازات آنان را منوط به تحقیقات بیشتر دانست.

قاضی دادگاه با رد درخواست سازمان بازرسی پاکستان مبنی بر عدم بررسی دادخواهی مجدد نواز شریف این سازمان را به پرداخت 20 هزار روپیه جریمه کرد.

صدور این حکم موجی از خوشحالی بین طرفداران نواز شریف به راه انداخته است ولی بسیاری از کارشناسان معتقدند این حکم کاملا موقت است و هیچ تضمینی برای آزادی قطعی او نخواهد بود.

نکته جالب توجه این است که حکم مذکور بلافاصله پس از سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به عربستان صادر شده است.

هنوز دولت پاکستان و تحریک انصاف که شاکی اصلی پرونده فساد اقتصادی خانواده شریف بودند نسبت به حکم صادر شده واکنشی نشان نداده اند.

طبق قانون اساسی پاکستان اگر سازمان بازرسی این کشور بخواهد به حکم صادر شده اعتراض کند بایستی مجددا به دادگاه عالی پاکستان مراجعه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عمران قرار بود اولین سفرش به ایران باشه

این هم نتیجه تکیه به سعودیها!